homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 11-10-2008, 12:53
Junior Member

Reputatie: svdwoude is op goeie weg
Standaard Virtuele Cubase Mixer besturen via Alesis Multimix

Hey,
Ik weet niet goed onder welk sub-forum dit thuishoort en of deze vraag voor beginners is...daarom plaats ik ze hier.

Ik heb een Alesis Multimix 16, prachtig apparaat. Na het opnemen wil ik natuurlijk mijn muziek mixen, dit doe ik in Cubase. Nu ga ik ervan uit dat ik de schuiven van de "virtuele mixer" in Cubase kan aansluiten op de schuiven van mijn Alesis. Dit zou het werk een pak vlotter en aangenamer maken.

Ik heb op internet al wat opgezocht maar ik vind nergens een goeie gids om dit te doen. Cubase herkent de schuiven van mijn mixer wel maar hoe wijs ik daar nu de schuiven van mijn Cubase-mixer aan toe? (Ik heb al wat geprobeerd maar zonder resultaat) Of ondersteunt m'n mengpaneel dit gewoon niet?

Alvast enorm bedankt!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 11-10-2008, 12:59
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Virtuele Cubase Mixer besturen via Alesis Multimix

Ik heb eens gekeken op de site van Alesis, maar ik kan daar niets vinden dat aangeeft dat de Multimix ook een midi-interface heeft en dusdoende ook als controller gebruikt kan worden.
Ik vrees dus dat dat met de Multimix niet mogelijk gaat zijn.
Misschien heeft de Multimix midi-poorten via firewire?

Je kan je natuurlijk altijd een Behringer BCF2000 kopen hiervoor.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 11-10-2008, 15:34
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Virtuele Cubase Mixer besturen via Alesis Multimix

De Alesis heeft inderdaad geen gemotoriseerde faders en MIDI control om hen in Cubase als control surface te gebruiken. Dat was een van de redenen waarom ik hem niet gekocht heb. Als je een interface met de mogelijkheid van fader/mixer controle wil ben je minstens het dubbele kwijt (Alesis MasterControl, Tascam FW series, ...). Ik hou het dus bij een een-kanaals AlphaTrack voor de Cubase mixer. maar je kan natuurlijk altijd de BCF of andere fader-controllers gebruiken.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten