homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 10-09-2005, 12:13
Senior Member

Reputatie: Sjaan is op goeie weg
Standaard Hardware

Ik heb nu ongeveer alle software die ik moet hebben, ook de micro's en kabels statieven, ...
Het enige wat nog niet aanwezig is, is een eq.
Nu ik neem op met een Boss Br-1600CD en daar zit er een in (3bands per kanaal) en dan nog met wat fokken 4 bands en ook in de eindmix 31 geloof ik, maar dit zijn digitale EQ en ik vind deze eigenlijk niet zo geweldig. Dus ik vraag Wat is een goede EQ, wat moet erin/erop/errond/eraan zitten.
ik vraag ook nog, wat heb ik nog nodig, kheb mengpanelen, digitale echo kamer, enzo
ik dacht aan pre amp voor micro en allerhanden, alsook effecten.
graag wat raad
dankt
  #2 (permalink)  
Oud 10-09-2005, 17:33
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Hardware

Wat je nog nodig hebt hangt af van wat je gaat spelen. Het verbaast me een beetje dat je niet zo tevreden bent van je digitale EQ. Heb je die van voxengo en kjaerhusaudio al aan een poging onderworpen? Daar ben ik persoonlijk heel tevreden van.

Wat je zeker nodig hebt zijn goeie préamps. Hoeveel je er nodig hebt is weer afhanklijk van wat je gaat doen.

Effecten, dat is iets wat geleidelijk zal groeien met je studio. Het is onmogelijk alles in 1 keer aan te schaffen. Het is makkelijker, telkens je een bepaald effect nodig hebt, die dan aan te schaffen. Weet dat er ook goeie gratis VST plugins te vinden zijn. Dus soms is het niet eens nodig je geldbeugel boven te halen!

Hopelijk weet je nu iets meer?
  #3 (permalink)  
Oud 10-09-2005, 20:24
Senior Member

Reputatie: Sjaan is op goeie weg

Ja, ik heb het over hardware eh, alle ik vind die EQ wel goed, maar niet elke frequentie zit er goed in, daarmee dat ik een 'echt' ding wou kopen, Hardware dan wel te verstaan, omdat ik ook Hardware opneem, en ni software zoals 95% hier
  #4 (permalink)  
Oud 11-09-2005, 11:52
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

ik vind die voxhenco slecht, en de kjaerhus ook maar zo en zo. Ik werk qua eq liefst met een psp master q als het software is.
  #5 (permalink)  
Oud 11-09-2005, 12:55
Moderator

Reputatie: boppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstraling

Hi,

Ik werk zelf met een Alesis DEQ830, deze heeft 8 kanalen/30bands, is programmeerbaar, kan je analoog en digitaal via ADAT aansturen. Enige nadeel vind ik persoonlijk is dat de display in vol zonlicht niet echt duidelijk is, dus kan soms wel een probleem zijn bij live-gebruik. Kost rond de Eur 450, komt dus neer op +- Eur 60 per kanaal, én is maar 1unit hoog, scheelt weeral in rackspace.
Een gelukkige gebruiker dus.
Hmm, carrierekans gemist, ik had verkoper moeten worden :-)
  #6 (permalink)  
Oud 11-09-2005, 14:26
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

de echt goede moet je qua hardware vooral zoeken bij avalon (ad2055) en manley (massive passive stereo), maar ik weet niet of dat in uw budget past.

andere zeer goede zijn de klark teknik dn410 en de spl QURE Premium 9738-P. De klark teknik heb ik al zelf gebruikt en ik was er zeer tevreden van. De spl ken ik vooral van de zeer goede reviews die hij overal krijgt.

de TL Audio 5013 Ivory II schijnt ook goed te zijn
  #7 (permalink)  
Oud 11-09-2005, 17:50
Member

Reputatie: bram is op goeie weg

Met een eq leren werken is echt wel niet zo gemakkelijk (met een compressor trouwens ook niet). En in het begin ga je je eq nogal eens fout instellen. Daarom is een software oplossing eigenlijk ideaal. Als je meteen met een hardware eq opneemt kun je daarna niets meer aan de eq settings veranderen. Feit is wel dat je software veel beter wordt naarmate je betere D/A conversie en monitors hebt. Plugins zoals voxengo, psp audioware enz zijn zeer goed, maar voor de prijs is hydratone zeker fenomenaal. Als je niet van plan bent om een echt serieuze investering te doen, zou ik voor een plugin gaan.
De enige hardware die ik heb voor de moment is een UREI LA-22, een compressor die ook kan gebruikt worden voor dynamische eq. Super ding, maar als je slechte a/d conversie hebt zijn dure preamps, compressors, mics enz weggegooid geld.

groetjes,
bram
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten