homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 20-11-2008, 11:31
Junior Member

Reputatie: rubba is op goeie weg
Arrow Hoofdtelefoon voor ipod "on the road"-bevindingen ...

hallo iedereen,

Zoals elke audiofiel vind ik het belangrijk een goede hoofdtelefoon te hebben voor mijn ipod...
Ik heb al vele sites en reviews gelezen in mijn zoektocht naar de perfecte hoofdtelefoon voor 'on the road'. Graag deel ik mijn bevindingen, maar belangrijker vindt ik jullie mening en inzicht over deze 'ozo belangrijke kwestie'!

Ik vergelijk even twee toppers die ik heb aangeschaft: de GRADO SR 80 en de KOSS PORTA PRO

De Grado heeft een heel mooi stereoveld en alle bas, mid en hoog zijn heel mooi en balans en goed gedefinieerd. Alleen ... hij laat zoveel geluid door, dat ik hem onmogelijk op de trein kan gebruiken zonder mijn medereizigers te storen met mijn "hemelse" muziekkeuze!
De Koss Portapro, daarentegen heeft een fantastische basrange zonder te ver te gaan met daarbij een mooie mid en high balans. Hij laat daarentegen niet te veel geluid door naar de buitenwereld. Alleen vindt ik het spijtig dat hij het geluid van buiten niet genoeg afblokt.
Mijn conclusie, Grado heeft een hele mooie range en balans maar lekt teveel geluid. De Koss heeft een hele mooie bas, misschien iets minder stereo dan Grado en iets minder range in de hoge tonen, toch een hele mooie algemene klank. De Koss is mjin favoriete hoofdtelefoon voor 'on the road'

Wat voor mij perfect zou zijn: de bas van Koss, het stereogevoel en hoge tonen van Grado en dan nog een iets funkier model dat het geluid van buiten wat meer blokt!
Heeft iemand een suggestie? Ik ben nog steeds op zoek naar het beste (alhoewel de Koss dit al heel dicht nadert)

grtz,
Jan
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 20-11-2008, 11:45
Active Member

Reputatie: Moriath is op goeie weg
Standaard Re: Hoofdtelefoon voor ipod "on the road"-bevindingen ...

ik ben zelf bijzonder tevreden over de Bose in-ear headphones.
BOSEŽ - BOSEŽ in-ear hoofdtelefoon: Overzicht

Maar daar moet je voor zijn natuurlijk. De enige contra vind ik als ik ze op de fiets gebruik dat ik zeer veel 'wind'geluiden heb...
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 20-11-2008, 11:55
Vintage Member

Reputatie: Mother Misty wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rubba Bekijk bericht
De Grado heeft een heel mooi stereoveld en alle bas, mid en hoog zijn heel mooi en balans en goed gedefinieerd. Alleen ... hij laat zoveel geluid door, dat ik hem onmogelijk op de trein kan gebruiken zonder mijn medereizigers te storen met mijn "hemelse" muziekkeuze!
De grado en koss zijn toch beide open hoofdtelefoons?
Als je wil dat mensen er minder last van hebben zou je beter uitkijken naar een gesloten hoofdtelefoon.

misty.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 20-11-2008, 12:10
Junior Member

Moriath

Zo'n in ear phones, daar ben ik niet zo'n fan van ... Maar ik geloof best dat deze heel goed zijn!

Misty

Inderdaad misschien moet ik wel opzoek naar een gesloten hoofdtelefoon, heeft iemand suggesties? De kwaliteit van de sound is wel belangrijk...
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 21-11-2008, 11:11
Junior Member

Heeft er iemand hier ervaringen met een gesloten hoofdtelefoon met een goede sound? Ben nog altijd op zoek naar de perfecte hoofdtelefoon voor mijn ipod ....
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten