homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Mededelingen

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 12-11-2008, 08:30
Junior Member

Reputatie: drummertje is op goeie weg
Standaard PC te traag met cubase SX + plugins

Hallo beste Forumlezers,

Ik gebruik cubase SX.
Plugins: Guitar Rig en Superior drummer 2.0.

Als ik op 2 gitaarkanalen Guitar-rig gebruik en op 1 kanaal Superior drummer gaat Cubase reeds protesteren/kraken/stotteren.

Mijn PC specificaties:
Pentium 4 dual core 3 Ghz, kloksnelheid 3GHz, werkgeheugen 3 GB.
C: schijf 50 GB warvan 20GB gebruikt.
D: schijf 100 GB waarvan 40 GB gebruikt.

Externe Geluidskaart:
Line 6 Toneport UX 1

Schijven onlangs gedefragmenteerd.

Alvast bedankt voor eventuele tips.
Groeten, Paul

Laatst gewijzigd door drummertje; 12-11-2008 om 08:42
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 12-11-2008, 17:25
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: PC te traag met cubase SX + plugins

Spijtig hť?

En de vraag was?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 12-11-2008, 17:27
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Als ik op 2 gitaarkanalen Guitar-rig gebruik en op 1 kanaal Superior drummer gaat Cubase reeds protesteren/kraken/stotteren.
Ik denk dit.
Buffergrootte verhogen 9 op de 10

Pzz
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 23-11-2008, 19:44
Active Member

Reputatie: DeDiiamant is op goeie weg

of als het zware vst's zijn,kijken hoe het met je dsp geheugen zit
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 23-11-2008, 19:56
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeDiiamant Bekijk bericht
of als het zware vst's zijn,kijken hoe het met je dsp geheugen zit

Leg uit?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 23-11-2008, 19:59
Active Member

ja heb dan eens gelezen...
het zou dus zo in elkaar zitten... :
als je te veel zware vst's zou gebruiken,zou je de vst's kunnen linken naar je dsp
weet niet juist meer voor 100% hoe het was
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 23-11-2008, 20:03
Vintage Member

Reputatie: PM-Studio-Project wordt hier goed onthaaldPM-Studio-Project wordt hier goed onthaald

Bangelijk!
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 23-11-2008, 20:04
Moderator

Je kan een DSP kaart kopen waarbij dan plugins worden geleverd die enkel en alleen op deze DSP kaart draaien, maar je kan niet zomaar elke plugin op een DSP kaart draaien en met geheugen heeft het al helemaal niets te maken.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 23-11-2008, 20:45
Active Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
maar je kan niet zomaar elke plugin op een DSP kaart draaien en met geheugen heeft het al helemaal niets te maken.
Ik dacht gelezen te hebben,dat je eender welke vst kon draaien op die dsp kaart,daarom dat ik het zo uitlegde,maar je zal wel gelijk hebben :d
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 24-11-2008, 03:52
MOM MOM is offline
Active Member

Reputatie: MOM is op goeie weg

Tja moeilijk te zeggen, ik heb geen SX en ook niet dezelfde hardware/software.

CPU gerelateerd:
Maar wat je kunt checken is de performance. Ik neem aan dat die functie ook in SX zit. Dan kun je tijdens het draaien van die plugins zien of het inderdaad je CPU is die er moeite mee heeft. Als dat het geval is zou je inderdaad je buffers kunnen aanpassen.

Corruptie gerelateerd:
Iets anders kan soms ook helpen: het uninstallen en opnieuw installeren van de betreffende plugins. Verder kun je, als SX die mogelijkheid heeft en als plugins vooraf ingeladen moeten worden (dat weet ik dus niet) een aantal nekkebrekers verwijderen. Je kunt testen per plugin door ze op een audiotrack te zetten en wederom te kijken wat het doet met je performance tool.

OS/overige software gerelateerd:
Het kan ook zijn dat er teveel zaken op de achtergrond meedraaien zoals virusscanners, internetbrowsers, messengers etc. Druk ctrl+alt+delete en kijk eens onder de tab "processen" wat er allemaal draait en hoeveel cpu en geheugen dat in gebruik neemt. Veel windows processen kunnen ook uitgeschakeld worden en opstartsequences (kun je checken onder :start/uitvoeren en dan msconfig typen, dan naar TAB "opstarten"). Hoe meer er overbodig in je geheugen geladen wordt, hoe meer je systeem moet swappen en dus hoe moeizamer zaken gaan draaien.

En anders, tja helaas, dan weet ik het ook niet. Misschien weet iemand anders er meer van af. Succes in elk geval
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten