homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > MIDI

Mededelingen

MIDI MIDI leidt nog altijd tot een heleboel vragen. Hier bespreken we alle aspecten.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 21-10-2008, 18:50
Junior Member

Reputatie: Crydevil is op goeie weg
Standaard MIDI Beginner vraag

Hey iedereen ,

Ik ben compleet nieuw in de opname wereld, dus zit ik uiteraard met een paar vragen, want ik vind alles omtrent opname alles behalve simpel ^^.

Ik heb de gids gelezen die het verschil uitlegt tussen Audio & MIDI.
Ik begin het beet te krijgen denk ik (en hoop ik ^^), maar ik vroeg me toch nog een paar dingen af.

Stel je hebt synthesizer die aangesloten is op een PC met DAW software(ik zie een synthesizer als een keyboard, zijn er nog andere voorbeelden ?), dan ben ik beginnen begrijpen dat deze MIDI boodschappen stuurt (wanneer je hem bespeeld, uiteraard ) naar je DAW software, en deze DAW software zet die MIDI boodschappen om in Audio om de opname die gemaakt is met de synthesizer vervolgens te kunnen bewerken in de DAW (effecten, ...). Klopt dit zo een beetje?
Voel je vrij om mij te verbeteren, zo word er bijgeleerd .

Maar als je rechtstreeks via microfoons opneemt, die aangesloten zijn op je Audio interface (word hiermee mengpaneel bedoelt? Ik heb hier thuis een Firepod liggen...), en deze Interface is aangesloten op je PC met DAW software erop, word er rechtstreeks Audio opgenomen, ipv MIDI. Klopt dit ook zo'n beetje ^^?

Ik zie het verschil tussen Audio & MIDI wel, maar door welk materiaal elk van de 2 gegenereerd word, en wat ermee gebeurt eens het in je DAW zit, snap ik denk ik nog niet goed.

In ieder geval, ik dank jullie duizendmaal bij voorbaat !

Grtz !
Crydevil
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 21-10-2008, 20:00
Vintage Member