homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 24-10-2008, 09:10
Member

Reputatie: Frogprince777 is op goeie weg
Question Behringer MS 40 doen het niet meer!

Beste mensen, ik heb een probleem.

Sinds een week heb ik de Behringer ms 40. Nieuw gekocht in een muziekwinkel. Ik was erg tevreden met deze studiomonitors, en ze hebben het een week goed gedaan maar:

Vanmorgen wilde ik ze aanzetten, dus ik druk de knop in. De monitors gaan een halve seconde aan, en dan meteen weer uit. Toen heb ik de knop een aantal keer aan en uit gedrukt maar hij doet niks meer, terwijl de stroomtoevoer gewoon goed moet zijn.

Het is een AC ingang, en ik dacht even dat het aan de stekker lag. Toen ik die testte op een PlayStation 2, bleek die het wel gewoon te doen!
Raar maar waar. Ik zou echt enorm graag een tip, advies of in ieder geval reacties krijgen.

Anybody able to help?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 24-10-2008, 10:24
Senior Member

Reputatie: huug92 wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Behringer MS 40 doen het niet meer!

1 week oud ! Heb je geen garantie op die dingen ?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 24-10-2008, 12:56
Member

Voor garantie moet ik zijn bij Behringer. Niet bij de winkel waar ik ze heb gekocht. Uiteraard zal ik proberen gebruik te maken van de garantie. Maar ik heb liever gewoon dat er een wezenlijke oplossing is. Dat scheelt ook weer tijd en gerotzooi.

Frogprince
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 24-10-2008, 13:26
tmo tmo is offline
Senior Member

Reputatie: tmo is op goeie weg

Niet bij de winkel?!
Jij hebt een koop overeenkomst met de winkel. NIET met de fabrikant.
Voor garantieclaims ga je dus ook naar de winkel toe die deze aan jou heeft verkocht. Ook al zullen die het eerst van zich af willen schuiven.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 24-10-2008, 14:05
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Niet gewoon de zekering (fuse) die gesprongen is?
Klinkt van wel, en kost een paar eurocent om te vervangen.

Pzz
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 24-10-2008, 14:24
Vintage Member

Reputatie: Rikkirik wordt hier goed onthaald

U moet enkel uw aankoop registreren bij Behringer en dan moet de muziekhandel voor de rest zorgen doet die dat niet anders moet je een andere muziekwinkel gaan zoeken voor de volgende aankopen, maar kijk eerst naar uw zekering zoals Ridim zegt.

Groeten Henri
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 24-10-2008, 14:52
JB JB is offline
Vintage Member

Reputatie: JB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstraling

Kijk ook eens dat alle stekkers stevig contact maken met de monitoren.
Staat er per ongeluk geen schakelaar-verdeelstekker af?
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 24-10-2008, 17:33
Member

Bedankt voor de waardevolle tips. Er is gewoon stroomtoevoer, maak geen gebruik van verdeelblokken.

Ik denk idd dat de zekering is gesprongen. Mijn ouders dachten er zo ook over. Op de monitor staat 3 maal duidelijk aangegeven dan ik het niet zelf open moet maken en dat er voor de koper ook niks te beleven valt binnen in het kastje.

Wat moet ik nu doen om er een nieuwe zekering in te krijgen?

Grtz
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 24-10-2008, 17:42
JB JB is offline
Vintage Member

Reputatie: JB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstraling

Behringerverkoper aanspreken of Behringer zelf. Prima service. Echt waar.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 24-10-2008, 17:51
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd

Als er geen ledje meer aangaat bij de Power knop, afblijven en morgenvroeg terug naar de winkel. Je hebt inderdaad geen van buitenaf vervangbare zekering op die luisprekers, dus als het dat is dan moet die gerepareerd worden door de dealer.
Eerst nog een laatste keer alles checken zodat je niet voor schut staat in de winkel. Dus ergens anders inpluggen en kijken of het ledje brandt. Als het ledje aan is, alle verbindingen, volume knoppen, ... nakjken (niet per ongeluk de line out in de digitale S/PDIF stekker gestoken, volume van line 2 opengezet, ...). Als er natuurlijk geen ledje aangaat waar je de speaker ook in het stopcontact steekt dan rest je alleen terug naar de winkel ...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten