homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 17-07-2008, 12:01
Junior Member

Reputatie: dpazv is op goeie weg
Standaard Een goed allround Stereo matched pair

Het onderwerp says it all :-).
We zijn voor onze studio (en voor live opnames) op zoek naar een degelijk allround matched pair condensors. Liefst zowel geschikt voor omnidirectionele toepassingen (algemeen livegeluid vanuit de zaal enzo) maar ook voor akoestische piano, gitaar en mocht dit mogelijk zijn ook als overhead bij drums. Als hij ook nog geschikt is voor vocals zou het helemaal geweldig zijn! :-)
Qua budget hebben we nog niet echt een idee, hangt er een beetje vanaf hoe goed je kan gaan binnen een bepaalde prijscategorie. Liefst wel onder de 1000euro per paar :-)
Van microfoons en hun specifieke karakteristieken en wat waarvoor te gebruiken weet ik voorlopig nog bitterweinig!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 17-07-2008, 12:30
Member

Reputatie: Roel wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Een goed allround Stereo matched pair

De KM 180 (183, 184, 185) reeks van Neumann is voor al deze doeleinden uitermate geschikt behalve voor vocals (heb ik nog niet geprobeerd of niemand zien doen tenminste). Ik denk trouwens niet dat er zulke kwaliteitsmics bestaan die dit alles zouden kunnen...
Het verschil in deze reeks bestaat uit de richtingskarakteristiek van elk type van hypercardio (185) tot omni (183), de 184 is cardio.
Ik gebruik deze zowel in studio als live voor Ambiance (zaal), piano (in combi met een PZM of RE20), akoestische gitaar of overheads voor zowel drum als percussie. Ook gebruik ik ze voor fluiten e.d. Super all round mics voor hoogfrequente toepassingen.
Ze liggen kwa prijs voor een stereo set rond de 1100Ä...misschien net iets meer.

Grtz
Roel
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 17-07-2008, 12:41
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Hoi,

Ook de oktava's worden door een heel aantal mensen op dit forum als geweldig onthaald. Ik heb er (nog) geen eigen ervaring mee, maar ik plan er mij wel een set aan te schaffen. Zoek dit forum eens af op "oktava", je zal wel zien.

Ik heb me prijs laten maken voor een set oktavamod MK012's, en die komen ergens - als ik mij niet vergis - rond de 550/600 EUR per set, met verschillende koppen.

groeten!
alain
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 17-07-2008, 12:42
Vintage Member

Reputatie: Patatje wordt hier goed onthaaldPatatje wordt hier goed onthaald

Kijk misschien hier even, keuze en vergelijking en zeker van goede mic's voor een tevens goede prijs ..

Ik heb zelf een tweetal soorten er van (geen koppels) en ben al jaren tevreden.

Applications of microphones - Oktava-online. Only genuine Russian made studio microphones

Nb. : Ik zie dat Dogpants ook net antwoorde ... beetje in dezelfde geest.

Patrick.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 17-07-2008, 14:26
Junior Member

Reputatie: dpazv is op goeie weg

Ja, ik had zelf ook al aan Oktava gedacht naar aanleiding van een paar van de posts hier. Die prijzen vallen ook reuzegoed mee! Ik denk dat ik de verantwoordelijke hiervoor bij ons (ik hoef ze niet persoonlijk te kopen) wel ga kunnen overtuigen voor deze prijzen. Die MK219 Mod is bovendien nog eens enorm redelijk in prijs en heel versatile (ik zie zang/overhead/piano/gitaar-mogelijkheden)
Zal eens wat reviews moeten gaan opzoeken van dit specifieke model en hopelijk wat samples kunnen beluisteren. Vraag me af wat de overall kwaliteit is van dit type is vergeleken met de standaarden. "To the library!"

Alvast bedankt allemaal!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten