homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiënte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dé plek ervoor.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 29-10-2008, 00:13
Senior Member

Reputatie: chieltjuuhh is op goeie weg
Question Wat te doen met een Homestudio?!

Hallo mense..

Ik was eigenlijk benieuwd wat iedereen zoal doet in zijn/haar homestudio?
Doe je aan masteren, mixen, opnemen, sounddesign of weet ik veel wat?

Vertel het maar eens, misschien dat je mij of andere nog ideen op doe

ciao
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 29-10-2008, 08:11
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Wat te doen met een Homestudio?!

Alles zowat en aangezien de ruimte gedeeld wordt ook nog oefenen voor muziekschool en fanfare, huiswerk maken, opslag van instrumenten, repetitiekot voor alle bands en band-experimenten, plaats om te jammen met vrienden, was drogen, boekje lezen als de rest van het huis ingenomen is, alles dus ... ;-)
In mijn intro had ik het over de "speelkamer" en dat is het dus nog. Het is nu vakantie voor de kids dus hant er regelmatig geluid in de lucht. Als we zin hebben nemen we het op en spelen er verder mee. De jongste heeft nu cursus Finale op de muziekschool en begint dus met de score editor in Cubase en MIDI naar VSTi en outboard gear. Ik moet af en toe vechten voor toegang tot mijn gear
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 29-10-2008, 09:33
Senior Member

Reputatie: PJC Venant wordt hier goed onthaald

Aangezien ik relatief laat begonnen ben met key-board spelen oefen ik elke dag toch minstens 2 uur om mijn spel te "verbeteren " ;
Heel af en toe speel ik op gelegenheden als pianist-zanger dus daar houdt ik een repertoire van zo'n 3 uur muziek voor up-to-date.
Van oud tot nieuw, van Ramses Shaffi tot Phil Collins via Michael Bubble en Enrique Iglesias, Rod Steward , Elton Jonh en Eric Clapton en wat frans-talig.
Ik probeer wat te componeren en die muziek op te nemen ;
Mijn vrouw is actief fotografe en maakt dia-compilaties waar ik muziek bij componeer ;
Voor de bruiloft van onze dochter heb ik 2 liedjes gemaakt ( de begeleiding opgenomen en de zang tijdens het feest life ingezongen ;
Een zoon gaat in mei 2009 trouwen , een andere zoon in september , daar ben ik hard voor aan het componeren.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid een apparte kamer van zo'n 3,5 bij 6 meter te hebben waarin mijn spullen staan en een vrijstaand huis , dus geen last van buren.
Ik gebruik Cubase sx3 voornamelijk als recording machine en heb daar een stand-alone pc voor.
Mijn monitor systeem moet ik nog wat verbeteren maar ik vind dat ik de laatste opnames toch een behoorlijk goede kwaliteit bereik waar ik zonder schaamte mee naar buiten durf te treden.
Ik ben benieuwd wat de andere home recorders zo allemaal doen.
Pierre
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 29-10-2008, 13:25
Vintage Member

Reputatie: Mathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstraling

In mijn thuisstudio doe ik aan mixing, mastering, audio restoration en plugin developement. Ook doe ik preproductie-werk hier. Opnames zelf doe ik minder vaak (thuisstudio is niet voorzien daarvoor). Als ik dan toch zelf opnames doe is het op locatie of in een opnamestudio.

Alle info over mij op www.mathewlane.com
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 29-10-2008, 23:45
Senior Member

Wel grappig, zo veel leden op deze site en maar een paar die serieus bezig zijn?

nja wat doe ik in mn studio: gitaarspelen, drummen, opnemen en mixen, dvdtjes maken geluid/beeldmixen.. wil misschien ook voor mensen die nix van computers begrijpen ouwe platen op cd gaan opnemen. audio restoration(?) Dit zelfde wil ik ook met video doen, overzetten en restauration.. gewoon voor dr bij natuurlijk. En als grootste 'droom' eigen mobile studio! (nog ff flink sparen) wel voor kleinere evenementen,festivals, presentaties, vergaderingen en weetik wat nog meer..

Verder nog mensen met suggesties?

tnx

Laatst gewijzigd door chieltjuuhh; 29-10-2008 om 23:50
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 30-10-2008, 00:06
tmo tmo is offline
Senior Member

Reputatie: tmo is op goeie weg

Het heet niet voor niets HOMErecording.be. De meeste zullen het hier dan ook als hobby voor erbij doen. Ik ben nu ook alleen als hobby bezig. Hoop nog wel professioneel aan de gang te kunnen. maar dan wel na m'n school.
Wat ik nu doe is 'spelen' met verschillende programma's. Ik denk niet dat je het al muziek maken mag noemen. Daarnaast is mijn doel eigenlijk het afwerken, perfectioneren en het opnemen van tracks. Dus meer het enginering gedeelte. Probleem is dat dat ook meteen de duurste kant is. Als je muziek produceert, hoef je niet dure microfoons, pre amps e.d. te hebben..
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 30-10-2008, 05:23
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Ik probeer deftige gratis MP3's af te leveren van eigen materiaal. (o.a. demo's voor free VST's en op enkele free music sites) dus componeren, mixen en 'masteren'.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 30-10-2008, 06:36
Vintage Member

Reputatie: PM-Studio-Project wordt hier goed onthaaldPM-Studio-Project wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chieltjuuhh Bekijk bericht
Wel grappig, zo veel leden op deze site en maar een paar die serieus bezig zijn?

tnx
Omdat je, naar jou eigen quota, niet genoeg reakties ontvangt, zouden er maar een paar leden op homerecording serieus bezig zijn ?! ...

Ach, wat ...
Duik een beetje dieper in de thema's op deze website ... en sta versteld van ...

Serieus bezig ...

Peter
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 30-10-2008, 21:01
Active Member

Reputatie: luna is op goeie weg

tja wat doe je nou in in thuis studio,ik denk muziek maken
ik zelf heb altijd in de muziek gezeten en vaak toen op tv en radio geweest nr 2 in de top 40 met het nummmer kiddy kiddy kiss me (Highway) en nou doe het geluid bij een koor hier in de woonplaats.5 mans orkest en een koor van 70 personen.heb daar een 32 kanaals mengtafel voor en een hele boel microfoons . hier op het forum vind ik het leuk om iets te leren over geluidsopnamens met cubase die ik thuis gebruik.en er blijft altijd iets te leren
maar daar helpen ze hier enorm mee. zo dat was even wat ik doe.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 04-12-2008, 01:28
Senior Member

Hi,

volgens mij had ik nog niet verteld wat ik doe in mn homestudio :P

op moment zit ik uit verveling een drum&bass nummer te remixen/remake voor iemand (kan toch niet slapen).

verder doe ik zelf natuurlijk muziek maken, drummen, gitaar, zingen, keyboard en midikeyboarden.
Af en toe wat opnamens editen voor anderen.

Trouwens leek mij wel wat om iets met commercials te doen. voice overs opnemen en muziek dr bij verzinnen.. of valt hier ook weinig tot niets in te verdienen?? Binnekort misschien nog wat koortjes opnemen

maargoed ik ga weers wat doen.

bedankt voor de aandacht

ciao
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten