homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Outboard hardware

Mededelingen

Outboard hardware Een rubriek voorbehouden aan outboard hardware, zoals mixers, compressors, reverbs, equalizers, andere effecten.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 25-03-2008, 02:13
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard Solid State Logic Matrix Superanalogue Mixer

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Solid State Logic Matrix Superanalogue Mixer

Citaat:
Solid State Logic kondigde op de voorbije Messe in Frankfurt de Matrix mixer aan: een 16 kanaals / 40input mixing console met ingebouwde signaal router en multi-layer digital workstation controle.

De Matrix bestaat uit een vijftal elementen:
Om het originele en complete item te lezen ga je naar Solid State Logic Matrix Superanalogue Mixer

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 25-03-2008, 13:26
Vintage Member

Reputatie: classa50 wordt hier goed onthaaldclassa50 wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Solid State Logic Matrix Superanalogue Mixer

Ik vrees dat ik eerste een ander auto moet kopen ^_^
Maar het lijkt me een mooi ding.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 25-03-2008, 13:49
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald

Waarom hebben ze zich hiermee zitten bezighouden?
Hij heeft niet eens micpreamps.
15.000Ä met alleen line inputs (via DB25 connectoren)

Een gemiste kans. Hadden ze dezelfde configuratie gekozen maar met micpreamps met een prijs rond de 20-25000Ä hadden we een geducht SSL product voor de kleinere studio.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 25-03-2008, 16:25
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie

Ik snap niet waarom dit superanalogue mixer heet. Idd geen pre-amps geen G of E serie channel strip geen 2buss G compressor. Ja ok... je kan dus XL-racks of lunchboxes er op aansluiten maar goed dan heb je dus geen eq channels voor je neus.. het is maar wat je wilt. Net als die Neve Genesis tafel. Ik blijf mooi achter de AWS900+.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 25-03-2008, 16:27
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

Dat vind ik niet nodig, want de SSL preamps zijn ook maar zo zo (op hi level natuurlijk), wat ik erger vind is geen subgroups en geen uitbreiding op de 16 ch mogelijk. Voor de rest is dit een zeer goed toestel, waar er zeker een markt voor is.

zie ook hier btw: Messe
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 25-03-2008, 16:35
Vintage Member

SSL micpreamps maar zozo?

de onze klinken alles behalve zozo

Laatst gewijzigd door frederic; 25-03-2008 om 16:51
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 25-03-2008, 17:16
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

ik spreek nu t.o.v. andere hi level (genre AMS Neve, API, Chandler, Grace Design, Martech, GML, Manley, ...) niet tov homerecorder pre's. Ik vind ze niet clean genoeg voor in de categorie clean, en niet genoeg karakter hebben om in de gekleurde categorie te zitten. Natuurlijk doen ze hun werk goed en zijn ze beter dan low en mid end pre's, maar als je een ssl kan kopen, heb je meestal ook al outboard zitten die beter is. Daarom is het goed dat ze niet in de Matrix zitten, Voor hetzelfde geld (van de extra kost) vind je betere...

Die die ik al gebruikte waren die uit een SSL 4000 E/G+ 48 ch console van 1993 met 32 E kanalen uit 1993 en 16 G+ kanalen en nieuwe computer uit 2004. Ik heb toch wel de API 312 en de Great River MV-2NV pre's uit het rack gebruikt voor de stemopnames die ik er op moest maken want die waren veel beter voor die applicatie en ik hoor van veel anderen met een SSL dat ze die ook weinig gebruiken. De pre van SSL is het zwakste punt van hun lijn. De EQ, de routing, het algemeen hi end breedband design en de automatisatie is waarom SSL zo'n gekende naam is, niet de pre's.

Laatst gewijzigd door waxx; 25-03-2008 om 17:27
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 25-03-2008, 18:53
Vintage Member

De micpreamps van de serie 6000 8000 en 9000j en k zijn van Rupert Neve.
Dezelfde preamps van de analoge tafels van AMS Neve. (worden niet meer gemaakt, maar vermoed wel dat de 88d dezelfde preamps heeft).

PS, momenteel is er geen 6000 8000 9000 serie in Belgie.
Heel vergelijkingspunten hebben we dus niet.

Laatst gewijzigd door frederic; 25-03-2008 om 18:57
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 25-03-2008, 19:36
Vintage Member

de 6 en 8 reeks zijn door SSL gemodificeerde 4000, meestal custom voor tv zenders gemaakt en er zijn er inderdaad geen in BelgiŽ. Er zijn hier ook maar een paar 4000's (In Brussel en Namen weet ik er staan, maar dat is het) voor zover ik weet, en een Axiomm digitale in A'pen. Maar de pre's in de 4000, 6000, 8000 en 9000 series consoles zijn allemaal dezelfde Superanalog preamp (designed door SSL, niet door Rupert Neve) die SSL al jaren maakt. Het is enkel in de nieuwere Duality en in sommige (nieuwere) AWS900 dat er andere nieuwere VHD pre's zitten.

Er zijn hier wel wat Neve's en API's in gebruik in verschillende studio's. Maar belgiÍ is redelijk arm aan hi end studios. De SSL waar ik op werkte was ook in Frankrijk.

En Rupert Neve heeft nooit voor SSL gewerkt, het is wel zo dat SSL is opgericht door ex werknemers van het oude Neve in 1969. Rupert Neve werkte wel voor Amek en Focusrite naast zijn eigen 2 firma's (Neve is nu wel verkocht aan AMS, maar Rupert Neve Portico is waar hij nu eigenaar van is, en die zijn designs fabriceert). Het Superanalog design van SSL heeft niets te maken met de Neve toestellen, ze zijn fundamenteel grondig verschillend.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 25-03-2008, 19:51
Vintage Member

Rupert Neve is sinds de jaren 90 (93-95 weet niet meer juist) niet meer verbonden aan geen enkel merk.
De technologie is wel degelijk uitbesteed aan Rupert's ingenieursbureau.

Onze vrienden van Galaxy hebben een Neve tafel staan. Je mag de modules naast elkaar leggen (hebben we ook gedaan) Exact het zelfde. Uitgenomen de EQ compressie ea delen. We hebben naamlijk dezelfde onderhoudsingenieur.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten