homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Mededelingen

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 04-07-2008, 12:38
Junior Member

Reputatie: Ferstein is op goeie weg
Standaard Geheugen uitbreiden PC

Hallo allemaal,

Ik heb recentelijk een Tascam US1641 aangeschaft en ben pas begonnen met het maken van opnames. Ik heb een aantal VST's gedownload van KVR: Virtual Instruments, Virtual Effects, VST Plugins, Audio Units (AU), DirectX (DX), Universal Binary Compatibility - Audio Plugin News, Reviews and Community maar ik merk dat het veel vergt van mij PC.

Ik heb een AMD 64 3200 processor, met 1024mb intern geheugen. SATA hardeschijf van 250 gig en draai op windows XP.
Is het misschien raadzaam om er nog eens 1024mb bij te stoppen, op mijn moederbord kan ik tot max 2048 mb gaan dus dat is geen probleem.

Maar de vraag is of het toegevoegde waarde heeft aan het opnemen, naast mijn opname programma en wat VST's draait er nix op de pc, heb er geen internet op dus ik gebruik hem uitsluitend voor opnames.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 04-07-2008, 13:17
Member

Reputatie: 1voud is op goeie weg
Standaard Re: Geheugen uitbreiden PC

Extra ram is altijd mooi meegenomen en tegen de prijs dat ze nu staan is het ook geen overdreven inverstering. 1 gig kost nog maar +/- 20 euro.

Kan je wel een tip geven als je eventueel met cubase werkt, hier kan je je tracks freezen. Dus deze vragen dan geen processorkracht en ram meer als je je mix dan afspeelt. Zo heb je wat meer speelruimte met een iets mindere pc.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 04-07-2008, 13:31
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Hey Fernstein,

Indien je geen geheugen te kort komt, ga je ook niets hebben aan meer geheugen.
Je kan dat zien als je tijdens het afspelen van een nummer op Ctrl+Shift+Esc drukt, en dan naar het tabblad "prestaties" of "performance" gaat kijken. Daar kan je zien hoeveel geheugen er op dat moment opgevraagd wordt, is dat niet meer dan 700 - 800Mb, dan zou ik me geen zorgen maken over de hoeveelheid geheugen.

Het is waar dat geheugen goedkoop is momenteel, helaas is dat voor DDR I niet het geval vermits het niet meer wordt gemaakt, dus betaal je gemakkelijk 50€ per Gb daarvoor. DDR II is inderdaad goedkooper dezer dagen (maar ik heb vernomen dat dit weer zal stijgen binnenkort)

Pzz
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 04-07-2008, 17:04
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferstein Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik heb recentelijk een Tascam US1641 aangeschaft en ben pas begonnen met het maken van opnames. Ik heb een aantal VST's gedownload van KVR: Virtual Instruments, Virtual Effects, VST Plugins, Audio Units (AU), DirectX (DX), Universal Binary Compatibility - Audio Plugin News, Reviews and Community maar ik merk dat het veel vergt van mij PC.

Ter info: zeer veel goede VSTi en VSTfx in de downloadsectie van deze site.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten