homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 26-08-2008, 22:39
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard KRK10s subwoofer

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

KRK10s subwoofer

Citaat:
KRK Systems, vooral bekend van hun reeks actieve monitors, lanceert een update van hun 10" inch subwoofer. De KRK10s* combineert de design die we kennen van de al een tijdje geleden vernieuwde RokitG2 monitors met interessante verbeteringen voor reŽle home en projectstudio's.
Om het originele en complete item te lezen ga je naar KRK10s subwoofer

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 26-08-2008, 22:59
tmo tmo is offline
Senior Member

Reputatie: tmo is op goeie weg
Standaard Re: KRK10s subwoofer

Jammer net een week de 'oude' in huis. denken jullie datie voor 300 euro over de toonbank gaat? Anders zou ik hem nog evt. terug kunnen brengen en een nieuwe meenemen.
Of denken jullie datie toch 350 euro op gaat brengen.
Als je kijkt naar de prijzen van de RP5,6 en 8G2, blijven die hetzelfde.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 18-01-2010, 15:56
Active Member

Reputatie: ramonow is op goeie weg

ik heb mijn monitor set ook uitgebreid met deze sub.

maar ik wil het goed afgesteld hebben. nu heb ik het op gehoor gedaan maar ik wil het toch perfect. nu staat in de manual dit verhaal:

Once the subwoofer is in position, its level needs to be matched with the near-field
monitors. For stereo systems, the process is straightforward. Obtain a SPL (Sound Pressure
Level) meter. If you will be using the internal high-pass filtered outputs from the subwoofer
to the near-field speakers, set the low-pass filter on the KRK subwoofer back plate to 80Hz.
Now, route 1-octave wide, band-pass pink noise to the monitor system, which will be sent
to the main speakers through the subwoofer or bass-management filters. A good choice is
500 to 1,000Hz band-passed pink noise, which is within the fundamental frequency range
of many vocalists, and minimizes high-frequency problems but doesn't excite the
subwoofer. Set this to a comfortable monitoring level (typically 85dB SPL using the
C response curve on the SPL meter).
Next, route 1-octave wide, band-passed, bass pink noise to the subwoofer via the same
filter path. A good noise choice is 35 to 70Hz, which is below the 80Hz frequency of the
subwoofer high-pass filter, but sufficiently high enough that most subwoofers will have
adequate response in that band. Set the gain of the subwoofer level control until it
matches the same 85dB SPL level.
Turn up the low-pass filter control on the subwoofer to 130Hz. This allows the bass
energy between the near-field monitors and subwoofer to overlap. While listening to it from
the mixing position, route pink noise with a band-pass of 60 to 120Hz to the
speaker system. Have someone flip the phase switch between 0 and 180 degrees, and then
back, and note which position sounds loudest. The loudest position is correct and in phase.
Now return the low-pass filter to the 80Hz position (or another frequency if you are using
external high-pass filters for the near-field monitors). Your subwoofer should now be
properly aligned for phase, level and spectral response.

het verhaal snap ik bijna helemaal, behalve "500 to 1,000Hz band-passed pink noise" ik dacht dat pink noise gewoon een vast signaal was, kent iemand een programmatje waar ik een pink noise kan creeren met een frequentie functie??
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 18-01-2010, 17:24
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

pinknoise is in principe gewoon broadband noise.. dus ťlke frequentie exact even luid..
maar perfect normaal dus dat je daar een filter kan opzetten,

dus ipv 20hz tot 20khz ga je die bv lowcutten zodat je 80hz tot 20khz hebt,
of hicutten zodat je 20hz tot 16khz hebt..

of extreem gaan en lowcut op 500hz en Hicut op 1000hz..

binnen je filters zou je ruis nog steeds "flat" moeten zijn..

dus het "programmatje" wat je zoekt is gewoon een lowcut en een hicut van een EQ.. zo stijl mogelijk..

en "bandpass" is dus een combinatie van lowpass en hipass (of lowcut en hicut) waardoor je je frequentiespectrum beperkt..
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 18-01-2010, 17:41
Active Member

Reputatie: ramonow is op goeie weg

compleet duidelijk niet eens zo snel bij na gedacht
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten