homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Outboard hardware

Mededelingen

Outboard hardware Een rubriek voorbehouden aan outboard hardware, zoals mixers, compressors, reverbs, equalizers, andere effecten.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-05-2008, 18:08
Member

Reputatie: Azidax is op goeie weg
Standaard Hardware EQ en compressor

Hallo , k heb een paar vraagskes ivm hardware eq en compressor.
K heb een hardware eq en compressor gekocht , ma heb het aansluiten toch precies onderschat.

Alles werkt wel , maar hoe .....

Om te beginne , k heb een motu ultralite en ben het aant werken proberen te krijgen in Cubase.

1.Op het moment dat k met eq gebruik en k laat hem terug komen door men fader van return open te zette hoor k precies een delay erop zitte , bij eq en bij compressor is da het geval.

2.Het effect wat k als eerste heb ingeladen in mijn track werkt de andere werkt nie , dus eq als eerste selecteer werkt de eq , compressor als eerste selecteren en compressor werkt.
Is het niet mogelijk om een eq en een compressor samen hun werkt te laten doen in 1 track ?

Ik wilde eigelijk deze eq en compressor gebruiken om mijn plugins te vervangen ma daar heb k me toch redelijk fel in vergist.
K kan dus geen bass kick samen eq-e en compresse tenzij ik nog een eq en compres zou kopen , veronderstel ik.

Als iemand me hiermee zou kunne helpen zou echt fijn zijn , k zit al een hele tijd vanalles te proberen , het probleem van die delay krijg k iets ofwa verholpen door men latency bij teregelen in mijn vst connections .
Alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 27-05-2008, 18:26
Vg. Vg. is offline
Senior Member

Reputatie: Vg. is op goeie weg
Standaard Re: Hardware EQ en compressor

Hallo,

Welke Compressore en EQ heb je gekocht?
Het is hardware, dus geen plugin, je moet volgens mij dus eerst je track bouncen alvorens de instellingen van je compressor te veranderen voor een andere track. Als je zegt welke je hebt, kunnen we je meer helpen.

groeten
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 27-05-2008, 18:31
Member

DBX 166xl compressor
DBX 231 , 2series eq
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 28-05-2008, 11:37
Active Member

Reputatie: Hacmac is op goeie weg

Ik ben niet meer mee,

gebruik je de EQ en Compressor tijdens het tracken of tijdens het mixen?
Hoe zijn ze nu aangesloten op je MOTU?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 28-05-2008, 14:45
Senior Member

Reputatie: Zipper is op goeie weg

Ik snap ook niet wat je bedoelt en wat je doet. Maar je kunt bijvoorbeeld je eq en compressor op je main out van je MOTU aansluiten, en de out van de eq/compressor op een ingang van je MOTU aansluiten:

main out -> eq in
eq out -> compressor in
compressor out -> Motu in

Als je dan al je tracks op één na mute (bv: de kick), kun je eq en compressor toepassen en op een nieuw spoor opnemen in Cubase.

Er zijn vast meerdere (betere?) manieren om dit te doen, maar deze lijkt mij het meest logisch.

Succes,
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 28-05-2008, 15:02
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Over welke Cubase gaat het hier?
Sedert Cubase 4 kan je outboard effecten (en externe instrumenten) gebruiken alsof je met plugins aan het werken bent (weliswaar met enkele beperkingen zoals maar 1 instance per keer gebruiken).
Je dient daarvoor uiteraard te beschikken over voldoende audio I/O.
De master out zou ik niet gebruiken, maar indien je nog andere uitgangen hebt....
Je kiest 2 uitgangen, stuurt die naar je compressor (als het een stereo compressor is) en de uitgangen van je compressor stuur je naar 2 ingangen op je interface.
Dan druk je in Cubase op F4 en stelt daar de externe effecten in (met de in- en uitgangen die je gebruikt hebt).
Daarna geloof ik dat je je hardware ook kan pingen, zodat Cubase kan vasstellen hoeveel latency deze omweg oplevert teneinde comfortabel te kunnen werken (latency compensatie).
Ik weet dit nu wel niet uit ervaring (ik heb (nog) geen outboard gear), maar dat meen ik opgemaakt te hebben uit de handleiding en het cubase forum.
Dit werkt uiteraard enkel indien je met Cubase 4 werkt.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 28-05-2008, 16:24
Member

Eerst en vooral bedankt voor de feedback.
K ben idd mijn main outs van mijn motu gewoon blijven gebruiken voor mijn twee monitors.
Dan ben van mijn 4/5 output naar de input van mijn eq gegaan , van de output van mijn eq naar de input van de compressor , output compressor naar de 4/5 input van motu en dan werken idd mijn eq en compressor samen.
T enige probleem wat ik niet opgelost krijg , is dat als k mijn fader van return gain in Cubase SX3 open zet , dan hoor k al mijn geluid dubbel (latency ?).
Op het moment dat k deze dicht zet , hoor k nog perfect wat k doe mt eq en compres , maar krijg k geen input meer in cubase.
Ben nu wel iedere keer aant sukkele met kabels te versteken omdat k niet genoeg in en outs heb , wegens hardware synths , ma dat even terzijde
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 28-05-2008, 16:31
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

pixies post legt uit wat je moet doen, alsook de handleiding van Cubase.
De latecy moet namelijk gecompenseerd worden door de software, anders werkt het niet.

pzz
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 28-05-2008, 16:34
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Ah zo, je gebruikt direct monitoring.
Ik vermoed dat je 2 keuzes hebt hier (ben er niet 100% zeker van):
  1. Direct monitoring aanvinken bij de settings van Cubase
  2. de cuemix console van je MOTU opstarten en de kanalen waarop je EQ en compressor staan aangesloten uit zetten (zodat je enkel nog door Cubase monitored).
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 28-05-2008, 17:22
Member

Fel bedankt , t probleem was het gene wat pixie als laatste opmerkte.
De kanalen van mijn cuemix stonden nog open.

Once again , thankx to everybody
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten