homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers > Linux en muziek productie

Linux en muziek productie Een speciale zone voor het promoten en bespreken van het gebruik van Linux en verwante open source software in audio en midi geluids productie.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 14-06-2008, 14:59
Jacks's schermafbeelding
Vintage Member

Reputatie: Jacks wordt hier goed onthaald
Laatste blog post: za, 2010-04-24 11:10
Standaard Re: Linux als audio workstation

Er is een nieuwe wiki voor linux audio, met een speciale pagina voor newbies!!!

newbies [LinuxMusicians Wiki]
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 15-06-2008, 14:44
Jacks's schermafbeelding
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacks Bekijk bericht
Er is een nieuwe wiki voor linux audio, met een speciale pagina voor newbies!!!

newbies [LinuxMusicians Wiki]

Misschien dat wat geinteresseerden de pagina door kunnen lezen en vermelden wat ze ervan vinden? Ik heb het artikel geschreven en wellicht dat ik van mensen die er helemaal buiten staan goede feedback kan krijgen:

- Is het duidelijk? (of zijn er dingen waar ik inmiddels aan gewend ben en u wellicht niet snapt?)
- Tips of aanmerkingen?

BVD
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 03-12-2009, 17:19
toulcit's schermafbeelding
Junior Member

Reputatie: toulcit is op goeie weg

Ik hbe ook nog wel veel info over Linux, audio in Linux, Beos etc..
Voegt wel het een en ander to aan de stelling, zoals het feit dat er wel commerciele plugins voor Linux zijn (komen), etc etc.
Er zit meer leeven in dan men denkt, ondanks de de linux audio wereld leeft van donaties.

volg de link, ik gaan het natuurlijk niet allemaal overtypen :P
Looking for an RME interface - Gearslutz.com

peace,
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 03-12-2009, 17:47
Junior Member

Locatie: 't Reutje (ja, dat bestaat echt, dicht bij Roermond)
Reputatie: Niels Puts is op goeie weg

Ik heb al een tijdje geleden Ubuntu Studio gedownload en geïnstalleerd op mijn desktop, omdat linux me altijd wel een beetje heeft aangetrokken. Echter na een tijdje heb ik het weer eraf gegooid, door verschillende problemen (vastlopers).
Een week geleden heb ik de draad weer terug op gepakt, ik heb de nieuwe Ubuntu (de gewone versie) gedownload en deze geïnstalleerd op mijn laptop, om weer eens wat met linux te experimenteren en eraan te wennen. Ik moet zeggen dat het loopt als een trein. Echter, er is een ding dat mij behoorlijk stoort: het constant in moeten tikken van het wachtwoord voor beheerderstaken en voor de "standaard sleutelring". Heeft iemand misschien een oplossing om dit weg te krijgen?
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 03-12-2009, 21:32
Member

Reputatie: Whoettie is op goeie weg

(effe pro linux)

Spijtig dat Linux steeds wordt herleidt tot "mensen kiezen ervoor omdat het gratis is".

Ik denk dat hèt grote voordeel is (voor de mensen die er mee weg kunnen) dat je je systeemprocessen zelf kan configureren.
Om eventjes een idee te geven: in een distributie van Puppy Linux, namelijk Turbopup, heeft iemand het ram-gebruik van het os tot grosso-modo 12 Mb (!) weten te beperken, met behoudt van essentiële processen en een bruikbare desktop. Dezelfde persoon plant een audio-versie:
[url="http://www.murga-linux.com/puppy/viewtopic.php?t=39741"]http://www.murga-linux.com/puppy/viewtopic.php?t=39741[/URL

Ik weet niet hoe bruikbaar het is, hoop het spoedig uit te proberen.
Bij windows lopen er vaak ERG veel achtergrondsprocessen ...
(in een getweakte versie natuurlijk iets minder)

Verder nog een vraagje:
waar is er info over audio-bewerking met Beos of Haiku OS terug te vinden?
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 03-12-2009, 23:14
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Puts Bekijk bericht
Ik heb al een tijdje geleden Ubuntu Studio gedownload en geïnstalleerd op mijn desktop, omdat linux me altijd wel een beetje heeft aangetrokken. Echter na een tijdje heb ik het weer eraf gegooid, door verschillende problemen (vastlopers).
Een week geleden heb ik de draad weer terug op gepakt, ik heb de nieuwe Ubuntu (de gewone versie) gedownload en deze geïnstalleerd op mijn laptop, om weer eens wat met linux te experimenteren en eraan te wennen. Ik moet zeggen dat het loopt als een trein. Echter, er is een ding dat mij behoorlijk stoort: het constant in moeten tikken van het wachtwoord voor beheerderstaken en voor de "standaard sleutelring". Heeft iemand misschien een oplossing om dit weg te krijgen?
Nee, daar heb je geen oplossing voor, dat heet veiligheid. Gelukkig vraagt linux niet elke keer om toestemming zoals vista , wees blij..
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 03-12-2009, 23:18
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whoettie Bekijk bericht
(effe pro linux)

Spijtig dat Linux steeds wordt herleidt tot "mensen kiezen ervoor omdat het gratis is".

Ik denk dat hèt grote voordeel is (voor de mensen die er mee weg kunnen) dat je je systeemprocessen zelf kan configureren.
Om eventjes een idee te geven: in een distributie van Puppy Linux, namelijk Turbopup, heeft iemand het ram-gebruik van het os tot grosso-modo 12 Mb (!) weten te beperken, met behoudt van essentiële processen en een bruikbare desktop. Dezelfde persoon plant een audio-versie:
[url="http://www.murga-linux.com/puppy/viewtopic.php?t=39741"]http://www.murga-linux.com/puppy/viewtopic.php?t=39741[/URL

Ik weet niet hoe bruikbaar het is, hoop het spoedig uit te proberen.
Bij windows lopen er vaak ERG veel achtergrondsprocessen ...
(in een getweakte versie natuurlijk iets minder)

Verder nog een vraagje:
waar is er info over audio-bewerking met Beos of Haiku OS terug te vinden?
http://www.bebits.com/

asjeblieft! Ik heb een tijd in BeOS gewerkt. Ik was erverliefd op, maar linux is toch heel wat uitgebreider. Probeer BeOS's 3dmixer http://www.birdhouse.org/beos/byte/06-apps_out_there/3dsound.gif erg cool.

Als je een BeOS wil draaien op een nieuw systeem, ga dan op zoek naar PhosOS, haiku is nog niet in een zo ver stadium dat het goed draait, als het al draait.

Ik zie net dat Haiku een alpha versie heeft beter, have fun!
Met citaat reageren
  #28 (permalink)  
Oud 03-12-2009, 23:22
Jacks's schermafbeelding
Vintage Member

Uiteraard kun je de security aanpassen, maar daar word je systeem inderdaad niet veiliger van. Das een keuze heh... die is op Windows bijv ook gemaakt

Een dergelijke vraag kun je beter op een algemeen linux/ ubuntu forum plaatsen.
Met citaat reageren
  #29 (permalink)  
Oud 04-12-2009, 08:50
Senior Member

Reputatie: TheMole wordt hier goed onthaaldTheMole wordt hier goed onthaald

Citaat:
De sleutelring blijft na een tijdje wel weg als je altijd op "always allow" clickt (geen idee hoe het in het nederlands vertaald is). Voor beheerstaken niet je paswoord moeten geven is technisch mogelijk, maar omdat dit ten stelligste afgeraden wordt heb je hier geen GUI tooltje voor. Het aanpassen van een tekstfiletje kan dit oplossen, maar ik zou voorstellen dat je er eerst even aan probeert te wennen .
  #30 (permalink)  
Oud 04-12-2009, 10:26
Jacks's schermafbeelding
Vintage Member

Citaat:
Een week geleden heb ik de draad weer terug op gepakt, ik heb de nieuwe Ubuntu (de gewone versie) gedownload en deze geïnstalleerd op mijn laptop, om weer eens wat met linux te experimenteren en eraan te wennen. Ik moet zeggen dat het loopt als een trein.
De nieuwe kernels werken inderdaad erg goed, ook voor pro audio. Daarbij is JACK stabiel en is ook Ardour (2.8.4), een goede stabiele versie .

Echter, met het installeren van Ubuntu (studio) is het niet zo dat je direct het maximale uit de mogelijkheden aan het halen bent. Ik hoop dat mensen dat beseffen en aan willen nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten