homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Mededelingen

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 02-02-2011, 16:53
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: welke USB/Firewire adapter/kabel aanbevolen voor Focusrite Saffire??

Ten eerste is het een 4 pins FW en dus zonder voeding en ten tweede zijn USB en FW twee totaal verschillende protocols. Dat zou zijn alsof er een magische kabel bestond die de Engelse tekst van een website of manual op je computer naar Nederlands zou omzetten op je scherm ...
Wat jij nodig hebt is - afhankelijk van welk type cardslot je hebt - een PCMCIA FW kaart (Belkin : FireWire-notebookadapter) of een gelijkwaardig product met TI (Texas Instruments) chipset voor ExpressCard.
Jan
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 02-02-2011, 17:04
Junior Member

Reputatie: toine is op goeie weg
Red face Re: welke USB/Firewire adapter/kabel aanbevolen voor Focusrite Saffire??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toine Bekijk bericht
Hoe bedoel je Jan ?? wat voor kaartje, toch geen soort SD ofzo??want deze kabel staat wel genoteerd als zijnde USB naar Firewire,kijk maar op de site van Webshop Yagoda, dus zodoende dat ik deze heb aangeschaft
Die andere aansluitingen zitten er niet op / in
groet
toine
PS
Ik ben verder gaan zoeken en kwam in de samenstelling tegen dat er wel een JMicron PCI Express Gigabit Ethernet adapter in zit, kan ik hier iets mee??
ik ben echt een leek wat zulke dingen aangaat.
toine
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 02-02-2011, 17:43
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: welke USB/Firewire adapter/kabel aanbevolen voor Focusrite Saffire??

Firewire vraagt firewire om te kunnen communiceren ... je plugt toch ook je scherm niet in de netwerkpoort ...
Je zal dus een Firewire aansluiting moeten voorzien op je computer en dat kan - aangezien het een laptop is en PCI kaartjes dus niet kunnen - alleen met een PCMCIA of ExpressCard insteekkaartje.
Jan
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 02-02-2011, 19:53
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

USB is echt niet compatibel met firewire (en omgekeerd).

Als je geen ingebouwde firewire ansluiting hebt moet je een insteekkaart kopen met firewire. Die bestaan in 2 types breedte. Opgelet, sommige zijn 64bit andere 32bit en dat werkt niet altijd met je interface.

Kijk eens bij Conrad.be en type daar PCMCIA in of expresscard en je zal vinden wat je zoekt

Ik heb er 3 gekocht tegen dat ik één vond die werkte met mijn interface. Meestal werken de kaarten, uitgerust met een Texas Instruments chipset, wel prima maar met mijn laptop van Fujitsu werkten deze niet. Ik heb een insteekkaart van Sweex type FW002 en die werkt prima.

Henk
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 02-02-2011, 21:51
Junior Member

Red face Re: welke USB/Firewire adapter/kabel aanbevolen voor Focusrite Saffire??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PCDJHENK Bekijk bericht
USB is echt niet compatibel met firewire (en omgekeerd).

Als je geen ingebouwde firewire ansluiting hebt moet je een insteekkaart kopen met firewire. Die bestaan in 2 types breedte. Opgelet, sommige zijn 64bit andere 32bit en dat werkt niet altijd met je interface.

Kijk eens bij Conrad.be en type daar PCMCIA in of expresscard en je zal vinden wat je zoekt

Ik heb er 3 gekocht tegen dat ik één vond die werkte met mijn interface. Meestal werken de kaarten, uitgerust met een Texas Instruments chipset, wel prima maar met mijn laptop van Fujitsu werkten deze niet. Ik heb een insteekkaart van Sweex type FW002 en die werkt prima.

Henk
Hoi
Er zit geen PCMCIA slotcard in, en het andere is een kleine sleuf voor de foto cards in te doen zoals een sd kaartje, maar ik neem aan dat je dat niet bedoeld?? dus dacht ik meer aan een soort inbouwmodem of insteek kaart??
Ik heb er niet veel kaas van gegeten en zie wel eens termen staan dat ik denk waar gaat dat over.wat is een express card want ook die zit er vlgs mij niet in, of jre moet die sleuf bedoelen van de sd kaart??
groet
Toine
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 02-02-2011, 22:01
Moderator

Toine,
welke computer heb je? Misschien als we dat wat duidelijker weten dan kunnen we je verder helpen.
Jan
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 02-02-2011, 22:39
Junior Member

Locatie: 't Reutje (ja, dat bestaat echt, dicht bij Roermond)
Reputatie: Niels Puts is op goeie weg

Dat is een lastig probleem, dat waarschijnlijk niet op te lossen is. Ik heb daar ook problemen mee. Bij de aanschaf van de laptop niet goed opgelet en nu kan ik ook mijn Saffire 56 niet gebruiken met mijn laptop.
De meeste laptops van tegenwoordig hebben geen PCMCI-sloten of andere uitbreidingssloten én tevens geen firewire. Ook ik ben er inmiddels achter dat van USB naar Firewire simpelweg onmogelijk is.
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 02-02-2011, 23:04
Junior Member

Unhappy Re: welke USB/Firewire adapter/kabel aanbevolen voor Focusrite Saffire??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil72810 Bekijk bericht
Toine,
welke computer heb je? Misschien als we dat wat duidelijker weten dan kunnen we je verder helpen.
Jan
Ik bezit een ASUS laptop K52Jc windows 7 met 4gb werk geheugen,640 gb opslag , hopelijk heb je hier iets aan
groet
toine
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 03-02-2011, 00:12
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toine Bekijk bericht
Ik bezit een ASUS laptop K52Jc windows 7 met 4gb werk geheugen,640 gb opslag , hopelijk heb je hier iets aan
groet
toine
Heb eens op de site van Asus gekeken:

ASUSTeK Computer Inc. - Ordinateurs portables - ASUS K52JC

Volgens de specifications heeft jou laptop geen firewire en ook geen expresscard slot. Ik vrees dat je met die interface niks zal kunnen aanvangen. Best proberen om te ruilen in de winkel voor een interface op USB.

Henk
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 04-02-2011, 09:42
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PCDJHENK Bekijk bericht
Heb eens op de site van Asus gekeken:

ASUSTeK Computer Inc. - Ordinateurs portables - ASUS K52JC

Volgens de specifications heeft jou laptop geen firewire en ook geen expresscard slot. Ik vrees dat je met die interface niks zal kunnen aanvangen. Best proberen om te ruilen in de winkel voor een interface op USB.

Henk
Bedankt folks
Ik zal dan iets anders moeten gaan proberen
Toine
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten