homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 01-10-2008, 18:12
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard KEL Audio HM-7U Vocal Microphone

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

KEL Audio HM-7U Vocal Microphone

Citaat:
Kel Audio, voor velen hier wellicht een onbekende microfoonproducent, heeft een derde model aangekondigd, de HM-7U. Het gaat om een betaalbare (299$) groot diafragma condensor mic die geïnspireerd is op de befaamde Neumann U47. Deze mic gebruikt een K47-stijl capsule die getuned is voor het opnemen van vocals en bepaalde instrumenten. Met degelijke electronica wil KEL audio zich onderscheiden van andere U47 kloons.
*
Om het originele en complete item te lezen ga je naar KEL Audio HM-7U Vocal Microphone

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 01-10-2008, 23:47
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: KEL Audio HM-7U Vocal Microphone

hmmm lukt het iemand om wèl de soundsamples te openen? Ik ben dus op zoek naar een goede mic om mijn stem op te nemen. Plus ik wa sop zoek naar één voor mijn banjo, (ook om deze banjomic misschien live te gebruiken)... Misschien is dit wat voor me... ?
Iemand verder nog tips?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 02-10-2008, 00:49
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

samples werken hier perfect...buiten de vocal en banjo sample waar jij wss nogal interesse voor hebt.
Klinkt op het eerste zicht heel mooi! iets brighter als een Oktavamod 319/219, maar vergelijkbaar. Jammer genoeg geen verstelbare polariteit, anders hadden ze mischien een koper

Pzz
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 02-10-2008, 11:04
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

ik heb mailtje gestuurd naa Kel. voor die banjo/stemopnames. Ik ben wel geinteresseerd in deze mic, klinkt goed naar mijn smaak, en denk dat mijn stem daar mooi op gaat klinken, plus hij is heel zacht geprijsd, dat wil ik wel eens gaan proberen. Riddim, ik ben nieuw in deze hele hobby/professie, en begin me meer en meer in te lezen, maar de informatie op dit forum is soms nogal wat shattered en all over the place waardoor het soms wat moeilijk wordt. Waarom zou je per se die polariteitknop op de mic willen? Ga ik die, als ik deze mic koop, ook missen? Zit er niet een button in Cubase om polariteit om te zetten? (polariteit is dan toch het omzetten van negatieve druk in de mic naar een "uitslaand" of positief signaal? of heb ik dit helemaal fout). ik doe mn best
RIkke
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 02-10-2008, 16:37
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Ja inderdaad, je hebt een polariteit switch in Cubase (vaak verkeerdelijk als fase switch benoemt), maar da's niet de polariteit die ik bedoel. Die van Cubase is gewoon + en - van je mic signaal omkeren als je wil.
Bij een typische condensator mic heb je een dubbel diafragma, indien deze beide bv. positief of beide negatief staan gepolariseerd, is de mic een omni mic omdat hij langs alle kanten evenveel oppikt, draai je een van beide kanten om (+ en -), krijg je een "figure of 8" karakteristiek of bipolair omdat wat aan de zijkanten van het membraan komt tegelijk op beide kanten valt en dus effectief mekaar uitschakelt, terwijl wat loodrecht op een van beide zijden valt perfect wordt opgenomen.
Door met de intensiteit en de polariteit te spelen kan je zo verschillende directionele polariteiten bekomen zoals cardio, bipolair, omni, sub, hypercardio, etc.

...dus basicly wil ik gewoon een mic met verstelbare directionaliteit

Pzz
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 04-10-2008, 15:58
Moderator

clear
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten