homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Mixen en masteren

Mededelingen

Mixen en masteren Na opnemen is mixen één van de belangrijkste topics, en een kunst op zich. En masteren wordt door velen onderschat, maar kan op elke productie een enorme impact hebben. Dit subforum behandelt alle aspecten van mixen en masteren.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 23-12-2008, 09:24
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie
Standaard Live-setje

People,

Ik weet niet of er velen onder jullie ervaring hebben met live electro brengen.
Maar ik ga mijn vraagje toch effe stellen.
Voor grote optredens (met betrouwbare PA-technieker), stuur alle sporen van Ableton naar buiten op verschillende kanalen via een M-audio 2626 en een Alesis AI3. Op deze manier kan de technieker de sound nog wat aanpassen aan de zaal en de installatie: klein beetje EQ, wa anders mixen. Nu vraag ik me af of ik best op elke out een compressor zet en hoe ik deze dan moet instellen.

Voor kleine gigs doe ik het via stereo out van laptop (heb geen kleine geluidskaart) en zet ik een compressor op de master. Hoe stel ik deze het beste in?

Het gaat om snelle, harde electro-punk. Dus mss ist zelfs niet nodig ...

LAat maar horen wat je denkt
-- Pieter --
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 23-12-2008, 15:54
Active Member

Reputatie: Canis is op goeie weg
Standaard Re: Live-setje

Ikzelf zou zelf misschien 2 comp op de master zetten.
Een master achtige comp (medium attack en redelijk lange release, lage ratio 2;1 ofzo)
en een limmiter achige com (snelle attack redelijk korte release en hoge ratio 6:1 ofzo)
en allemaal niet te hard, zodanig dat alle dynamiek nie weg gaat
groeten
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 24-12-2008, 11:48
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

als je met een goeie vaste technieker werkt zou'k zéker niet elke output gaan compressen.. als tech zou'k dat als een slap in the face ervaren..
als compressie nodig zou zijn, dan zal die tech in kwestie die er wel opgooien van aan zijn tafel..
moest hij in een noodgeval te weinig outboardcompressie hebben en't moest écht nodig zijn, dan zal hij jou wel vragen om wat compressie te geven..

't allerbelangrijkste is tussen een muzikant en een tech is COMMUNICATIE !
de beste tech ter wereld is geen fluit waard als hij niet weet wat de muzikant wil.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 24-12-2008, 11:51
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie

ja das t probleem zowat
nen vaste technieker is nog niet aan de orde
en we willen zo wat overal spelen
dus vaak slechte techniekers en installaties ...
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 24-12-2008, 11:58
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

gewoon stereo-lijn sturen als je géén vertrouwen hebt in de tech.. en niks apart..

een goeie tech is goud waard.. spijtig genoeg zijn ze moeilijk te vinden..
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 24-12-2008, 12:14
Vintage Member

das inderdaad het plan
maar de vraag is of ik daar een compje opzet of niet
en zoja welke instellingen
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 24-12-2008, 15:28
Limited

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carels Bekijk bericht
das inderdaad het plan
maar de vraag is of ik daar een compje opzet of niet
en zoja welke instellingen
ik zou daar een compje durven op zetten ja..
welke instelling is al evenveel afhankelijk van de comp als van de mix als van de muziek op zich.. dus daar kan'k écht niks op zeggen..
hoe dan ook niet teveel.. zolang je onder de 3-5dB gain reductie blijft ga je geen brokken breken..
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten