homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 12-12-2008, 10:08
Senior Member

Reputatie: frederikdefyn wordt hier goed onthaald
Standaard Ik begin mij al te schamen om hiphop te maken

Het is niet gemakkelijk om als complete leek een overzicht te hebben van materiaal en midi en al die dingen, maar kip-zonder-kop vragen als 'ik wl een micro, zeg me welke' zijn toch echt overdreven.
Het valt mij op dat dit soort vragen vooral door mensen gesteld worden met veel zakgeld en 50 Cent ambities. Ik maak zelf ook hiphop en ik weet/wist ook niet alles, maar asltublieft: ga naar een winkel voor zo'n advies. Als je dan nog twijfelt tussen een paar modellen kan je dan naar een forum gaan om te vragen of iemand hier ervaring,... mee heeft.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 12-12-2008, 10:40
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Ik begin mij al te schamen om hiphop te maken

Respect !!! +1 for Fre!
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 12-12-2008, 10:58
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie

Je hoeft je niet te schamen om beginnelingen en 50cents achtige top40 taferelen . Die hebben niks dan ook 0 komma 0 met hiphop temaken.
Wat we tegenwoordig op de radio horen is rap/pop/club mengeling die ik zeeer slecht verdraag. Zeker met die autotune gekte van de afgelopen jaar. DAT muziek heeft geen enkele link met echte hiphop zoals Dj Premier maakt of als The Fugees. Of wat betere hardere werk hiphop met clash er in zoals de Wu-Tang Clan deed in 1992. En niet tevergeten Jay-z, Biggie and 2pakje (alhoewel die ook behoooorlijk commercieel gingen en hun muziek teveel aanpaste aan om meer mensen tetrekken)

Hiphop wordt te BREED genomen kwa woord vind ik. Alles wat 50cent, lil john, lil wayne, lil kim and lil weet ik veel, is voor mij commerciele troep eerste klas. En is geen hiphop (de beats zijn niet eens het zelfde genre) of iets wat in die inspiration in de buurt komt.
Nederland heeft gelukkig naast die troep van JvT en andere ook serieuse artiesten in de hiphop scene zoals Pete Philly & Percuisite wat in mijn ogen "echte" hiphop is.

Don't shame, and explain how real hiphop is!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 12-12-2008, 11:03
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Public Enemy, Onyx, Disposable Heroes of Hiphoprisy...

IZ.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 12-12-2008, 11:14
Member

Reputatie: carora is op goeie weg

Ik denk dat het net noodzakelijk is om het hier te vragen. Wat is er beter advies dan dat van diegene die het product reeds in hun bezit hebben en naar hun ervaringen te polsen? De verkopers van gearwinkels zullen wel vaker zeggen, ''oh das een geweldige koop hoor'' terwijl het in de praktijk mss voor geen meter loopt. Mijn inziens is het erg belangrijk om de gebruikers van het desbetreffende materiaal eens te vragen of ze al dan niet tevreden zijn over het goed...
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 12-12-2008, 11:23
Senior Member

Reputatie: Literecordings wordt hier goed onthaaldLiterecordings wordt hier goed onthaald

De jaren 90 was de beste periode, maar dat is omdat ik ben opgegroeid in die jaren. Ik ben zo'n beetje een hiphop/RnB dj hier in de buurt. Maar sta vooral bekend om "old school" hiphop te spelen.
Ik vind de laatste van Kanye super slecht en classeer dit ook niet onder hiphop. Als een belg zo'n cd zou uitbrengen dan lachen ze hem vierkantig uit en zeggen dat die autotune passé is. Maar toch speel ik dat in mijn set om het publiek te verwennen.

Ik vind ook dat niet alle commerciele platen slecht zijn. Shock Value van Timbaland vond ik super. Maar op de nieuwe van Nas staan dan maar drie goei liedjes op naar mijn mening.

Maar ja muziek is maar muziek hé.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 12-12-2008, 11:29
Member

Reputatie: x-savia is op goeie weg

Ik denk dat Fre vooral bedoeld hoe de vragen gesteld worden: zonder enige basiskennis, respectloos en één gram geduld ...

Klein voorbeeld van afgelopen week:

Voor beginners: snel wegwijs (verplichte kost)

En zo zijn er nog wel voorbeelden...

x
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 12-12-2008, 11:53
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

Het is niet noodzakelijk de hiphop die slecht geworden is, het is gewoon dat de focus van de top 30 op slechte hiphop gekomen is begin 2000.

Maar als je goede hiphop wil horen van vandaag moet je gewoon verder kijken en dan kom je dingen tegen zoals The Cool Kids, Dead Prez, Dipset, Spank Rock, Pase Rock, Lupe Fiasco, en zelfs nog half of volledig in de mainstream maar soms vree goed: Kanye West, Outkast, Jay Z soms zelfs ook, the roots, Common, Talib Kweli, ...

En ik hoor hier dat men Kanye geen hiphop noemt omdat hij mainstream is. Dat is ook iets wat de scene wel een beetje kapot maakt. Men probeert allemaal hier in europa 'underground' en 'real' te zijn, maar men vergeet dat hiphop straatmuziek is, dus van het gepeupel, en altijd wel een commerciele bijbedoeling had. Ook de Wu Tang of KRS-1 of Public Enemy of The Fugees wilden op 1 in de top 30 staan, en ook zij maakten cross over naar rnb en soul van hun tijd. Maar je moet het goed doen, niet als the g-unit crew of lil wayne met crap muzak die zij tegenwoordig brengen. Ik haat die autotuned vocals ook tegenwoordig, maar het is allomtegenwoordig in zwarte muziek nu (ook in dancehall, ook in coupe decalé uit ivoorkust, ook in de trinidadese soca, in de reggaeton, ...) Het zal de hype van het jaar zijn zeker, en hopelijk volgend jaar weer over zijn...

En veel beginnende rappers zijn jonge gastjes die nog naief zijn en denken dat ze efkens de wereld gaan veroveren ... dat is ook een serieus nadeel van een beginners forum te zijn. Wij krijgen al hun eerste (mis)stapjes...

Laatst gewijzigd door waxx; 12-12-2008 om 11:58
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 12-12-2008, 13:58
Groupie

Reputatie: jniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk bericht
Public Enemy, Onyx, Disposable Heroes of Hiphoprisy...

IZ.
Cypress hill en Run DMC niet te vergeten

Johan

Laatst gewijzigd door jniet; 12-12-2008 om 14:01
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 12-12-2008, 18:10
Member

Reputatie: timmie is op goeie weg

ik maak zelf geen hiphop dus ik kan me niet aansluiten bij de titel maar in de korte tijd dat ik met enige regelmaat dit forum bezoek is de wildgroei aan nieuwe threads me ook opgevallen. maar wat me nog meer opvalt is de reactie van andere gebruikers, elke dag is er een nieuw topic over mensen die een erfenis of een zak ander dubieus geld in een keer gaan investeren in een top studio, met altijd dezelfde vraag. waar op andere fora dit soort topics meteen gesloten worden en de gebruikers vriendelijk doch zeer dringend verzocht worden te zoeken, hier wordt keer op keer vriendelijk uitgelegd over de tascam 122 en de shure sm58 en de sm7. misschien niet de juiste plaats hiervoor, maar ik wilde wel zeggen dat dit wel zeer vriendelijk overkomt om mij iniedergeval.

maar to the point. er is zeker een scherpe deling in de hiphop tussen onehitgeldwonders en de diehards. maar in elke muziekstijl is toch een dergelijke stroming? je moet als artiest altijd de keuze maken tussen je eigen misschien wel progressieve ding doen en tussen wat meer succes, ik denk namelijke echt dat meeste onvangers c.q. luisteraars de echt speciale dingen niet kunnen verdragen.

maar met de commerciele richting wordt muziek naar mening niet meteen slecht. jeugd van tegenwoordig, al aangehaald als voorbeeld, zijn misschien wel een commercieel succesje die makkelijk scoren, maar komen op mij toch niet over als een machine gecreeerd door managers. ik heb ze een aantal keer live mogen aanshouwen en het was aandoenlijk, ze schreeuwden maar wat maar leken er echt plezier in te hebben. hun muziek wordt trouwens naar mijn mening niet gedragen door hun tekstuele spitsvondigheid maar door de keiharde beats van bas bron, zoel z'n mispace maar 's.

maar met de keuze om geld te verdienen is naar mijn mening niks mis, het is een andere genre.

de zucht naar artistieke vernieuwing zal altijd wel mooie onroerende en oprechte muziek blijven opleveren, dit zal zich natuurlijk altijd vertaling in een meer zichtbare afgeleide van simpelere en meer commercieel gerichte muziek.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten