homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 20-11-2005, 20:46
Senior Member

Reputatie: Sjaan is op goeie weg
Standaard Online kopen

Toen ik voor de zoveelste keer problemen ondervond met muziekwinkels (Verkeerd materiaal, weken lang wachten op materiaal, ...) heb ik besloten om eens iets online te kopen, nu daar ik hier niets van ken zou ik graag van enkele pro's in dit vak iets weten
graag zou ik willen weten welke site's goed zijn, ik bedoel betrouwbaar en niet te duur. Ook zou ik willen weten hoe ik het beste betaal en hoe je ervaringen zijn met bepaalde site's.
Alle info is welkom
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 21-11-2005, 10:54
Senior Member

Standaard Re: Online kopen

Misschien weet iemand gewoon een site dan zoek ik zelf wel
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 21-11-2005, 10:57
Senior Member

ik heb de andere topic bekeken en ben er al wel uit, maar welke is nu de snelste in leveren? en garantie?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 21-11-2005, 21:53
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Snelheid is rechtevenredig met voorraad.

Dus voor je iets gaat bestellen online, vraag naar de beschikbaarheid en de verwachte levertijd vooraleer de verkoper het product in stock heeft.

Een levering uit Duitsland heeft bij mij nog nooit langer dan 3 dagen geduurd, nadat het product van bij de winkel vertrokken is. En dit is zo voor zowel thomann, musicstore en beyers-musik.
Belgische ketens hebben het met snelheid een stuk moeilijker. De reden hiervan weet ik niet, maar ik heb zelfs ooit 3 maand mogen wachten voor een product dat een verwachte levertjd had van 7 werkdagen. Ik ga de naam niet vernoemen omdat die mensen wel alles goed hebben gecommuniceerd van zodra er vertragingen waren en ik hun dus het voordeel van de twijfel gun... In BelgiŽ heb je dus keymusic, Piens, prosl en nog wel een paar.
Het nederlandse feedback heb ik nog niet mee gewerkt, maar er zitten hier wel enkele mensen die tevreden zijn van hen.

De grote les uit dit alles: communiceer met de verkoper en maak hem je wensen duidelijk alvorens tot bestellen over te gaan. Zo mailde ik ooit musicstore of er ook overschrijvingen mogelijk waren omdat de bestelling boven de limiet van mijn kredietkaart lag en een tweetal uur later werd ik opgebeld vanuit Duitsland met het correcte nummer. En in het Nederlands!!!
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 22-11-2005, 10:23
Senior Member

Reputatie: upperlip wordt hier goed onthaald

Qua online kopen heb ik enkel ervaring met het Belgische Prosl, en die ervaring is zeer positief. De prijzen zijn scherp, de levering gebeurt snel en gratis (vanaf een bepaald bedrag, ik denk een 150 Ä) en de service als er iets niet in orde is is uitstekend.

Een voorbeeldje: een tijd terug stond er bij hun "Used/deal equipment" een Akg C414 voor 750 Ä (incl. btw). Ik mailde om te vragen of het hier ging om een gebruikte micro. Dat was niet het geval. Een klant had de micro besteld en was er toch niet zo tevreden van (?) en stuurde hem terug. Daarom werd hij dus niet meer als nieuw verkocht. Ik bestelde het exemplaar, en weinige dagen later kwam het hier aan. Wat bleek: de micro deed het gewoon niet. Ik bracht prosl op de hoogte en twee dagen later kwam UPS hem op kosten van Prosl halen en nog een dag of 2 later kreeg ik een nieuw exemplaar (zonder te moeten bijbetalen).

Als ik dat vergelijk met de service die ik soms krijg bij muziekwinkels waar ik als voor een bom geld materiaal kocht... Verschrikkelijk.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 24-11-2005, 22:56
Senior Member

zijn er nog andere belgische winkels?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten