homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 11-11-2008, 15:18
IBV IBV is offline
Member

Reputatie: IBV is op goeie weg
Standaard Apogee Ensemble

Ik vroeg mij af of 1 van jullie ervaring had met Apogee Ensemble. Voor de prijs zou het toch wel goed materiaal moeten zijn ? Of bedriegt de schijn ?

Ik zou nog een pre-amp moeten kiezen die daarmee zou moeten werken. Welke pre-amp zou de kwaliteit verbeteren van Apogee Ensemble?

Universal Audio LA-610 ? Of eerder iets in de richting van Avalon VT-737S ?

Het is voor opname van Vocals en Gitaar bij een electro-project.

Groeten.

Laatst gewijzigd door IBV; 11-11-2008 om 15:28
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 11-11-2008, 15:46
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Apogee Ensemble

De Ensemble is een echt een goed app./soundcard. Ik heb zelf er een maand mee mogen testen en was er dik tevreden over. Alleen de drivers onder OSX heeft mij nachtmerrie's bezorgt en de slechte volume regeling. Je kan dit allemaal vinden in genoeg klachten topic's op Gearslutz.com en ook de evt oplossingen.

Verder zal ik zelf voor de 610 pre-amp gaan. Ik heb hem zelf ook en vind hem beter als de Avalon voor mijn pratijken (Pop/rock en oldschool hiphop). De compressor er is een heerlijk ding en de pre-amp kan je ook erg goed "oversturen".
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 11-11-2008, 22:22
IBV IBV is offline
Member

Reputatie: IBV is op goeie weg

Oei. Ik hoop dat die drivers nu stablier zijn.. Da had ik nu toch niet verwacht van Apple-related-materiaal.

Zal is rondchecken opt internet.

Thanks!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 12-11-2008, 19:41
Senior Member

Reputatie: pro-life wordt hier goed onthaald

Ik heb de UA heb ik eens in demo gehad en vond het echt een geweldige pre-amp. Kan echt wel een meerwaarde bieden. Heeft een vintage geluid zonder het er dik op te leggen. (ben niet zo goed in het beschrijven van een sound, gaat meer om het gevoel) Is wel al tijdje geleden, kan me eigenlijk alleen herinneren dat ik hem goed vond.
Avalon vind ik dan weer een van de meest overschatte merken. Zoals al een paar keer eerder gezegd. te gekleurd geluid.

de germanium pre van Chandler limited is ook wel aan te raden. Ligt volgens mij in de lijn van de UA maar dan rack mounted tegen de UA die echt mobiel is.

Groeten,
Bart

Laatst gewijzigd door pro-life; 12-11-2008 om 19:46
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 12-11-2008, 22:52
Member

Reputatie: MANIPULATOR is op goeie weg

Ik heb er de laatste tijd verschillende moetren installeren, en ik moet zeggen, een echt toppertje.

en eigenlijk kan ik dat ook zeggen van de LA610.

bij uaudio ff goed shoppen want je komt ze nog tegen ( in NL) voor 1395,- incl en dat is met de huidige doller erg scherp.

suc6
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 13-11-2008, 19:56
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

ik heb zelf een Apogee interface, de Duet, en ik ben daar zo tevreden over dat de Ensemble er volgend jaar ook wel bijkomt.
Je betaalt een pak geld, but it's more than worth it. Drivers werken ook perfect bij mij.

Kijk ook ns naar preamps van Joe Meek!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten