homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 26-04-2008, 09:53
Member

Reputatie: freddiemingus is op goeie weg
Standaard contrabas opnemen

Dag vriendelijke mens die mij kan/wil helpen....

Ik ben als complete leek op gebied van opname begonnen aan een contrabasduo opname...
Ik heb een Tascam us-144 en gebruik een stereo microfoon....
Nu zit er nog veel ruis op de opname en klinken de bassen redelijk schel ...
Wat zijn de stappen die ik over het hoofd zie?

Ook twijfel ik nog steeds of ik best Cubase 3 of de nieuwe versie adobe audition 3 (Er wordt gezegd dat deze minder goed maar iets gebruiksvriendelijker is, zo lijkt me) gebruik...Voor ik een van de twee fatsoenlijk leer ...

Alvast merci

FM
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 26-04-2008, 12:24
Moderator

Reputatie: boppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstraling
Standaard Re: contrabas opnemen

Een stereo-microfoon lijkt me de slechts mogelijke keuze hiervoor, je gaat hierdoor nl. veel van de akoestiek van de kamer mee opnemen, waardoor je dat schel geluid krijgt.

Best beide contra's close-miken met een clip-on mic, heb reeds goede resultaten bereikt met bv de audio technica pro35, je clipt deze in het f-gat, en positioneert de microfoon onder de snaren net boven de brug.