homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 20-05-2008, 22:25
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard KRK Rokit Powered Studio Monitors - 2de generatie

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

KRK Rokit Powered Studio Monitors - 2de generatie

Citaat:
De tweede generatie heeft opvallende gebogen lijnen maar ook verbeterde audio karakteristieken. Ze hebben verschillende eigenschappen van de top-reeksen VXT en E8B. De nieuwe actieve Rokits vervangen de bestaande5", 6" en 8" modelen.
Om het originele en complete item te lezen ga je naar KRK Rokit Powered Studio Monitors - 2de generatie

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 04-08-2008, 07:18
Member

Reputatie: Killer Joes is op goeie weg
Standaard Re: KRK Rokit Powered Studio Monitors - 2de generatie

Iemand al ervaring met deze nieuwe serie?
Ben wel benieuwd namelijk!!
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 04-08-2008, 15:39
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Ben ook aan het wachten, ben aan nieuwe monitors toe....
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 25-08-2008, 19:20
Junior Member

Reputatie: jp maeyaert is op goeie weg

Hoi, heb een paar weken geleden de KRK Rokit6 gekocht en dit na lang vergelijken (mackie, yamaha). Ik ben er heel content van, geeft de signalen weer zoals ze zijn, je kan er prima op mixen zonder snel vermoeid te geraken,
greetz,
JP
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 25-08-2008, 20:16
Active Member

Reputatie: Droopie007 is op goeie weg

Hoi,

ik ben deze gaan beluisteren, dit weekeinde, vind ze inderdaad ook meer dan zeer goed en de aanschaf zal niet lang meer op zich laten wachten. Ik wil hier een surround opbouw mee gaan doen.

Enkel wil ik nog wachten tot ook de sub wordt veranderd, want ook daar blijkt een nieuw model van te komen.

Hoe komt het toch dat er zo een prijsverschil is met Mackie bvb. Gaan Krk'S minder lang mee dan Genelec of Mackie of Yamaha??
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 25-08-2008, 22:40
Active Member

Reputatie: luna is op goeie weg
Smile Re: KRK Rokit Powered Studio Monitors - 2de generatie

Ik heb de krk rokits 8 en vind ze super klinken
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 26-08-2008, 07:28
Junior Member

Reputatie: jp maeyaert is op goeie weg

KRK is een professioneel merk, kwaliteit gegarandeerd en zr prijzig, maar zij willen meespelen op de generatie homerecorders en daarvoor hebben ze de Rokit-serie gelanceerd die betaalbaar is, sterker nog; ze zijn in feite te goedkoop want je krijg meer voor je centen, ik heb ook getwijfeld tussen de Rokit6 en Rokit8, men promoot natuurlijk eerder de 8-serie maar dit hangt af van je mixruimte, bij de 6-serie heb je bij grote ruimtes misschien wel de subwoofer nodig wat bij de 8-serie overbodig is naar mijn mening. Ik ging er van uit dat mixen niet op te groot volume moet gebeuren en dan kom ik met mijn 6-serie zeker toe,

greetz,JP
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 26-08-2008, 18:13
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

KRK is inderdaad een pro merk, maar de lagere regionen van de pro series tegenwoordig, en ze worden soms een beetje de poor mans genelec genoemd (wat niet echt terecht is, want zo veel slechter zijn ze niet) omdat ze op elkaar lijken qua sound volgens sommigen. Ze liggen mijn niet (zoals genelec), maar zelfs de rokit series is best ok voor de prijs volgens de meeste mensen (monitors is zeker 50% persoonlijke voorkeur).

Ik zou eerder voor Dynaudio of Focal kiezen eigenlijk, zelfs de goedkope series. Maar zoals gezegd is monitorkeuze voor een groot deel persoonlijk. Dus ga ze testen.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 26-08-2008, 21:07
Vintage Member

Reputatie: Mathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waxx Bekijk bericht
ze worden soms een beetje de poor mans genelec genoemd (wat niet echt terecht is, want zo veel slechter zijn ze niet) omdat ze op elkaar lijken qua sound volgens sommigen.
KRK en Genelec zijn totaal verschillend qua sound. Snap dus niet wat de oorsprong van die uitspraak is. Van iemand die niet goed hoort ofzo
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 26-08-2008, 21:50
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

daarom zeg ik sommigen. Ik snap het niet, de enige overeenkomst voor mij is dat ik ze niet goed vind voor mij, te weinig detail naar mijn smaak. Maar monitors is een groot deel subjectief, meschien heeft dat er iets mee te maken.

Ik heb de vergelijking gelezen op PSW een eind geleden en ook nog ergens anders maar waar weet ik niet meer.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten