homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 22-11-2008, 13:28
Groupie

Reputatie: jniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstraling
Standaard Reaper, user guide, nog enthousiaster!

Hoi,

Sinds kort heb ik de Reaper User Guide als printbare PDF versie gekocht voor € 5,60 en deze laten printen in de copyshop (nee geen Coffeeshop!). Deze 430 pagina's dikke user guide is geweldig! Zeer duidelijke uitleg in stappen opgebouwd, uitleg van de meegeleverde VST(i)s etc etc. (wel helemaal in het engels) Heb in één avondje al weer behoorlijk veel opgestoken over de uitgebreide mogelijkheden van dit programma. Ik vindt persoonlijk een geprinte versie fijner dan de PDF file op het scherm.

Ook als beginneling kun je heel goed met de User Guide opstarten, alles wordt uitgelegd, van het installeren van je audio interface tot met het opnemen, masteren en het branden op een audio cd (wat hij ook in één keer doet!). Als je dit document doorneemt en uitprobeert in het programma kun je in korte tijd het hele proces begrijpen!

Er is nu ook een vervolg op de User Guide die dieper ingaat op het opname proces en het werken met VST(i)'s. Uiteraard voor een zeer laag bedrag aan te schaffen.

De volledige DAW met uitgeprinte engelse handleiding heeft mij nu € 36,-- voor licensie en € 5,60 handleiding + € 25,-- printen gekost!

Voor geďntresseerden REAPER | About

Kan mijn enthousiasme niet onder stoelen of banken steken

Groetjes Johan
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 22-11-2008, 18:46
Senior Member

Reputatie: Carlier74 wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Reaper, user guide, nog enthousiaster!

Ik denk er ook over naar Reaper over te stappen. Ik ben een Cubase gebruiker, maar heb laatst een hardware analoge 8 kanaalsmixer gekocht en een M-audio delta 1010 geluidskaart. Met Cubase is het best een gedoe om kanalen naar specifieke outputs te sturen en weer terug te ontvange; ik moest werken met een viertal stereo bus kanalen binnen Cubase. Terwijl je met de Reaper routing matrix heel makkelijk en overzichtelijk elke kanaal kan sturen naar waar je wilt. Dus ik denk er ook aan die 50 dollar over te gaan maken.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 22-11-2008, 19:02
Junior Member

Reputatie: mobilemate is op goeie weg

Reaper, wat een fijn programma! Het is heel goed naar je eigen wensen aan te passsen. Automatische crossfades, hele goede compressor en vocoder, perfecte routing mogelijkheden, macro's, dynamic splitting! Tevens kan je bijvoorbeeld ableton via hun rearoute asio driver er aan hangen, zodat je al je 3rd party plugins gewoon kan laden in ableton (itt rewire), terwijl de audio naar reaper gaat Ik raad het iedereen aan.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 22-11-2008, 19:48
Groupie

Reputatie: jniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carlier74 Bekijk bericht
Ik denk er ook over naar Reaper over te stappen. Ik ben een Cubase gebruiker, maar heb laatst een hardware analoge 8 kanaalsmixer gekocht en een M-audio delta 1010 geluidskaart. Met Cubase is het best een gedoe om kanalen naar specifieke outputs te sturen en weer terug te ontvange; ik moest werken met een viertal stereo bus kanalen binnen Cubase. Terwijl je met de Reaper routing matrix heel makkelijk en overzichtelijk elke kanaal kan sturen naar waar je wilt. Dus ik denk er ook aan die 50 dollar over te gaan maken.
Routing is inderdaad een heel sterk punt van Reaper.

Trouwens als je Reaper en Cubase vergelijkt qua ruimte beslag op je pc = cubase lite is al 250 mb, Reaper is 3,3 Mb.. (moet je cubase natuurlijk wel van je harde schijf afhalen Die ruimte kun je dus voor andere dingen gebruiken... p.s. Ik heb helemaal geen verstand van software schrijfen maar hou kan het toch dat er zón groot verschil in Mb's is tussen deze twee programma's.

Groet Johan

Laatst gewijzigd door jniet; 22-11-2008 om 19:50
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 24-11-2008, 19:17
Senior Member

Ik ontdekte trouwens wel toevallig gisteren dat de wav editing functies van Reaper niet zo goed zijn-je wordt gevraagd een externe editor te openen.

Je kunt volgens mij in Reaper niet gewoon een klein stukje audio op een spoor selecteren en daar mee aan de slag gaan. Welke externe editor gebruiken jullie hiervoor?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 24-11-2008, 19:33
Vintage Member

Reputatie: Jacks wordt hier goed onthaald

Heb vandaag eens geprobeerd om Reaper op Ubuntu te installeren, en ja hoor

Linux in je homestudio

Laatst gewijzigd door Jacks; 24-11-2008 om 19:39
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 24-11-2008, 21:52
Groupie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carlier74 Bekijk bericht
Ik ontdekte trouwens wel toevallig gisteren dat de wav editing functies van Reaper niet zo goed zijn-je wordt gevraagd een externe editor te openen.

Je kunt volgens mij in Reaper niet gewoon een klein stukje audio op een spoor selecteren en daar mee aan de slag gaan. Welke externe editor gebruiken jullie hiervoor?
Toevallig ben ik net met het hoofdstuk editing bezig. Je kan inderdaad extern editen maar je kan binnen Reaper zonder externe programma's zeker wel editen.
Als je hoofdstuk 6 "editing Tracks and Items" van de user guide even helemaal leest wordt dit uitgelegd (user guide is te downloaden op de site). Het is quite simpel je selecteert het stukje waar je mee aan de slag wil en kan dit vervolgens bewerken, je werkt dus in de track zelf. Het principe van werken is even anders dan in bijv. adobe audition maar je kan hetzelfde doen. Het grote voordeel van Reaper is dat hij het orgineel altijd bewaart je kan dus vrij experimenteren.

Succes groet Johan

Laatst gewijzigd door jniet; 24-11-2008 om 21:56
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 25-11-2008, 22:09
Senior Member

Ok, bedankt voor de tip! Ik ga hoofdstuk 6 eens bekijken.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 26-11-2008, 20:13
Junior Member

Reputatie: mobilemate is op goeie weg

Ik vraag bij de copyshop om de hoek hoeveel het kost om het in kleur af te drukken... 220 euro
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 26-11-2008, 22:29
Groupie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mobilemate Bekijk bericht
Ik vraag bij de copyshop om de hoek hoeveel het kost om het in kleur af te drukken... 220 euro
Ik heb het zwart-wit laten afdrukken en alles is goed leesbaar. Met inbinden koste het mij € 35,-- Dus dat is dan een hele dure copyshop. Kleur zal inderdaad duurder zijn, maar € 220,-- dat is belachelijk. Even rondvragen dus. En je zou hem dan nog beter laten printen bij Self Publishing - Lulu.com dat kost je met transportkosten ongeveer € 100,--

Ga maar via de PDF file van de user guide naar Self Publishing - Lulu.com

Groet Johan
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten