homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 16-09-2008, 16:44
Junior Member

Reputatie: Frank Far is op goeie weg
Standaard Vertraagd geluid

Hallo,

Ik ben op weg mijn eerste stappen te zetten op het gebied van Home recording. Daarvoor heb ik inmiddels een goede pc, 2 mb intern geheugen, 1 Tb harde schijven, een geluidskaart, software Magix Music Studio en Cubase LE, alsook een keyboard van Yamaha en de Behringer V-Amp.

Dit alles kan ik aansluiten op mijn pc en het werkt ook wel, maar als ik geluiden probeer in te voeren komen deze met enige vertraging binnen. Wat doe ik fout of wat moet ik (anders) doen. Hopelijk kan iemand mij aan een oplossing helpen. Alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 16-09-2008, 16:54
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Vertraagd geluid

Hallo Frank en welkom.
Jou probleem heet latency en je kan dat probleem op verschillende wijzen trachten op te lossen.
  • Als je een geluidskaart hebt met een ASIO driver: Zorgen dat je de ASIO-driver geselecteerd hebt in de software die je gebruikt om muziek te maken en er tevens voor zorgen dat je buffer in de ASIO-instellingen zo klein mogelijk staat.
  • Als je geen geluidskaart hebt met een ASIO-driver: Een degelijke geluidskaart kopen (eentje mét ASIO-driver) of indien te duur, proberen of de generische ASIO4ALL-driver (zie google) werkt met de geluidskaart die je nu hebt.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten