homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Outboard hardware

Mededelingen

Outboard hardware Een rubriek voorbehouden aan outboard hardware, zoals mixers, compressors, reverbs, equalizers, andere effecten.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 03-06-2008, 21:02
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Solid State Logic (SSL) Mynx

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Solid State Logic (SSL) Mynx

Citaat:
Solid State Logic (SSL) komt naar buiten met de "Mynx", een twee-unit behuizing. Mynx is een soort desktop mini X-Rack waarin je twee units van de X-Rack module reeks kan plaatsen. Vroeger konden de SSL modules enkel ingebouwd worden in het standaard 4U frame, met een prijskaartje van circa £850. De Mynx kost zo'n £294, en maakt het zo ook voor minder kapitaalkrachtige amateurs mogelijk om SSL apparatuur in huis te halen.
Om het originele en complete item te lezen ga je naar Solid State Logic (SSL) Mynx

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 04-06-2008, 14:33
Member

Reputatie: MAPT is op goeie weg
Standaard Re: Solid State Logic (SSL) Mynx

Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 04-06-2008, 16:21
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie

Het is wel stukken goedkoper als een API lunchbox met de zelfde input/eq setup. Alleen vind ik jammer dat er geen Totalrecall opzit. Ik zit me nou tedenken, waarom zal je uberhaupt nog een Duende classic kopen als je voor het zelfde zowat een Mynx + 1 monochannel kan krijgen...
Maar goed. Is hij hier in nederland al leverbaar in parijs moet ik nog echter 2maand wachten tot ik kan proberen/ondervinden...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 04-06-2008, 16:38
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mauce Bekijk bericht
Het is wel stukken goedkoper als een API lunchbox met de zelfde input/eq setup.
Eeuh, ik meen ergens gelezen te hebben dat het hier enkel gaat over de behuizing, zonder modules (ik dacht in Computer Music of op musicradar.com ). Niks geen input/eq setup...
Maar ik kan me vergissen hoor.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 04-06-2008, 17:45
Vintage Member

Reputatie: Mathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
Eeuh, ik meen ergens gelezen te hebben dat het hier enkel gaat over de behuizing, zonder modules (ik dacht in Computer Music of op musicradar.com ). Niks geen input/eq setup...
Maar ik kan me vergissen hoor.
Het gaat idd enkel over de behuizing. Je kiest zelf je modules uit 2 types preamp modules, channel comp/gate module, EQ module, buscompressor module (double size), 4-input module of 8-input module in combinatie met master module voor een mini SSL mixer.

Total Recall is weggelaten omdat dit de prijs teveel zou opdrijven. Users die dat wensen kunnen terecht bij een grote X-Rack.

(ter volledigheid, ik werk voor Joystick Audio, SSL Benelux distributeur)
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 05-06-2008, 09:43
Senior Member

Reputatie: Wesley is op goeie weg

Ga ik toch liever voor een xRack
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 16-04-2009, 11:40
Member

Reputatie: crazymike is op goeie weg

Is dit dan van veel betere kwaliteit als de X-logic alpha channel die heel wat biedt voor 755 euro?

Als je de optelsom maakt voor een mynx, mic pre en eq kom je op 1332 euro.
Daarbovenop heb je nog eens AD-conversie op de alpha channel.

Of is dat een appelen/peren vergelijking
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 16-04-2009, 18:54
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crazymike Bekijk bericht
Is dit dan van veel betere kwaliteit als de X-logic alpha channel die heel wat biedt voor 755 euro?
... zou dit eigenlijk ook wel eens willen weten. Onlangs de gelegenheid gehad om een alpha channel te testen, en ik vond die "okť-maar-niet-wauw".
Iemand?
Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 21-04-2009, 11:00
Vintage Member

Reputatie: Mathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstraling

De X-Rack modules bieden vooral meer features en flexibiliteit. Bij de AlphaChannel is niet echt bezuinigd op kwaliteit, wel op aantal features en hoe uitgebreid ze zijn, al is de preamp niet hetzelfde als de full VHD, en is ook de EQ een ander ontwerp (gebaseerd op G series stereo channel EQ).

Je kan ze altijd eens naast elkaar testen als je twijfelt tussen de twee.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten