| Artikels, tutorials en interviews Tutorials, informatieve artikels, interviews met bekende (home)recorders of muzikanten, getting started guides enzovoorts. Enkel solide informatieve artikels worden hier weerhouden! Je mag natuurlijk wel feed-back geven op geposte artikels. |

02-11-2008, 16:24
|
 |
Active Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Computermusic Top 10 vst Instruments
Ik kwam dit tegen op het internet en wilde het graag met jullie delen.
Mocht je nog een keuze willen maken wel vst instrumenten je gaat gebruiken bekijk de volgende filmpjes eens.
Ben het het hier nu helemaal mee eens of heb je een andere top 10 in gedachten dan hoor ik het graag.
Misschien vind je wel dat er instrumenten ontbreken.

02-11-2008, 17:34
|
 |
Vintage Member
|
|
Reputatie:  
|
|
Re: Computermusic Top 10 vst Instruments
Zou er wel VST SYNTH top 10 van maken.
Het betreft de meest voor de hand liggende. Heb zelf alleen Sylenth 1 (waarschijnlijk de goedkoopste) maar ben hier zéér tevreden over.

03-11-2008, 10:26
|
 |
Active Member
|
|
Reputatie: 
Laatste blog post: do, 2008-06-19 10:55
|
|
Ik heb er geen een van maar die ZebraII ga ik toch eens dieper bekijken. Ziet er idd geweldig uit.
|

03-11-2008, 12:30
|
|
Senior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Het Native Instruments stuff uit het filmpje heb ik ook steken (Massive, FM8 & Absynth 3/4). Héél energieke synths! De Massive werd onder andere gebruikt voor de compositie van David Gahan zijn tweede solo-album "Hourglass".
Native Instruments heeft héél knappe synths in hun collectie steken. De M-Audio Oddity gebruiken we ook in onze band, eveneens tof spul!
We leuk om eens zo'n review te concentreren in één filmpje! 
|

26-05-2009, 07:46
|
 |
Senior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
die kerel van zebra II zit der wel erg geil over te praten xD
|

17-01-2010, 10:22
|
|
Junior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AzimuthZero
Het Native Instruments stuff uit het filmpje heb ik ook steken (Massive, FM8 & Absynth 3/4). Héél energieke synths! De Massive werd onder andere gebruikt voor de compositie van David Gahan zijn tweede solo-album "Hourglass".
|
Hey azimuthzero,
die Absynth van Native Instruments, ben je daar tevreden van? Ik zou er wel eens mee willen experimenteren in feite... klopt het dat Absynth ideaal is om Ambientstuff te maken?
|

17-01-2010, 22:26
|
|
Senior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
2 synths in die top 10 die me interesseren qua sound: Sylenth1 en Zebra2.
Al die emulaties van oude synths zoals die Oddity interesseren mij niet: ze lijken toch meestal in de verste verte niet op de klank van die legendarische machines.
|

17-01-2010, 23:22
|
 |
Senior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Info is wel interessant maar een top 10 VST instruments is eigenlijk een beetje onzinnig.
De meeste mensen zullen wel presets gebruiken en dan hangt je voorkeur sterk af van het aantal presets dat geschikt is voor je muziek genre.
Dus een synth met veel Dance muziek geluiden zal iemand die old school Pop muziek maakt, niet willen hebben.
Groeten
Wim

18-01-2010, 11:55
|
 |
Senior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fenderwim
Info is wel interessant maar een top 10 VST instruments is eigenlijk een beetje onzinnig.
De meeste mensen zullen wel presets gebruiken en dan hangt je voorkeur sterk af van het aantal presets dat geschikt is voor je muziek genre.
Dus een synth met veel Dance muziek geluiden zal iemand die old school Pop muziek maakt, niet willen hebben.
Groeten
Wim
|
Mee eens, je moet eigenlijk wel een goede controller hebben wil je goed gebruik maken van zo'n vst.
|

18-01-2010, 12:20
|
|
Senior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Zebra2 is nog niet beschikbaar als 64 bit VSTi... Die valt voorlopig dus af (alhoewel de maker bezig is aan een 64 bit versie).
Ik ga dit weekend alles overzetten naar Windows 7 64 bit en Cubase 5 64 bit. En aangezien de VST bridge van Cubase schandalig slecht werkt zullen het vanaf nu enkel nog 64 bit plugins zijn die ik aanschaf.
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten
|