homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 09-07-2008, 20:00
Member

Reputatie: Kaan is op goeie weg
Standaard Lynx Aurora 8 of Apogee Rosetta 200

Op dit moment heb ik een saffire pro 26 oi. Ik vind het wel een goed ding.

Ik zoek een mooie transparante converter+firewire card (bij beide merken is dit mogelijk) voor prof doeleinden. Mijn budget is voor beide oke.

Ik heb een pre amp Liquid Channel, niet onaardig. Ik heb de AD Da converter van Liq channel nog niet getest maar ik ga voor de zekerheid. Daarnaast heb ik ook een goede mic (Pelusso 2247LE, wel een goede mic, heeft veel te melden dan u87, se icis, se 5600 en rode nkt etc... in die zin ben ik wel blij mee :-)

Dus nog een laatste koop en dat is dus het kopen van een interface (icm AD DA converter) voor PC (dus geen appel)
Kan iemand mij adviseren welke van deze twee voor mij het beste kan zijn?
het is vooral voor zang en (aqust. instruments) pop muziek veel ballades (meer naar klasiek toe)

bedankt voor je advies (Waxx jij ook alvast ) geef ook aan waarom een van deze twee ajb. (als er ook een andere suggestie is, van harte welkome!)

grt

kaan
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 09-07-2008, 20:10
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Lynx Aurora 8 of Apogee Rosetta 200

De kwaliteit is vergelijkbaar (de verschillen zijn smaak), maar de lynx is goekoper per kanaal. Dus ik zou voor de lynx gaan, dan heb je 8 kanalen voor de prijs van 2 Apogee kanalen van dezelfde kwaliteit.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 09-07-2008, 20:26
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Lynx klinkt in mn oren beter dan Apogee, en is goedkoper, dus idd Lynx ook voor mij.

Pzz
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 09-07-2008, 20:31
Vintage Member

Reputatie: Mathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstraling

Met een Liquid Channel heeft het niet veel zin een aparte AD convertor te gebruiken omdat er halverwege de preamp naar digitaal geconverteerd wordt, om daar te blijven voor verdere preamp emulatie, compressie en EQ. Aan zijn output zit gewoon een DA-convertor... Hij is wel mono, dus onbruikbaar voor monitoring van je mix.

Als je de Liquid Channel van plan bent verder te gebruiken heb je dus eigenlijk nood aan 2 dingen:
1) een audio interface op je computer met digitale ingang
2) een goede DA convertor die aangesloten kan worden op de digitale uitgang van de audio interface

Oplossingen:
1) Qua audio-interface zit je al goed met elke interface naar keuze met een coaxiale SPDIF I/O. M-Audio, Digidesign, Emu, Presonus, ... keuze genoeg
2) als high-end DA convertor is de Benchmark DAC-1 erg interessant (3 digitale inputs, volumeknob, XLR en RCA main outputs, 2 headphone outs). Ik gebruik hem zelf ook.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 10-07-2008, 14:46
Member

Reputatie: Kaan is op goeie weg
Question Re: Lynx Aurora 8 of Apogee Rosetta 200

Hallo Experts,
Dank voor jullie antwoord, ik had bijna besloten om Lynx te nemen tot dat ik de derde antwoord las;

Met een Liquid Channel heeft het niet veel zin een aparte AD convertor te gebruiken omdat er halverwege de preamp naar digitaal geconverteerd wordt, om daar te blijven voor verdere preamp emulatie, compressie en EQ.

Het begint voor mij complexer te worden

Kan iemand dit ook bevestigen? anders koop ik weer iets die ik niet eens kan gebruiken ... in dit geval denk ik aan om een Motu 896MK3 te kopen vanwege de mogelijkheden (dan hoop ik maar dat de kwaliteit ook goed is)

Nogmaals bedankt voor je snelle reacties op mijn eerste vraag (ik ben wel blij dat er zo'n site is en in het NL, leest makkelijker :-)

grtjes

kn
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 10-07-2008, 17:54
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaan Bekijk bericht
Hallo Experts,
Dank voor jullie antwoord, ik had bijna besloten om Lynx te nemen tot dat ik de derde antwoord las;

Met een Liquid Channel heeft het niet veel zin een aparte AD convertor te gebruiken omdat er halverwege de preamp naar digitaal geconverteerd wordt, om daar te blijven voor verdere preamp emulatie, compressie en EQ.

Het begint voor mij complexer te worden

Kan iemand dit ook bevestigen? anders koop ik weer iets die ik niet eens kan gebruiken ... in dit geval denk ik aan om een Motu 896MK3 te kopen vanwege de mogelijkheden (dan hoop ik maar dat de kwaliteit ook goed is)

Nogmaals bedankt voor je snelle reacties op mijn eerste vraag (ik ben wel blij dat er zo'n site is en in het NL, leest makkelijker :-)

grtjes

kn
Wel, ik ben hier geen fan van, maar jij dus wel. Het is dus de vraag of je meer dan 1 kanaal nodig zult hebben, en of je de conversie van de LC goed vind (ik niet, het is de zelfde conversie als de Focusrite soundcards). Voor de rest, een RME Fireface is een stuk beter dan de MOTU's die ik ken (828MKII, HD192, 8Pre, de 896 heb ik nog niet gebruikt) en is goedkoper...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten