homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Aankondigingen van leden: optredens, events, releases

Mededelingen

Aankondigingen van leden: optredens, events, releases Een breed forum voor alle officiële aankondigingen die je de wereld wil insturen. Hou het relevant aub: post bv optredens van je band en party's enkel als je reeds actief bent op de site. Ook organisaties die relevante events willen aankondigen kunnen hier terecht. Wat niet relevant is wordt zonder pardon verwijderd.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 23-09-2008, 12:30
Organisatie

Reputatie: poppunt is op goeie weg
Standaard Reminder: KBC Anthem Contest inschrijven tot 30 september

Anthem Contest Play & Produce: get ur track on Jim & StuBru

Op 22 november organiseert Poppunt in de Vooruit in Gent Play & Produce: the must attend event for the electronic music scene : workshops, infosessies, masterclasses en sofagesprekken met nationale en internationale deejays en producers, feedback op tracks, mixtapes en videoclips, productdemo’s en lots of cool stuff to win.

Get ur track on Jim en StuBru met de Anthem Contest van Play & Produce: wij gebruiken jouw track voor de radio- en televisiespot.

Verlies de deadline voor de Anthem Contest niet uit het oog: tot en met 30 september kan je je inschrijven!

Checkt out Play & Produce

p.s.: workshop en namen vanaf begin oktober online
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 08-10-2008, 08:29
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Play & Produce: wij zullen er zijn!

Ik zal daar misschien ook zijn, maar ik vraag me af waarom SABAM-muzikanten zoals wij weeral geweigerd worden voor die KBC Anthem contest.

Als je Poppunt, StuBru en JIM achter je hebt en 'de Cox' kunt laten komen, is er dan geen geld meer om de eventuele SABAM-kosten voor een paar nrs te bekostigen? :|

IZ.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 08-10-2008, 09:08
Vintage Member

Reputatie: Mother Misty wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk bericht
Ik zal daar misschien ook zijn, maar ik vraag me af waarom SABAM-muzikanten zoals wij weeral geweigerd worden voor die KBC Anthem contest.
Geweigerd, hoe kom je daar bij?

Citaat:
Als je Poppunt, StuBru en JIM achter je hebt en 'de Cox' kunt laten komen, is er dan geen geld meer om de eventuele SABAM-kosten voor een paar nrs te bekostigen? :|
Je doet nu precies of Cox een halfgod is waar er 100.000 euro's moeten worden voor betaald om hem te laten afkomen, relax man, ik denk dat de meeste mensen hem zelfs niet kennen :-)

misty.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 08-10-2008, 12:42
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Lees het reglement.

" Je track is rechtenvrij, of wordt uitgebracht onder een creative commonslicentie"

Verder ook nog "geen vergoeding voor deze track" en "wij passen deze track aan na overleg en naar ons goesting".

De zoveelste keer dat men jonge argeloze muzikantjes in hun zakken gaat zitten omdat men geen zin heeft om dure muzikanten een jingle te laten opnemen. En allemaal heel mooi dat ze 'een kans krijgen' etc etc, maar waarom die jongens geen vergoeding daarvoor geven, als hun track gebruikt wordt om op TV en radio gespeeld te worden? Dat is een mooie start voor de groep/muzikant in kwestie, één die hem zeker motiveert om door te gaan.

Nu krijgen ze waarschijnlijk een stubru sticker en een handdruk van iemand van de KBC en daaag tot volgende keer. Terwijl er met hun geesteskind goede sier wordt gemaakt.

Hier wordt ik dus pisnijdig van, mijn excuses.

IZ.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 08-10-2008, 13:25
Vintage Member

Citaat:
Lees het reglement.
" Je track is rechtenvrij, of wordt uitgebracht onder een creative commonslicentie"
reglement heb ik gelezen izzy, en het woord sabam komt daar nergens in voor. Omdat je bij sabam aangesloten bent wil dat niet zeggen dat sabam ook de rechten heeft. Registratie & rechten zijn 2 verschillende zaken.
Ik denk dat ze eerder bedoelen dat je nummer niet mag getekend zijn bij bv. een platenlabel (die dan in veel gevallen wel de rechten heeft en waarvoor KBC op hun beurt dan weer zou moeten betalen)

Het feit dat ze die track mogen aanpassen daarna vind ik ook maar ergens logisch, het is immers voor een spot. (dus het is heeeeel kort en er komen nog voice-overs en dergelijke bij, een aanpassing links of rechts is dan wel vrij normaal denk ik zo. Bijna elk nummer dat ik in een spot hoor is trouwens bijgewerkt op de één of andere manier...)

Dat van die vergoeding vind ik ook wel wat raar....
eens mens vraagt zich omdeduur af wat er nog mee te winnen valt?
(of misschien bedoelen ze dat je géén vast bedrag krijgt, maar misschien wel een contract ofzo...) nuja, het reglement is inderdaad wel vrij vaag :-(

misty.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 08-10-2008, 13:35
Vintage Member

SABAM is een auteursRECHTENorganisatie, en het feit dat je werkje wél een CC licentie mag hebben, well... 1+1=2 denk ik zo

Ik reageer misschien weeral wat heftig maybe, en wou bijna mijn post terugtrekken, maar mijn gedacht is mijn gedacht, vwola.

Bij het herlezen vond ik nog een leuk detail... "Zonder je expliciete toestemming worden je gegevens niet gedeeld met bedrijven of organisaties die niet aan ons zijn gelieerd, met uitzondering van KBC. "

Dus omdat KBC de contest sponsort mogen zijn wél over al je gegevens beschikken en je beginnen spammen met goedkope leningen en aanverwanten :|

Ik bedoel maar, ik support goeie initiatieven maar dit vind ik dus zeer spijtig allemaal.

Vooral als je ziet wat voor sponsors er achter zitten (StuBru, Red Bull, KBC, Vlaamse Gemeenschap,...) is het dan zo veel gevraagd om de winnaars een duwtje in de rug te geven? :|

IZ.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 08-10-2008, 14:10
Vintage Member

Citaat:
SABAM is een auteursRECHTENorganisatie
Ze verdedigen de rechten van de muziekkant.
Het is toch niet zo dat als je bij sabam bent ingeschreven, sabam ook meteen eigenaar is van de rechten van al je muziekstukken?

Of sla ik de bal nu helemaal mis?

misty.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 08-10-2008, 15:10
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mother Misty Bekijk bericht
Ze verdedigen de rechten van de muziekkant.
Het is toch niet zo dat als je bij sabam bent ingeschreven, sabam ook meteen eigenaar is van de rechten van al je muziekstukken?

Of sla ik de bal nu helemaal mis?

misty.
Door zijn aansluiting bij een collectieve beheersvennootschap zoals SABAM aanvaardt een auteur om het beheer van zijn vermogensrechten af te staan.

De intellectuele rechten behoudt de muzikant wél.

IZ.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 08-10-2008, 15:33
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Ben akkoord met Izzy, de laatste tijd wordt serieus wat geld bespaart door al die "geef jonge artiesten een kans" toestanden, zowel bij wedstrijden als band competities.
Wij doen alvast niet meer mee met zo'n competities waarbij je resultaat afhangt van ronde per ronde zoveel mogelijk volk mee te nemen die dan allemaal inkom betalen, en jij gratis speelt voor hun, voor uiteindelijk een zielige prijs en zogezegde "roem".
Idem hier waarbij een bedrijf in principe gratis en voor niks kan kiezen tussen duizenden kandidaten, er de beste uithaalt en hun werk dan gebruikt voor bodemprijzen zodat jij tegen iedereen kan zeggen dat je het hebt gemaakt.
Beter eens een vakbond oprichten voor ons te beschermen tegen dergelijke profiteurs

Pzz

Laatst gewijzigd door _-RidDim-_; 08-10-2008 om 15:35
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 08-10-2008, 16:01
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _-RidDim-_ Bekijk bericht
Wij doen alvast niet meer mee met zo'n competities waarbij je resultaat afhangt van ronde per ronde zoveel mogelijk volk mee te nemen die dan allemaal inkom betalen,.....

SIGNATURE: UnDeFiNeD@TMF's Road to fame! SMS "FAME 2" naar 3373!

Pzz
hihi...

Je kan er alleen soms zo moeilijk onderuit he

IZ.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten