homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 02-11-2008, 16:52
IBV IBV is offline
Member

Reputatie: IBV is op goeie weg
Standaard Rme Fireface 800

Oi Oi,

Ik heb waarschijnlijk een domme vraag aan jullie te stellen. Ik ben van plan om een RME FIREFACE 800 te kopen. Maar ik zie hier geen monitor outputs ?

Ik ga alle 8 individuele outputs verbinden met de ins van een mixer en zo out-of-the-box-mixen.

Mijn vraag was dus , hoe kan ik bijvoorbeeld liedjes van itunes laten afspelen zonder die te routen via mijn mixer ? Of kan ik gwn niet anders.

Want met een interface zoals de Motu 828 zou ik dus alle 8 kanalen naar mijn mixer leiden. Maar daar heb ik dan ook nog de optie om Main Outs in te pluggen. Dus als ik dan gehele geluiden van de pc wil afspelen zou ik dan die gewoon naar de main outs leiden.

Kunnen jullie mij helpen. Ik ben echt verward.

Danku!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 02-11-2008, 18:00
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Rme Fireface 800

Waarom wil je niet via je mengtafel luisteren? ik bedoel, in een normaal scenario staan daar toch je speakers op aangesloten, dus lijkt het me logisch dat je dan ook daardoor gaat luisteren naar iTunes/youtube/soundbites/etc.
In het geval je dat echt een probleem vind, kan je altijd ook een manier vinden van bv. 1&2 te splitten op de FF800 en die naar je speakers te sturen ofzo.
Lijkt me eerder een non-issue.

Pzz
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 02-11-2008, 20:00
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

In de software van de Fireface (TotalMix) zit een matrix met routing- en splitfuncties voor al je in- en uitgangen. Komt in eerste instante een beetje overweldigend over, maar flexibiliteit gegarandeerd.

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 02-11-2008, 21:32
Active Member

Reputatie: Rico-P is op goeie weg

Ik zou de main-out van de Fireface sowieso niet rechtstreeks aan je monitors hangen.
Het grote gemis op de FF800 is namelijk een volumeknop voor je main-out.
Voor de rest niets dan lof er over, want hij klinkt echt als een klokje.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten