homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiënte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dé plek ervoor.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 30-06-2008, 13:50
Member

Reputatie: hugo124 is op goeie weg
Standaard Homestudio

IK ben over de jaren ook begonnen met het maken van een homestudio, waar ik zit is erg goed geïsoleerd dus daar hoef ik niet op te letten. Over een paar weken heb ik ngeveer 100euro opzij gelegd voor mijn homestudio(Dit gaat niet zo snel omdat ik vooral gitaar speel) IK wil daar een paar budget upgrades van kopen, vooral mic's aangezien ik alleen maar 20 euro mic's heb, waarvan één geschikt is om op te nemen, ik heb ook een Alesis MultiMix 16 Firewire hier neem ik mee op, wat ik ook van de 100 euro moet kopen is een nieuwe MIDI interface voor mijn keyboard, dit wordt gewoon zo'n klein usb interface, maar mic's dus.. Ik dacht voor zang, acoustische gitaar een Behringer C1 te Superlux dynamische instrumenten microfoon, is dit goed spul? of niet?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 30-06-2008, 14:14
Vintage Member

Reputatie: classa50 wordt hier goed onthaaldclassa50 wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Homestudio

De meeste mensen hier zijn niet zo'n fan van deze microfoon. dit is overigens een veel voorkomende vraag. Gezien jou budget zou ik voor een Shure sm57 of 58 gaan. (de 57 ingeval van de gitaar) Deze kosten zo in de buurt van die 100 euro. Je hebt dan een alround microfoon waar je zeker plezier aan zult beleven.

Ze zien er misschien wel niet zo cool uit , maar klinken daarentegen wel een stuk cooler
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 30-06-2008, 14:49
Active Member

Reputatie: Geoffrey is op goeie weg

Beste Hugo,

ik kan je nu al zeggen dat je voor 100 euro geen goede MIDI interface & micro zal kunnen kopen. 100 euro is in deze wereld (zoals Waxx geloof ik eerder al aanhaalde) helemaal niks. Zoals hierboven vermeld zou ik je ook aanraden om te gaan voor de Shure SM57 of 58. Dit zijn prima (dynamische) microfoons die echt voor veel toepassingen kunnen dienen. Laat aub die Behringer mic aan de kant liggen, daar ga je spijt van krijgen. Een goeie micro koop je eigenlijk één keer en daar kan je dan gerust jaren mee verder. Een slechte micro zal je niet lang (met plezier) gebruiken.

Wat je dan eventueel wel kan doen, wat betreft de MIDI interface is zo'n USB MIDI interface KABEL misschien wel een optie? Deze kost zo'n 30 a 35 euro en kan je uit de nood helpen als het enkel is om een keyboard op aan te sluiten.

Laatst gewijzigd door Geoffrey; 30-06-2008 om 17:42 Reden: Maar even KABEL bijgezet -_-
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 30-06-2008, 15:34
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geoffrey Bekijk bericht
ik kan je nu al zeggen dat je voor 100 euro geen goede MIDI interface & micro zal kunnen kopen.
die sm57 of 58 zijn prima mics voor hem.... beetje relativeren naar gelang bedget kan geen kwaad volgens mij. Ik zou ze sowieso niet als slecht bestempelen... Dat het geen studio Nuemann is OK, maar daar vroeg ie ook niet om.

Citaat:
Wat je dan eventueel wel kan doen, wat betreft de MIDI interface is zo'n USB MIDI interface misschien wel een optie? Deze kost zo'n 30 a 35 euro en kan je uit de nood helpen als het enkel is om een keyboard op aan te sluiten.
Deze optie draagt ie zelf al aan....wel lezen a.u.b.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 30-06-2008, 17:40
Active Member

Reputatie: Geoffrey is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door classa50 Bekijk bericht
die sm57 of 58 zijn prima mics voor hem.... beetje relativeren naar gelang bedget kan geen kwaad volgens mij. Ik zou ze sowieso niet als slecht bestempelen... Dat het geen studio Nuemann is OK, maar daar vroeg ie ook niet om.

Deze optie draagt ie zelf al aan....wel lezen a.u.b.
Misschien ook even proberen lezen? Ik zei dat hij voor 100 euro niet zowel een goede micro als een USB MIDI interface heeft. Een USB / MIDI interface kan overigens ook iets anders zijn dan de kabel die ik aanhaalde, check maar feedback even bijvoorbeeld.

Verder heb ik ook nergens gezegd dat de sm57 / 58 voor hem niet goed zijn, in tegendeel ik heb ze hem ook aangeraden...

Snap je reactie niet echt goed eerlijk gezegd, jij probeerde hem te helpen en ik ook, waar zit het kwaad?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 30-06-2008, 18:56
Member

Die kabel wou ik zel ook al kopen, ik noem dat een interface.
Verder dan moet ik dus maar een shure sm57/58 kopen, oke! bedankt, alemaal
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 30-06-2008, 19:18
Member

Trouwens, ik gebruik REAPER als DAW maar kan je ook bijv audio dat is opgenomen op een spoor sturen naar een ander spoor, dit moet toch kunnen, dit heet toch routen of niet?
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 02-07-2008, 09:45
Member

Reputatie: Randyman heeft (nog) geen reputatie

wat is je bedoeling van dat "routen" ?

je kunt ook gewoon ctrl+C en dan op op ander spoor ctrl+v
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 02-07-2008, 10:52
Vintage Member

Citaat:
Misschien ook even proberen lezen? Ik zei dat hij voor 100 euro niet zowel een goede micro als een USB MIDI interface heeft.
Klopt (had ik ook wel gelezen), maar het moet wel mogelijk zijn voor 100 euro. En om goed te beginnen schatte ik zo in dat hij wel in staat is een paar tientjes bij de sparen, om echt goed van start te gaan.

Maar mijn nederige excuus hoor
Maar zie toch even zijn reactie....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo124
Die kabel wou ik zel ook al kopen, ik noem dat een interface.
Verder dan moet ik dus maar een shure sm57/58 kopen, oke! bedankt, alemaal
Ik noem dat ook een interface. Uiterlijk/uitvoering is niet van belang.

Laatst gewijzigd door classa50; 02-07-2008 om 10:56
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten