homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 23-10-2008, 09:24
Member

Reputatie: ranex is op goeie weg
Standaard Nieuwe Laptop

Heylaba,

Ik werk momenteel met een desktop pc maar zou mij graag een laptop willen aanschaffen die stabiel kan draaien zonder constant vast te lopen.

Ik werk met Sonar 3 als DAW en mijn externe soundcards zijn de M-audio: Firewire 410 en Transit waar ik zeer tevreden over ben. De FireWire gebruik ik voor de opnamens en de compacte, makkelijk te transporteren Transit wanneer ik alleen een audio output nodig heb om dingen te beluisteren.

- Hoeveel belang moet je hechten aan de videokaart bij een DAW-laptop. Heeft deze invloed op de stabiliteit of snelheid?
- Waar let je op bij de aankoop van zo’n toestel?
- Welke zijn de vereisten?
- Welk toestel heb jezelf en waarvoor gebruik je het?
- Welke merken raden jullie af of aan?
Grtzzz,
Ranex
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 23-10-2008, 10:18
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Nieuwe Laptop

IK gebruik zelf altijd een laptop voor opname zowel thuis als "in the field". Ik heb een IBM T61 (dual core T8300, 3 GB Ram) en dat is best voldoende.