homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten

Mededelingen

Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten Je neemt op en wil je muziek naar buiten brengen. Hoe zit dat met auteursrechten, distributie en muziek online? Hoe gaat cd-persing in z'n werk? Waar ga je heen met je drukwerk? Wie kan helpen met promotie? En de juridische kant?

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 21-05-2008, 21:39
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard SABAM vernieuwde website met doorzoekbaar repertoire

Ook goed nieuws van het SABAM front. SABAM heeft zijn website volledig vernieuwd. Je kan nu het beschermde repertoire online doorzoeken.

Ik had even moeite met het vinden van de link naar het online repertoire, maar in een steekproef kon ik wel één en ander terugvinden.

Test het zelf, vanop de homepage Intro Sabam, onder "het repertoire raadplegen" klikken voor het muzikale repertoire. Je krijgt dn een formulier voorgeschoteld waarmee je eert moet akkoord gaan.

Ik heb nog geen manier gevonden om op auteursnaam te zoeken, maar dit lijkt me wel al een stap voorwaarts. Wat denken jullie?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 21-05-2008, 22:44
Vintage Member

Reputatie: Patatje wordt hier goed onthaaldPatatje wordt hier goed onthaald
Standaard Re: SABAM vernieuwde website met doorzoekbaar repertoire

Wel heb even gezocht naar ons Eurosongnummertje die we inzonden met mijn groep Kerrekolle en ik vond dus "just love" direct tussen de ander. Dan nog eventjes naar de andere aangegevene nummers zoeken uit het repertoire.

Maar het lukt mij ook niet als ik de uitvoerder of componist enkel invoer naar de nummers te geraken, ze vragen telkens terug om de titel van het nummer.
Dus op naam gaat precies niet neen.

Ik vind het wel interessant dat dit nu mogelijk is, maar dan staat men nog nergens om te weten of men plagiaat pleegt enzo .. of niet hé, want als het een nummer is uit het buitenland wat niet in Sabam staat, of nummers die op andere manieren beschermt zijn !!!!

Er zal maar zekerheid zijn eens het te laat is vrees ik of je zou gans de wereld moeten afschuimen op wat er gedeponeerd is van muziek bij dergelijke firma"s en dan nog ... !

Patrick.

Laatst gewijzigd door Patatje; 21-05-2008 om 22:48 Reden: Aanvulling
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten