homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 08-06-2008, 15:34
Jvg Jvg is offline
Member

Reputatie: Jvg is op goeie weg
Standaard Mic - Desk - DAW - Desk - Mon/Stereo Out

Hoi allemaal , weer lang geleden dat ik weer wat gepost heb... ben effe out of business geweest.

ik wil graag mn studio wat upgraden met een leuke desk. nu zit ik nogwat in de knoop met de aansluitingen , is het gebruikelijk om te recorden via de inserts van de desk?

Dus in chain zit dit zo : Mic in op de desk > desk pre> insert OUT naar Multitracker IN > Multitracker Out naar de insert IN trug > dan hoor je zowiezo het geluid dat trugkomt van de MTR (wat toch de bedoeling is)
Kan iemand me hier meer over vertellen of bevestigen dat dit een goeie/gebruikelijke chain is.

Groetjes Jan.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 08-06-2008, 15:42
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Mic - Desk - DAW - Desk - Mon/Stereo Out

Lijkt me niks mis mee. Je gebruikt de inserts als "direct outs" naar je multitrack en je faders voor de nabandcontrole en de monitorbalans. Da's min of meer het "inline"-principe zoals dat al jarenlang met succes wordt toegepast.

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 08-06-2008, 15:54
Jvg Jvg is offline
Member

Thanx gert , zo dacht ik er dus ook over , maar ik wou hier effe bevestiging van

nu nog iets , op die desk zitten direct outs , maar dan weet ik niet hoe ik trug van de MTR naar de desk kan gaan. om de desk te gebruiken als mixer en het geluid te horen dat trug komt van de MTR. (desk is een allan&heat ML3000)

Greetz Jan
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 08-06-2008, 16:28
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jvg Bekijk bericht
nu nog iets , op die desk zitten direct outs , maar dan weet ik niet hoe ik trug van de MTR naar de desk kan gaan. om de desk te gebruiken als mixer en het geluid te horen dat trug komt van de MTR.
In dergelijk geval laat je het signaal van de multitrack terugkeren op afzonderlijke kanalen. Da's dan weer het idee van een "split desk". Beide scenario's hebben zo hun voor- en nadelen. Ik zou in jouw situatie kiezen voor inline, al was het maar om de gainstructuur (en dus de ruisniveaus) optimaal te houden.

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 09-06-2008, 12:37
Jvg Jvg is offline
Member

en heb je met een insert connectie een goed signaal? zowel in de send als in de return??
ik begrijp dat tip - send ring - return is. maar is dit dan nog ballanced? , ik heb gehoord dat je voor een goed signaal een + - en ground nodig hebt... ? of is dit niet toepasselijk in een line signaal...

Groetjes Jan.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 09-06-2008, 12:57
Vintage Member

Inserts

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten