homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 17-10-2008, 14:29
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Nieuwe PC voor Recording / Beatmaking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stayf Bekijk bericht
Thanx!
Iemand die de Q6600 heeft? En welk moederbord?

Euh ja....
Ikke met een Asus P5K
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 17-10-2008, 14:33
Active Member

Reputatie: TherSiteZ is op goeie weg

Waarom wil je hem eigenlijk samen stellen?
Ik heb zelf een voorgeborduurde pc gekocht van Alternate.
Ik kan hier erg goed muziek mee maken en ik moet echt helemaal los gaan op de vst plugins om de processor over te belasten.

Ik zou wel garantie erbij nemen.
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 17-10-2008, 15:04
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie

Ben het niet helemaal met vorige schrijvers eens dat er een quad core in moet... Veelal hoor ik nog dat ze niet goed ondersteund worden en ze zijn ook nog eens behoorlijk prijzig.

Ik heb net vorige week mijn pc geupgrade:

Moederbord: ASUS P5B (intel chipset, FSB 1333 Mhz en niet duur)
Processor: Intel core 2 duo e8400
Geheugen: 4g 1066Mhz (je hebt een behoorlijk budget dus je kan ook voor 1333Mhz modules kiezen)
Videokaart: Niet al te goedkoop. Als je dual screen wil gaan werken is een iets betere videokaart toch wel lekker heb ik gemerkt...

Ik zou toch kiezen voor 4gig geheugen omdat deze nu veel in sets van 2 modules worden aangeboden. 32 bit Windows maakt max. gebruik van 3,2 Gig en je heb genoeg voor als je door wil naar een 64 bits platform.

Zorg idd voor een goede kast en een degelijke voeding, maak nooit de fout een slechte voeding aan te schaffen!
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 17-10-2008, 17:04
tmo tmo is offline
Senior Member

Reputatie: tmo is op goeie weg

Prijzig? Een q6600 kost je maar 160 euro. Een E8600 is ongeveer even duur. En dat is een Dual Core. Daarnaast is de meeste muziek software wel degelijk multithreaded. Kijk naar Cubase, Fl studio, Sonar e.d.
Waarom voor 1333Mhz geheugen kiezen? Die hebben geen meer waarde tov 1:1 modules. Dus voor 1333FSB CPU's 667MHz modules en voor 1066MHz CPU's 533MHz. Nou is 800MHz geheugen nauwelijks duurder dus is dat aan te raden. Dan kan je altijd nog 1:1 draaien als je een 1600MHz CPU koopt.
No offence, maar als je niet weet waar je over praat, kan je het beter niet zeggen, want je brengt mensen op het verkeerde pad. Een goede grafische kaart maakt echt 0,0 uit met 2 schermen. Echt niets. Dat kan een onboard videokaart nog.
Zolang de videokaart maar 2 uitgangen heeft, en dat hebben ze altijd, zit je goed. Je gebruikt misschien 3% van de kracht van dat ding in windows 2d omgeving.
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 17-10-2008, 17:06
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Ben het niet helemaal met vorige schrijvers eens dat er een quad core in moet... Veelal hoor ik nog dat ze niet goed ondersteund worden en ze zijn ook nog eens behoorlijk prijzig.
Quads worden weldegelijk goed ondersteunt, en geven gezien het geringe prijsverschil een serieuse performanceboost (~1.7x tov dual core, afhankelijk van software en wat je doet).

Pzz
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 17-10-2008, 19:39
Vintage Member

Reputatie: Depressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatieDepressoptimist heeft een uitstekende reputatie
Cool Re: Nieuwe PC voor Recording / Beatmaking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tmo Bekijk bericht
No offence, maar als je niet weet waar je over praat, kan je het beter niet zeggen... .
No offence taken... Als was een iets vriendelijker reactie niet erg geweest. Ik was me van geen kwaad bewust, heb dan ook geen idee waarom 1333Mhz geheugenmodules geen meerwaarde zouden hebben. Ben wel benieuwd waarom dat dan zo is.

Wat betreft die quad core... Erg in het begin van dit topic werd een qc aangeraden van €350, dat vind ik redelijkprijzig. Dat had ik niet zo algemeen moeten stellen.

en wat betreft die videokaart... Ik werk met reason en had een 7600gt. Ik heb mijn rack altijd in het 2e scherm staan en de 'leds' van o.a. de faders hadden behoorlijke vertragingen. Dat was overigens wel i.c.m. mijn oude systeem.

Laatst gewijzigd door Depressoptimist; 17-10-2008 om 19:42
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 17-10-2008, 20:12
Active Member

Locatie: The South of the Netherlands, Bingelrade of all places.
Reputatie: Ezzviah is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
Euh ja....
Ikke met een Asus P5K
Ik ook... Q6600 met P5K... Werkt perfect... superstabiel systeem
Met citaat reageren
  #28 (permalink)  
Oud 18-10-2008, 00:33
tmo tmo is offline
Senior Member

Reputatie: tmo is op goeie weg

Ik zal het uit proberen te leggen:
Je CPU heeft een bepaalde Front Side Bus. Bij de meeste nieuwe CPU's 1333MHz. Maar de FSB is zogenaamd Quad Pumped. Dat betekent dat je de snelheid /4 moet doen om de werkelijke snelheid te krijgen. Dus doen we 1333/4=333MHz.
Oké dat hebben we uitgerekend. Nu dat gedoe met het RAM nog.
DDR2 is DUAL, dus moet je deze snelheid /2 om de werkelijke snelheid te krijgen. Meest gebruikte snelheid is 800MHz ram. Dus dan doen we 800MHz/2=400MHz.
Dus iets meer dan de 333MHz van de CPU. Nu kan je RAM 1:1 lopen met de FSB.
Als het ram op 266MHz zou lopen (533mhz ram dus oftewel PC5300) dan zou de verhouding zijn 1(FSB):0,8(RAM)
De grootste Divider is 1:1. Dus heeft RAM met een snelheid van 1333MHz geen zin omdat de maximale snelheid dan zal blijven steken op 667MHz.

En die quadcore CPU heb je inderdaad gelijk in. Die Q9550 is even duur als de 9450 en die kosten rond de 270 euro. Inderdaad duur, maar met het budget makkelijk te doen.

Je probleem van je 7600GT had waarschijnlijk een andere oorzaak. Wel te maken met de videokaart, maar niet omdat hij te langzaam was.
Met citaat reageren
  #29 (permalink)  
Oud 18-10-2008, 11:22
Vintage Member

Bedankt voor de uitleg, tis helder...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten