homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 20-07-2008, 15:58
Member

Reputatie: Windsong is op goeie weg
Standaard Welk merk laptop

Beste mensen,

Ik weet niet of ik het hier goed heb geplaatst...
maar ik zou graag gebruikers ervaringen willen weten over verschillende merken laptops om locaal mee op te nemen.

Ik weet namelijk dat sommige laptops een slechte voeding mee leveren die niet gestabiliseerd is en dus een 50Hz storing kunnen geven in het audio signaal tijdens het opnemen.

Kunnen jullie mij advies geven van merken o.a. Acer, Toshiba, Asus etc?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

mvg
Jerry Kooyman
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 20-07-2008, 16:09
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Welk merk laptop

Hallo Jerry,
ik heb je post even verplaatst naar het juiste forum.

Wat doorgaans voor Windows aangeraden wordt, is een Sony Vaio indien je op Windows wil werken.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 21-07-2008, 01:42
Senior Member

Reputatie: chieltjuuhh is op goeie weg

Het is beter om NIET met een laptop te werken. ivm met lagency en als je het dan toch graag wil neem dan een macbook pro ofso.. voor lokaal opnemen heeft alesis ook wel leuk speelgoed alesis imultimix of de protrack(H)
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 21-07-2008, 07:13
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chieltjuuhh Bekijk bericht
Het is beter om NIET met een laptop te werken. ivm met lagency en als je het dan toch graag wil neem dan een macbook pro ofso..
Wie heeft jou dat fabeltje wijsgemaakt?
Of je een laptop of een desktop PC gebruikt heeft geen reet te maken met latency en tracken kan doorgaans evengoed met laptop als met PC.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 21-07-2008, 14:51
Member

Reputatie: Windsong is op goeie weg

Die latency zit wel goed, daar ging het mij niet om.
Het gaat mij erom welke laptops een goede gestabiliseerde voeding meegeleverd krijgen,
want ik heb al vaak gehoord dat sommige mensen problemen hebben met een 50 Hz storing
in het audio signaal door de slechte voeding.

Ik weet inderdaad dat Apple goede laptops maken met goede voedingen,
dus waarschijnlijk zit ik daar aan vast.

Maar ik wilde weten of er ook goede windows laptops zijn.
Dus iemand ervaring met o.a. Acer, Asus, Toshiba ???
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 21-07-2008, 15:19
Junior Member

Reputatie: Pinhead507 is op goeie weg

Ik gebruik een Asus notebook ... die raad ik je alvast af vanwege de voeding ...
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 21-07-2008, 16:24
Junior Member

Reputatie: dpazv is op goeie weg

Ik denk dat als je met consumerlaptops gaat werken de voeding altijd een zwak punt zal blijven, niet alleen de voeding trouwens :-p! Maar je kan altijd gebruik maken van een andere voeding he, een losse gestabiliseerde voeding die je naarmate het toestel wat je gebruikt kan afstellen is niet onbetaalbaar. (wel wat lomp mss onderweg)
Wat merken betreft, blijf vooral ver weg van Acer, das altijd aanlokkelijk wat prijs/specs verhouding betreft maar barslecht van bouwkwaliteit en componenten (processor en chipset uitgezonderd).
Toshiba was ťťn van de allereerste merken die laptops maakte en heeft met zijn expertise terzake een goeie reputatie opgebouwd, en terecht! Ik ben na 2acers op 3 jaar - een mens leert uit z'n fouten - de trotse eigenaar van een Satelite van Toshiba sinds januari en ik heb er nog steeds geen spijt van. Ook Asus is qua bouwkwaliteit heel goed maar de voeding zou idd wel eens wat minder kunnen zijn. Over HP weet ik nogal weinig maar PackardBell raad ik ook absoluut AF!
En ja Apple blijft Apple, ander OS en vooral veel minder goeie specs voor je geld, maar wel goeie toestellen :-).
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 21-07-2008, 16:29
Senior Member

Reputatie: peter321 is op goeie weg

FUJITSU SIEMENS WERKT OOK MOOI. en ik ken een pc dokter die er gewoon xp pro opzet, zelfs al zegt de verdeler dat t niet kan. mega deal
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten