homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiënte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dé plek ervoor.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 01-09-2005, 20:18
Junior Member

Reputatie: wout is op goeie weg
Standaard Monitors naast mengpaneel?

hallo
ik heb een soundcraft spirit 328 digital
en gebruik als monitors een stereo-installatie (pioneer xr-a4800)
Nu is mijn mengpaneel pas hersteld (kristallen waren stuk door schokken tijdens transport)
Kan het kwaad om mijn boxen vlak naast mijn mengpaneel te zetten? (kristallen ofzo die stuk gaan door trillingen van geluid , magnetische stralingen, ...)
Ik zou niet graag weer kosten hebben
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 02-09-2005, 11:28
Member

Reputatie: bricks is op goeie weg
Standaard Re: Monitors naast mengpaneel?

Er is bij mij tot nu nu toe niets blijven hangen van topics over kapotte mixers door geluidstrillingen oid.

Misschien dat je onder je luidsprekers van die voetjes kunt zetten zodat de trillingen niet door je bureau opgepikt worden en dus ook niet (of toch minder) aan je Spirit doorgegeven worden. (Dat zou de klank ook positief moeten beïnvloeden, dus dat is mooi meegenomen.)
Mixers staan wel vaker in omgevingen met meerdere decibels en apparaten die (elektro)magnetische straling veroorzaken, dus het kan wel wat hebben, zou ik denken.
Als je er echt niet gerust in bent, verplaatsen die handel. Better safe than sorry!

Vooral opletten als je het vervoert zou ik zeggen
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 16-12-2005, 04:35
Junior Member

Reputatie: join is op goeie weg
Standaard Re: Monitors naast mengpaneel?

hallo

dit is niet echt een reply op dit topic, maar ik heb een probleempje, iets waar jij het in je reply over hebt.
ik hou van bass, veel bass, maar mijn probleem is dat de klank van men mix afschuwelijk verstoord wordt door allerlei getril, geratel...
is er een oplossing om dit te voorkomen, of is de enige oplossing gewoon het volume verlagen.
worden die trillingen veroorzaakt doordat de boxen (fostex PM-1) zelf trillen of gewoon door de trillingen van het geluid zelf.
beetje een warrige uitleg, ik hoop dat je me begrijpt.
je hebt het over 'van die voetjes' wat voor iets is dat?
ik heb al vanalles geprobeerd om m'n tafel niet te laten meetrillen, en voorlopig heb ik het beste resultaat door men boxen op 4 (volle) rollen wc-papier te zetten, maar dat is niet echt stabiel, en geef toe, ook geen zicht.
heb jij mss een andere oplossing voor me?

tx

join
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten