homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Discussie gesloten

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 16-05-2005, 09:26
Bazbaar's schermafbeelding
Senior Member

Reputatie: Bazbaar is op goeie weg
Standaard Electronische drums als controler voor software?!

Ik ben al een tijdje op zoek naar de ideale (akoestische sound) drumcomputer. Mijn oog was daarbij gevallen op BFD. Dit packet kost echter 310 euro.

NU, ik heb Battery in bruikleen van een vriend (kost ruim de helft van BFD) en ik zag op de NI site een filmpje met een electronisch drumstel dat Battery aanstuurt.

Nu dankzij onze chinese namakers, kan je al zo'n electronisch setje hebben voor 345 euro.

Nu mijn vraag, die pads geven uit op jacks, die jacks steek je normaliter in een drummodule (àla Alesis DM5) maar dan zou dat al op ruim 600 euro komen met de module erbij.

Vraag1, is de drummodule te vermijden want ik had graag Battery gebruikt omdat ik dan meerdere kits kan inladen dan in de DM5 die al bij de 'oudere' generatie behoort???

Vraag2, als de drummodule niet te vermijden is, kan ik dan via de midi out van de DM5 de verschillende aanslagen opnemen in cubase om dan de Kontakt aan te spreken? Aangezien mijn drumwerk niet alles is, kan ik dan enkele hits juist zetten. Het programmeren van drums lukt me namelijk niet denderend.

Vraag3, zoek ik 't allemaal wat te ver en zou ik gewoon de BFD moeten aanschaffen... ik vind 300 euro namelijk veel voor software en voor iemand die lijdt aan een 19"module-fetisj
  #2 (permalink)  
Oud 16-05-2005, 10:41
Member

Reputatie: massis is op goeie weg
Standaard Re: Electronische drums als controler voor software?!

owkee;

antwoord1, ik denk niet dat een drummodule te vermijden is, maar als je toch niet van plan bent de kits in de module te gebruiken, zou een goedkopere module kunnen volstaan (weet niet hoeveel die alesis kost...), dan is het gewoon om je 'triggers' naar midi om te plaatsen. volgens mij kan een goedkope begingmodule toch niet zoveel kosten.

antwoord2, op de meeste modules (bij mijn wetens allemaal) zit naast een stereo-output; voor het geluid van de standaardkits, ook nog een midi-out. dus JA. (wel zien dat je de juiste toonwaarden hebt ingesteld; heb hiermee geen ervaring in cubase, maar zal ook wel zo zijn...)

antwoord3, je kan eventueel ook gewoon via je keyboardje inspelen, is wel vrij euhm... onozel vind ik toch. of als je een akkoustische drum hebt eventueel triggers aanhangen (hoewel dit volgens mij dan toch weer meer kost dan 350€, maar mss ook eens bij de chineesjes gaan zien.)
iemand verbeter mij als ik fout ben,
groet,
massis

[ Bewerkt door massis on 2005/5/16 11:42 ]
  #3 (permalink)  
Oud 16-05-2005, 12:01
bonux's schermafbeelding
Algemeen moderator

Reputatie: bonux wordt hier goed onthaaldbonux wordt hier goed onthaaldbonux wordt hier goed onthaald
Stuur een bericht via MSN naar bonux

Ik gebruik BFD samen met mijn Roland TD-6 drumstel via midi en dit werkt perfect . In princiepe kan je er elk toestel met midi op aansluiten . Let Wel !!! Voor BFD heb je wel een zware pc nodig en liefst een aparte harde schijf . ik spreek uit ervaring want ik had in het begin problemen .

Antwoord vraag 1 : Die pads werken alleen maar met een module .

[ Bewerkt door bonux on 2005/5/16 13:04 ]
  #4 (permalink)  
Oud 17-05-2005, 07:53
Senior Member

Aan wat had je dan gedacht voor een pc bonux? Is het uiteindelijk zijn 300euro waard?
  #5 (permalink)  
Oud 17-05-2005, 14:36
bonux's schermafbeelding
Algemeen moderator

Reputatie: bonux wordt hier goed onthaaldbonux wordt hier goed onthaaldbonux wordt hier goed onthaald

Als je pc zwaar genoeg is dan is het zijn 300 € wel waard vind ik , de klanken zijn fenomenaal , misschien wel wat beperkt van drumkits . Als je daarentegen een nieuwe pc moet kopen om het te draaien kan je beter iets anders zoeken. Ik had BFD eerst op een P4 2.4Mhz met 512 MB geheugen en een HD van 7200 rpm en 8MB cache geheugen gezet en dit draaide vierkant . Nu staat het op een P4 3.0 , 1024MB geheugen en apart gepartitioneerde ruimte op SATA harde schijf , en nu draait ie lekker . Zeker eerst goed informeren vooraleer dit pakket aan te schaffen !
  #6 (permalink)  
Oud 17-05-2005, 16:13
Senior Member

oej oej dan kan ik dat niet draaien :-(
  #7 (permalink)  
Oud 17-05-2005, 20:41
bonux's schermafbeelding
Algemeen moderator

Kwa sound is er volgens mij niks dat BFD kan evenaren uitgezonderd van een echte drum die perfect opgenomen is . Wel ook rekening houden dat je algouw ( in mijn geval toch ) naar de expansies begint te snakken , gewoon omdat het zo goed is . Alleen de prijs houd mij nog wat tegen , maar da zal nie lang meer duren :-) :-D
  #8 (permalink)  
Oud 18-05-2005, 21:05
Member

Reputatie: ziggy is op goeie weg

Om snel en gemakkelijk drums te programmeren kan je gebruik maken van musiclab slicydrummer en fill in drummer deze kan je met mfx wrapper gebruiken in cubase als midi plugin die dan je sampler,battery of de Dr008 van Fxpansion triggert en die zeer goed is maar ook heel handig samenwerkt met slicydrummer .Je kan zelfs slicydrummer in de Dr008 module zetten waardoor je een oneindig aantal mogenlijkheden met variatie kan bouwen .

Handige Tutorial :

Voor meer informatie slicydrummer met de dr008 : http://www.traxmusic.org/drumming_non_drummers.shtml

Demo slicydrummer :

http://www.musiclab.com ondertussen is er een plugin waar de slicy en fill in drummer in zitten met sequencer die je via midi of key commands aan stuurt en zodoende de patterns triggert die slicy drummer voor je maakt .

Ps. de Dr008 is op dit moment wel zeer goedkoop je kan alvast een demo downloaden van 200 mb met verschillende drum kits .

Demo fxpansion Dr008 :

http://www.fxpansion.com/product-dr008-main.php

Tevens kan je ook kits van battery inladen en meer ofwel moet je ze converteren . ;-)
  #9 (permalink)  
Oud 20-05-2005, 16:05
Member

Reputatie: Dieter_be is op goeie weg

Met een sampler zoals battery(2), dr008,halion,vsampler,... (zelfs al heb je heel goeie libs) kan je nooit een sound halen zoals die van een echt (all in one) instrument, zoals bfd, of mijn persoonlijke (maar evenmin betaalbare) favoriet: drumkit from hell superior
Deze ondersteunt geloof ik wel geen disk-streaming (wat mss ondertussen al gefixt is met een patch), wat de real-time performance zou kunnen verminderen, hangt er vanaf hoe groot de kit is en hoeveel ram je hebt. Bekijk anders ook maar es die flash demo om het ding aan het werk te zien

PS: de sound uit instrumenten zoals dfhs of bfd vind ik gewoon fenomenaal, en is een pak beter te finetunen zoals je wilt, en in dat opzicht dus ook een stuk beter dan een echte professionele drum opname (wat de meeste van ons stervelingen zowiezo al niet zouden kunnen betalen) (je moest es weten hoeveel "echte" albums gemaakt zijn met gesampelde drums, en dan heb ik het niet alleen over de popindustrie! en vaak dan nog beduidend minder klinkend dan wat bfd, dfhs e.d. produceren. (steeds dezelfde sample, zelfde volume,...))

en @ ziggy: ik denk niet dat plugs zoals slicydrummer ed veel nut hebben, daar hij -zo heb ik het toch begrepen- alles wilt inspelen met een elektronische drum (evt keyboard oid) ipv alle patronen te zitten programmeren.

[ Bewerkt door Dieter_be on 2005/5/20 17:08 ]

[ Bewerkt door Dieter_be on 2005/5/20 17:11 ]
  #10 (permalink)  
Oud 23-05-2005, 18:18
Junior Member

Reputatie: Achil is op goeie weg

Ik weet niet of je enig verstand hebt van elektronica, maar zoja zal het volgende je misschien interesseren:

http://www.midibox.org/edrum/schematics.html

Het is iets waar ik mij deze vakantie aan wil wagen (hoewel ik totaal geen verstand of ervaring heb met elektronica), ik zit zowat in dezelfde situatie als jij.

Ik volg dit forum al een paar maanden en heb nu eindelijk besloten om maar eens te registreren, kwestie van mijn nuttige commentaar toe te kunnen voegen
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten