homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 11-06-2008, 09:28
Junior Member

Reputatie: rifslie is op goeie weg
Standaard MD data disc bij Yamaha MD8

hey, ik ben van plan een yamaha MD8 te kopen (tweedehands). De bedoeling is om zo dan een groepje muzikanten op te nemen.
Het medium waar de bestanden worden opgezet is echter de "MD data disc". Nu heb ik wel al veel ervaring met de gewone minidisc en ken ik ook wel de hi-md, en ik heb ook een minidisc desk, maar van die md data disc heb ik nog nooit gehoord.
Het probleem is dat ik de opgenomen muziek op mijn pc wil zetten om te bewerken en te bewaren. Maar hier mis ik dus een schakel, aangezien ik maar niet kan ontdekken hoe dat die md data discs op de pc geraken...via een md data desk als dat bestaat? of via een md data drive....
Het moet alleszins mogelijk zijn want in de handleiding van de md8 die ik op internet vond staat "MD DATA discs are used as a storage media for computers."

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Greets, rifslie.

Laatst gewijzigd door rifslie; 11-06-2008 om 09:56
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 11-06-2008, 13:26
Junior Member

Standaard Re: MD data disc bij Yamaha MD8

ok, geen antwoorden. Weet iemand misschien waar ik het dan wel zou kunnen vragen?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 11-06-2008, 13:51
Junior Member

Reputatie: thijsemans is op goeie weg

Een MD data disc is ooit door Sony op de markt gebracht als vervanger van de floppy, het is een minidisc die alleen geschikt is voor data. Als je het opzoekt op google krijg je erg veel informatie over hoe en wat.

Mocht je deze discs zoeken, dan zou je eens op de volgende link kunnen kijken:

TheOfficeCompany.nl

Groeten,

Mathijs
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 11-06-2008, 14:55
Junior Member

Ik heb elke website al afgezocht, maar het probleem is dat ik totaal geen informatie vind over hoe het op de pc geraakt. Er staat wel dat het een soort mini-diskette is en dat men het kan gebruiken om gegevens van de pc op te slaan, dat wist ik al, maar er staat nergens bij met welk apparaatje of whatever dat moet gedaan worden.
Ik dacht in eerste instantie dat de disc misschien in een gewoon diskette stationzou passen, of in 1 van de vele gleufjes in de pc voor geheugenkaartjes, maar dat lijkt mij niet mogelijk.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 11-06-2008, 16:11
Junior Member

Reputatie: thijsemans is op goeie weg

Hallo,

Je kan de discs uitlezen met de Sony md-data reader. Waar je die kan krijgen durf ik niet te zeggen.

Link:
The MINI-DISC and MD-DATA

Groeten,

Mathijs
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 11-06-2008, 16:28
Junior Member

jammer genoeg zijn die inderdaad al 12 jaar uit de markt verdwenen, en ik heb alle verkoopsites al afgelopen, maar niets gevonden. Ik denk dat het gewoon nutteloos is....
Ik kan er gewoon niet van uit gaan dat yamaha een multitrack recorder maakt dat gebruikt maakt van de data md, maar dat ge uiteindelijk niets er mee kunt doen. Dat slaat gewoon nergens op....Waarschijnlijk moet er bij de md8 ergens een soort output voor de analoge muziek zijn...maar dat blijft dus gissen en wachten tot ik het toestel mss koop.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 11-06-2008, 18:11
Junior Member

Ok,ik denk dat ik een oplossing heb gevonden: de MD8 heeft een midi out...als ik die dus via een kabel (MIDI dat omgezet wordt naar usb)verbindt met de pc, moet het dus mogelijk zijn om het signaal te ontvangen wanneer de MD8 bijvoorbeeld aan het opnemen is, of wanneer ik later de opgenomen tracks afspeel?
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 28-01-2017, 19:41
Junior Member

Reputatie: bnettekoven is op goeie weg
Standaard Re: MD data disc bij Yamaha MD4

Hallo allen, ik heb in mijn MD4 een MiniDisc ingevoerd en geen MD Data disc. Nu krijg ik de MiniDisc niet meer uit, want op de display staat: Disc Locked. Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik op TOC Write drukken. Heb ik gedaan, maar het blijft ge-locked. WIE KAN MIJ UIT DE BRAND HELPEN?
MVG. Boeke
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten