homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 15-06-2008, 22:46
Junior Member

Reputatie: SuBgorillA is op goeie weg
Standaard Advies gevraagd bij aankoop laptop

Hey allemaal

Even uitleggen:
Wil graag nieuwe notebook aanschaffen.
Mac is wegens financiele redenen geen optie...
Nu, uiteraard zijn er verschillen tss de verschillende merken, zowel kwa prijs als specificaties (moederbord,etc...).
Wat is jullie ervaring/mening/advies?
Heb gehoord dat Vaio toch wel eruit springt kwa stabiliteit (en vooral kwa compatibiliteit met DAW's).

Wat vinden jullie van dit ? iemand al ervaring met samenstellen van laptop ?
Tones.be :: Laptops :: COMPAL FL90 15.4 INCH

bedankt !
Grtz
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 15-06-2008, 23:06
Member

Reputatie: elSoga is op goeie weg
Standaard Re: Advies gevraagd bij aankoop laptop

Belangrijkste: Processor (min. 2ghz duo als je wat programma's wil combineren of behoorlijk wat voices op je soft synth wil gebruiken), Geheugen (1 ŗ 2GB of meer), Harddisk (zoveel mogelijk, want die programmas & soundbanks nemen veel plaats in. Zeker als je die laptop ook nog voor gewoon thuis/werk gebruikt). Ik werk persoonlijk met mac (stabieler), terwijl je voor een PC dan weer veel makkelijker software vind.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 15-06-2008, 23:13
Junior Member

Reputatie: SuBgorillA is op goeie weg

Ja idd, dit is vooral de reden dat ik niet naar mac overschakel...
Ik dacht aan:
minstens dual 2 ghz, 2 gig ram, 160 gig HD, ...
Kwa specificaties weet ik de weg wel, maar heb twijfel omtrent de verschillende merken op de markt (vooral tussen acer en vaio), en het al dan niet zelf samenstellen van een laptop (met de compal fl90 als behuizing)

Cheers
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 15-06-2008, 23:44
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

Sony Vaio is de standaard voor audio toepassingen op windows gebasseerde laptops, maar ik hoor ook meer en meer dat Lenovo (de nieuwe IBM)'s ook zeer goed zijn. Ik denk zelf van zo'n IBM/Lenovo te kopen om eerlijk te zijn, maar ik ga die wel niet als hoofddaw gebruiken, meer als gewone laptop en voor te draaien met serato.

Acer is redelijk ok, maar toch een slag minder dan beide hierboven. Dell is ook wel ok, maar beide hebben niet zo'n goede koeling en voeding, en ze zijn niet zo stevig gebouwd als vaio's of lenovo's of Macbooks.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 16-06-2008, 12:38
Member

Reputatie: elSoga is op goeie weg

Voor ik men macbook (november 2007) had ik een Acer laptop. Maar ik was enorm ontevreden met de ingebouwde geluidskaart: als ik dan bijvoorbeeld gewoon op de trein/ vlieger zat wat de arrangement van een nummer te doen, met enkel mijn koptelefoon in de minijack (zelfs de stroomkabel was niet aangesloten!) kreeg ik altijd een soort ruis. Als gevolg dat ik altijd dacht dat het aan mijn nummer lag: maar dat was absoluut niet zo. Ik weet wel niet in hoeverre hun standaard geluidskaarten tegenwoordig al beter zijn...
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 16-06-2008, 12:40
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elSoga Bekijk bericht
Voor ik men macbook (november 2007) had ik een Acer laptop. Maar ik was enorm ontevreden met de ingebouwde geluidskaart: als ik dan bijvoorbeeld gewoon op de trein/ vlieger zat wat de arrangement van een nummer te doen, met enkel mijn koptelefoon in de minijack (zelfs de stroomkabel was niet aangesloten!) kreeg ik altijd een soort ruis. Als gevolg dat ik altijd dacht dat het aan mijn nummer lag: maar dat was absoluut niet zo. Ik weet wel niet in hoeverre hun standaard geluidskaarten tegenwoordig al beter zijn...

Wat dat betreft kan ik in ieder geval een Vaio aanraden.
Het zijn geen pro geluidskaarten (zelfs geen semi-pro), maar ze hebben wel een aSIO-driver.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 16-06-2008, 12:53
Senior Member

Reputatie: Tijmerd wordt hier goed onthaaldTijmerd wordt hier goed onthaald

mijn zus heeft een sony vaio en eerlijk gezegd, nog nieks anders dan problemen gehad met die laptop. De ene keer was het het moederbord die het begaf, werd toen vervangen door nieuw toestel. Dan was het de koeling. hebben deze terug binnen genomen hersteld. Nu is deze laptop nietmeer in garantie en valt hij om de 15minuten uit omdat deze te warm loopt. Natuurlijk kan het zijn dat dit een slechte serie/laptop was. maar ik zou zelf nooit vaio aanraden...
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 16-06-2008, 19:12
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

een laptop gebruik je altijd met externe geluidskaart, net zoals 99% van de audio pc's een speciale kaart nodig hebben. Met een soundblaster of realtek ga je zo'n zaken hebben, omdat die er niet voor gemaakt zijn.

En die Vaio zal zeker een slechte exemplaar geweest zijn, alle grote namen die windows based laptops gebruiken gebruiken bijna uitsluitend VAIO's. Soms zie je eens een Lenovo of een custom laptop, maar meestal is het VAIO. En nee, ik werk niet voor Sony ...
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 16-06-2008, 21:59
Active Member

Reputatie: rakim is op goeie weg

werk met een mbox (en protools). Nu met een macbook (2.2mhz) en voordien een acer. Over beide zeer tevreden, Acer ging drie jaar mee. Protools op de macbook was ff zoeken maar nu werkt het ook zeer goed.
Naar mijn gevoel een aanrader.

Groeten,
R
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 17-06-2008, 10:52
Member

Reputatie: bgcc is op goeie weg

Hey,

Aan wat voor externe geluidskaarten moet ik dan denken? en hoe kan je die aansluiten op een laptop?
BGcc
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten