homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Mededelingen

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 04-10-2005, 15:34
Member

Reputatie: Jark is op goeie weg
Standaard Welke Digitale mixer 16 sporen?

Ik heb dus een RME 9636 met 2 ada8000 en doe opnames met adobe audition 1.5
Dit werkt allemaal maaarrrrr ik hoor geen direct geluid wanneer ik bijv. een mic aansluit. Ik kan dus wel opnemen en zie ook de monitor levels in audition uitslaan maar hoor geen direct geluid.

Nu denk ik dat dit komt doordat bij de geluidskaart geen digitale mixer is geleverd waardoor ik de levels van in en output buiten audition kan instellen.

Mijn vraag dus:
Welke mixer zou ik hiervoor moeten gebruiken?

:-? :-? :-?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 07-10-2005, 17:29
Junior Member

Reputatie: giserke is op goeie weg
Standaard Re: Welke Digitale mixer 16 sporen?

tascam DM24
Niet duur en goed
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 07-10-2005, 22:29
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ja hallo, de DM-24 is echt wel een pracht van een beest, maar zo goedkoop zou ik hem toch niet durven noemen. Ok, kwalitatief in zijn klasse de beste, maar er zijn goedkopere.

TASCAM FW-1082 is daar ene van.
Als je met pro-tools werkt raad ik echt de digi-002 aan, die is geweldig!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 27-12-2006, 01:07
Junior Member

Reputatie: giserke is op goeie weg

een 2de hands DM24 kun je al snel vinden voor 1500Ä
Dan zit je idd goed.

Het probleem met AD micpreamps is dat dit geen geluidskaarten zijn.
Sommige AD preamps hebben een pfone uitgang of een maine uitgang. Maar die kun je niet betalen!
Een digitale mengtafel is dus de oplossing in combinatie met een RME kaart.
Citaat:
Jark wrote:
Ik heb dus een RME 9636 met 2 ada8000 en doe opnames met adobe audition 1.5
Dit werkt allemaal maaarrrrr ik hoor geen direct geluid wanneer ik bijv. een mic aansluit. Ik kan dus wel opnemen en zie ook de monitor levels in audition uitslaan maar hoor geen direct geluid.

Nu denk ik dat dit komt doordat bij de geluidskaart geen digitale mixer is geleverd waardoor ik de levels van in en output buiten audition kan instellen.

Mijn vraag dus:
Welke mixer zou ik hiervoor moeten gebruiken?

:-? :-? :-?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 27-12-2006, 08:40
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Ben je niet beterkoop af indien je bijvoorbeeld Cubase 4 zou kopen en monitoring opzetten?

't is maar een idee...
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 27-12-2006, 14:41
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

je moet kijken of de ada's direct monitoring ondersteunen, en dat aanzetten. Anders ga je best uw RME buitenzwieren een een soundcard met onboard ad/da kopen, met adat in/out zoals de RME Fireface of een motu 8pre. Digitale mixers kunnen ook wel wat doen, maar ik vind het toch veel te veel geld voor te weinig kwaliteit (tenzij je een Yamaha 01 of 02 of digitale pro consoles (SSL, Neve, D&R, Stagetec, ...) koopt, wat ver boven uw budget zit)
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten