homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 30-12-2008, 16:25
Junior Member

Reputatie: AudioMarc is op goeie weg
Standaard Re: Aanschaf Laptop

Als het een tweedehands laptop mag zijn en je wilt Windows XP dan moet je ff bij http://www.bbcomputers.nl/ kijken. Daar hebben ze vaak prima laptops voor een goede prijs. Zelf heb ik daar een IBM ThinkPad gekocht waar ik altijd heel tevreden mee was tot het moederbord doorbrandde. Hij wordt daar nu wel gratis gerepareerd dus prima service.

Marc
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 30-12-2008, 16:34
Active Member

Reputatie: dazzled is op goeie weg

Inmiddels even goed gekeken op XXODD. Deze heeft leuke notebooks voor niet te veel geld. Wat ook niet geheel onbelangrijk is natuurlijk.

Nadeel voor mij is. Is dat ik bijna alle in en outs van Cubase weet. En logic pro geheel nieuw iets is voor me. Aangezien ik ook veel met midi werk (alhoewel ik niet weet hoe logic hier in is).

Zelf heb ik nog een ExpressCard overgehouden van mijn vorige laptop. Dit is een TI Firewire 400 kaartje. Deze zou dan overgens wel goed moeten werken neem ik aan. Op een XP systeem? Alhoewel ik niet weet hoe zo'n kaartje reageert op 16 sporen input.

De keuze is iniedergeval reuze op laptop gebied. Apple is wel de koploper blijf ik het idee hebben.
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 30-12-2008, 19:41
Senior Member

Reputatie: Johnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dazzled Bekijk bericht
Inmiddels even goed gekeken op XXODD. Deze heeft leuke notebooks voor niet te veel geld. Wat ook niet geheel onbelangrijk is natuurlijk.
Voor de prijs van de goedkoopste apple heb je een volledig gepimpte XxoDD 17" Kies voor dat geld gerust voor een configuratie met de zwaarste processor ,4 G ram en extra turbokaartje speciaal om vista nog rapper te maken (1G), vista 64 bit hoeft eigelijk niets te kosten vandaag de dag, en een expresskaardje met firewire heb je al. Goedkoper zal je echt niet vinden, een jaar later smijten ze in de winkels nog met het dubbele van de prijs naar je hoofd voor configuraties die niet half zo goed zijn.. Enige ding is dat je het bij een dealer in Nederland moeten laten leveren en het daar afhalen, geen service, wel garantie..
Ik werk nu bena een jaar met mijn XXodd, in het begin hadk wat schrik voor de warmte die het ding genereerde, maar na gamen, editen, monteren enz.. hebk nog geen enkele crash of iets dergelijks meegemaakt.Uiteraard kan software vastlopen, maar de laptop zelf, hebk nog niet meegemaakt. Ze winnen ook heel wat prijzen in magazines enzo he, en voor dat geld!? Een echte aanrader als je een notebook PC zoekt ..
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 30-12-2008, 19:47
Senior Member

Reputatie: Johnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaald

Ik lijk wel een reclame man hierboven
Nee maar ik heb het gevoel dat mensen het niet kennen , en ik vraag me af hoevaak je het beste materiaal voor de goedkoopste marktprijs voor je neus krijgt, xxodd komt aardig in de buurt..
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 30-12-2008, 22:18
Active Member

Ha, Je moet natuurlijk wel laten blijken dat je tevreden met je product bent he. Apple promoten terwijl je xxodd hebt. Ha.

Ik lees dat je een turbo iets hebt voor je geheugen. Daar heb ik nog nooit over gehoord overgens.

Wat een gedoe zeg. Zo'n laptop keuze.

Toch kan ik er nog niet achter komen wat Vista voor voordeel kan hebben. Aangezien Vista aardig wat geheugen van zichzelf al gebruikt.
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 31-12-2008, 03:57
Senior Member

Citaat:
Ha, Je moet natuurlijk wel laten blijken dat je tevreden met je product bent he. Apple promoten terwijl je xxodd hebt. Ha.
Ik lees dat je een turbo iets hebt voor je geheugen. Daar heb ik nog nooit over gehoord overgens.
Toch kan ik er nog niet achter komen wat Vista voor voordeel kan hebben. Aangezien Vista aardig wat geheugen van zichzelf al gebruikt.
Ik moet niks he!
over dat turbo dingetje vind je hier meer:
Intel« Turbo Memory with User Pinning
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 31-12-2008, 10:45
Active Member

Gezien het systeem wat je hebt heb je ongetwijfeld vista.
Wat voor software gebruik je daarvoor dan?
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 01-01-2009, 17:48
Senior Member

Citaat:
Gezien het systeem wat je hebt heb je ongetwijfeld vista.
Wat voor software gebruik je daarvoor dan?
Bedoel je welke DAW ik gebruik om op te nemen?
Wel sinds kort is dat Sonar 7 producer edition. Loopt allemaal heel stabiel..
Je dacht er aan om eventueel voor een apple te gaan he? Dus dan ga ik er vanuit dat je een notebook pc zou configureren in die prijsklasse, of een beetje minder omdat het mogelijk is. Wel dan is het zo dat de minimumvereisten voor dergelijke software ruim voorzien zijn door je configuratie, dus daar zou ik niet van wakker liggen.. Het is wanneer je intensief gebruik gaat maken van plugins of andere doeleinden dat je weet wat een laptop waard is. Daarbij geldt uiteraard hoe sterker de processor en hoe meer geheugen ,hoe beter het systeem he. Maar let wel nog even op dat vista 32 geen aanspraak kan maken op meer dan 3G Ram geheugen, daarvoor moet je vista 64 bit gebruiken.. (kan een extra kost zijn , maar dat hoeft niet..)
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 02-01-2009, 12:57
Active Member

Iemand nog verstand over problemen met Firewire?
Het lukt me niet om m'n Alesis io26 te installeren op een verse windows xp installatie.

Software gaat prima met installeren. Maar Firewire pakt m'n io26 niet. Terwijl de firewirekaart wel werkt. En de io26 ook stroom krijgt aangezien 44.1khz lampje brand. Verbindingslampje brand niet op de io26.

Staat in een ander topic.
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 02-01-2009, 15:44
Active Member

Citaat:
Iemand nog verstand over problemen met Firewire?
Het lukt me niet om m'n Alesis io26 te installeren op een verse windows xp installatie.

Software gaat prima met installeren. Maar Firewire pakt m'n io26 niet. Terwijl de firewirekaart wel werkt. En de io26 ook stroom krijgt aangezien 44.1khz lampje brand. Verbindingslampje brand niet op de io26.

Staat in een ander topic.
Het is gelukt hoor!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten