homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 09-05-2008, 11:24
Junior Member

Reputatie: klaasje1970 is op goeie weg
Standaard ruis bij opname zang

Ik heb een SM58 via een verloop aangesloten op de mic in of line in van mijn geluidskaart. Er zit dus geen mengtafel tussen (die van mij veroorzaakt sowieso ruis). Maar ook in deze rechtstreekse situatie treedt er veel ruis op in de opnames, de opnamekwaliteit is ook niet echt geweldig. Toch maar de mengtafel er tussen, of heeft iemand andere suggesties?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 09-05-2008, 11:52
Randyman's schermafbeelding
Member

Reputatie: Randyman heeft (nog) geen reputatie
Stuur een bericht via MSN naar Randyman Stuur een bericht via Yahoo naar Randyman
Standaard Re: ruis bij opname zang

je kan erna een noise remover gebruiken. dit doe ik ook altijd. die van adobe audition werkt perfect. haalt alle ruis weg!!
Custom PC/amd 4600+ x2/4GB ram - Behringer xenyx 502 - Behringer MS40 - Behringer MDX 1600 - Behringer T952 tube composer - Behringer ultraflex ex3200 - Creative EMU 0404 - ART tube project series pre-amp
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 09-05-2008, 12:42
Senior Member

Reputatie: Zipper is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klaasje1970 Bekijk bericht
Ik heb een SM58 via een verloop aangesloten op de mic in of line in van mijn geluidskaart. Er zit dus geen mengtafel tussen (die van mij veroorzaakt sowieso ruis). Maar ook in deze rechtstreekse situatie treedt er veel ruis op in de opnames, de opnamekwaliteit is ook niet echt geweldig. Toch maar de mengtafel er tussen, of heeft iemand andere suggesties?
Je neemt met de onboard geluidskaart op? Je kunt dan beter een audio interface aanschaffen (Tascam us 122l o.i.d.), die standaart pc geluidskaarten zijn niet geschikt om mee op te nemen.
  #4 (permalink)  
Oud 09-05-2008, 13:39
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Je neemt met de onboard geluidskaart op? Je kunt dan beter een audio interface aanschaffen (Tascam us 122l o.i.d.), die standaart pc geluidskaarten zijn niet geschikt om mee op te nemen.
Nee, het is een externe creative audigy 2 NX geluidskaart.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 09-05-2008, 15:09
FourDegrees's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: FourDegrees wordt hier goed onthaald

Om je 'n idee te geven : bij mijn Audigy 2 (interne PCI) lag de noisefloor op -53 dBFS.
Bij mijn RME-kaart is dat -107 dBFS...

Creative stuff is zeer goed om te gamen of DVD's te bekijken, maar voor audio dus duidelijk niet geschikt. Het enige wat je kan doen is een zo groot mogelijke S/N ratio gebruiken (dus zoveel mogelijk input gain - zonder te oversturen weliswaar).
  #6 (permalink)  
Oud 09-05-2008, 15:40
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FourDegrees Bekijk bericht
Om je 'n idee te geven : bij mijn Audigy 2 (interne PCI) lag de noisefloor op -53 dBFS.
Bij mijn RME-kaart is dat -107 dBFS...

Creative stuff is zeer goed om te gamen of DVD's te bekijken, maar voor audio dus duidelijk niet geschikt. Het enige wat je kan doen is een zo groot mogelijke S/N ratio gebruiken (dus zoveel mogelijk input gain - zonder te oversturen weliswaar).
Bij deze externe audigy ligt de noisefloor ook zo rond de 50, ik zal eens uitkijken naar iets anders.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten