homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-03-2008, 01:19
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Yamaha Audiogram Interface Reeks

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Yamaha Audiogram Interface Reeks

Citaat:
Yamaha begeeft zich op de low-end markt met hun nieuwe AUDIOGRAM reeks: een aantal heel betaalbare USB interfaces met preamps, fantoomvoeding, een-knopscompressie én met bijhorende software.
Om het originele en complete item te lezen ga je naar Yamaha Audiogram Interface Reeks

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 27-03-2008, 06:25
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Yamaha Audiogram Interface Reeks

Met waarschijnlijk een light versie van cubase erbij geleverd?

Spijtig (en vreemd, heb je die press release wel goed gelezen BB ) dat ze maar 1 van beide microfoon inputs van fantoom hebben voorzien. Een stereo-opname met 2 sdc's zit er dus niet in.

Het zou anders wel eens een geduchte concurrent worden van de US-122L (mochten uiteraard de preamps deugen).
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 27-03-2008, 08:16
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Inderdaad, volgens het persbericht en ook de Yamaha website gaat het wel degelijk maar over één input die fantoomvoeding heeft:
AUDIOGRAM6/AUDIOGRAM3 - Products - Yamahasynth.com

Verder is Cubase AI bijgeleverd.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 29-03-2008, 19:39
Active Member

Reputatie: simonderycke is op goeie weg

Iemand enig idee of de mic pre-amps wat degelijk zullen zijn. Ik zit een tijdje uit te kijken naar een deftige auio-interface met xlr aansluiting (phantom), line ingangen en eventueel de mogelijkheid een gitaar in te pluggen. Tascam us122L is hier op het forum steeds besproken als beste prijs/kwaliteit...
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 29-05-2009, 11:53
Junior Member

Reputatie: cubaseleek is op goeie weg

Ik zit al maanden met een probleem en zoek assistentie.
Ik wil muziek en zang opnemen via de PC en heb een Yamaha Audiogram 6 gekocht, dat werkt met Cubase AI4.(extern geluidskaart)
Ik heb een Engelse manual bij en probeer van alles, maar het
lukt niet om wat op te nemen.
Als ik de zang-microfoon aansluit op de geluidskaart, hoor ik wel
het geluid, maar opnemen doet het niet.
Ik zit zelf in Capelle ad IJssel, als er iemand is die mij kan helpen, wil ik best de gemaakte kosten vergoeden.
vr.gr. Rob
  #6 (permalink)  
Oud 01-06-2009, 02:08
Junior Member

Reputatie: kaaskop is op goeie weg

Als je het over 'geluidskaart' hebt, bedoel je dan de Audiogram?
Je hebt software geinstalleerd, en in Cubase de in- en outputbussen aan de Audiogram toe gewezen? Op de uitgang van de Audiogram sluit je de versterker of powered speakers aan. Is er misschien een andere geluidskaart actief? Die kan voor conflicten zorgen.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 21-12-2010, 22:55
Junior Member

Reputatie: rolf is op goeie weg

Hallo,
ik zit er over te denken een audiogram 6 aan te schaffen. Kan iemand vertellen of je met de audiogram 6 tegelijkertijd 6 kanalen in cubase kunt opnemen en of de kwaliteit daarvan ook redelijk is?
groet rolf
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 22-12-2010, 07:09
Senior Member

Reputatie: smiley wordt hier goed onthaald

Hoi,

ik heb deze geluidskaart al een paar jaar nu. Werkt perfect met Cubase, wel de manual (how to install and use cubase) grondig doornemen.
Ik ben heel erg tevreden over het geluid maar deze jongen kan slechts twee kanalen tegelijk opnemen. Dat is de reden dat ik aan het uitkijken ben naar een nieuwe geluidskaart of de Zoom r 16.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 22-12-2010, 17:50
Junior Member

Reputatie: cubaseleek is op goeie weg

Heren, ik heb een Yamaha Audiogram6, die ik te koop bied.

Slechts 3 keer gebruikt, zo goed als nieuw met AMG Perception 120, condensator microfoon,

etc. van € 279 voor € 139

graag reactie, indien belangstelling
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 23-12-2010, 12:00
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cubaseleek Bekijk bericht
Heren, ik heb een Yamaha Audiogram6, die ik te koop bied.

Slechts 3 keer gebruikt, zo goed als nieuw met AMG Perception 120, condensator microfoon,

etc. van € 279 voor € 139

graag reactie, indien belangstelling
Daarvoor hebben we onze marktplaats!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten