homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Outboard hardware

Mededelingen

Outboard hardware Een rubriek voorbehouden aan outboard hardware, zoals mixers, compressors, reverbs, equalizers, andere effecten.

Reageren

Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 27-03-2008, 15:06
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Solid State Logic Matrix Superanalogue Mixer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frederic Bekijk bericht
Ik weet wie langskomt voor onderhoud van onze consoles, en heb meermaals onze consoles van binnen gezien, alsook bij Galaxy. Daar heb ik in de tijd stage gedaan. Van horen zeggen, zou dus zo niet durven zeggen. Alhoewel ik zeer graag er een neve tafel zou bijhebben.
PS, ik kan me voorstellen dat niet elk bedrijf de open en toe van zijn producten op zijn website zwiert.
Wel als de speciallist ter zake er aan meerwerkt, en rupert neve is dat hier. De naam Rupert Neve verkoopt consoles zoals de naam George Neumann microfoons verkoopt en de naam Bill Putham (aka mister Urei/Teltronix/Federal) compressors verkoopt...

en ter illustratie, ik heb de Neve 1073 schema's:

jij moet als SSL owner de SSL Superanalog/Alpha pre schema's hebben, kan je die eens posten, dan kunnen we vergelijken.
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 27-03-2008, 15:57
Senior Member

Reputatie: tony666 is op goeie weg

Citaat:
De micpreamps van de serie 6000 8000 en 9000j en k zijn van Rupert Neve.
Dezelfde preamps van de analoge tafels van AMS Neve. (worden niet meer gemaakt, maar vermoed wel dat de 88d dezelfde preamps heeft).

PS, momenteel is er geen 6000 8000 9000 serie in Belgie.
Heel vergelijkingspunten hebben we dus niet.
SSL 9K is ontworpen door Andy Miller en Dave ... , beiden SSL inhouse engineers. Op het prodigy diy forum heeft de man al heel wat uitleg gegeven over de preamps etc... Daar vind je ook alles wat je moet weten, tot en met de bouw van zo'n preamp...
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 27-03-2008, 16:38
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony666 Bekijk bericht
SSL 9K is ontworpen door Andy Miller en Dave ... , beiden SSL inhouse engineers. Op het prodigy diy forum heeft de man al heel wat uitleg gegeven over de preamps etc... Daar vind je ook alles wat je moet weten, tot en met de bouw van zo'n preamp...
informatie die ik niet had, maar zo zie je wel dat ik gelijk had. En nu back on topic, wat vind je van de SSL Matrix:
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 27-03-2008, 18:59
Senior Member

Reputatie: FourDegrees wordt hier goed onthaald

Ik ken ook iemand die stage heeft gelopen in de Galaxy. De jongen heeft er drie maand partituren mogen klasseren
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waxx Bekijk bericht
wat vind je van de SSL Matrix:
Iedereen weet toch dat SSL electronica gewoon een rip-off is van Behringer.
Mijn ma vindt de mixers van Philips trouwens nog beter, want die hebben de cd uitgevonden.
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 27-03-2008, 20:35
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FourDegrees Bekijk bericht
Ik ken ook iemand die stage heeft gelopen in de Galaxy. De jongen heeft er drie maand partituren mogen klasseren

Iedereen weet toch dat SSL electronica gewoon een rip-off is van Behringer.
Mijn ma vindt de mixers van Philips trouwens nog beter, want die hebben de cd uitgevonden.
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 28-03-2008, 13:38
drt drt is offline
Active Member

Reputatie: drt is op goeie weg

Citaat:
Gewoon schitterend
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 03-04-2008, 00:25
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Met Paul White op de Frankfurter Messe:

[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=nki8IVUSFPY[/MEDIA]
Met citaat reageren
  #28 (permalink)  
Oud 06-06-2008, 19:43
Vintage Member

Reputatie: Mathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstraling

Even voor de volledigheid:

De huidige generatie SSL preamps (3 types: SuperAnalogue, VHD en Alpha VHD) heeft NIETS te maken met de preamps op de 4000/6000/8000.

De SuperAnalogue preamp komt van de 9000 tafel, de VHD is geïntroduceerd op de Duality (die beide types heeft per kanaal) en de Alpha VHD preamps zijn daar van afgeleid (doch niet 100% identiek).

Dat een 4000-series preamp niet even 'high-end' is als high-end outboard preamps kan ik mee akkoord gaan, ben er zelf ook geen fan van. De SuperAnalogue preamp echter kan zich gerust meten met high-end outboard preamps. De VHD is een totaal ander beestje, speciaal gemaakt om het geluid te kleuren. Natuurlijk zal je uiteindelijke keuze bepaald worden door smaak, maar de kwaliteit is er.

Waarom dat de SSL Matrix dan een SuperAnalogue console genoemd wordt terwijl hij geen preamps heeft? Omdat deze een 40-input mixer bevat (met 2 bussen, aux routing, automated faders, monitorsectie, ...) die volledig gebouwd is volgens het SSL SuperAnalogue principe: dat betekent dat er géén condensatoren gebruikt worden. Dat heeft als gevolg dat hij heel open en natuurlijk klinkt (flat tot boven 200kHz), maar ook dat hij niet verouderd. Iedereen die al wel eens met oudere analoge electronica te maken heeft gehad weet dat men vaak zulke toestellen/consoles moet 'recappen', maw alle condensatoren vernieuwen, omdat de klank dof en ongedefinieerd is geworden. Een tijdrovende en dure grap vaak.

Specifieke vragen ivm de SSL Matrix beantwoord ik graag, ik doe Matrix product support bij Joystick Audio, Benelux SSL distributeur.
Met citaat reageren
  #29 (permalink)  
Oud 06-06-2008, 20:54
Vintage Member

Reputatie: classa50 wordt hier goed onthaaldclassa50 wordt hier goed onthaald

Geen condensatoren in de signaalweg neem ik dan aan.....?? Ontstoor C-tjes heb je lijkt me tegenwoordig wel nodig i.v.m. EMC eisen..... hoewel ik die eisen voor deze markt niet zo uit m'n hoofd ken.

Ik weet niet hoe ver uw elektronica kennis reikt, maar zitten er in deze tafels dan ook echt transistoren en absoluut geen FET's ??? Omdat deze laatsen als component zijnde al behoorlijk veel capaciteiten uit zichzelf bevatten bevatten. Dus dan kan het wel lijken dat er geen condensatoren in zitten..... :-) Toegegeven het is een capaciteit die je niet hoeft te vervangen.

Als je de FET'smaar hard genoeg aanstuurt, kun je overigens ook nog wel de 200kHz halen hoor, daar niet van.... maar eigenlijk heb ik nu het liefst gewoon een schema, hahaha
Je hebt me als elektronicus wel nieuwsgierig gemaakt. En de voeding dan, daar moeten toch wel snelle elco's in zitten(in geval van schakelende voeding), die hebben toch ook niet het eeuwige leven....

Laatst gewijzigd door classa50; 06-06-2008 om 20:56
Met citaat reageren
  #30 (permalink)  
Oud 06-06-2008, 21:04
Vintage Member

Reputatie: Mathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstraling

Ik ben zelf geen electronicus, maar geen capaciteiten geldt hier zowiezo voor het signaal path, andere zaken weet ik niet 100% zeker, maar ik dacht dat ze het principe overal verdergezet hebben (tenzij in voeding misschien?).

SSL heeft veel R&D gestoken in het ontwikkelen van SuperAnalogue, en voor zover ik weet is het ook het enige merk dat momenteel analoge toestellen bouwt op deze manier. Het is niet de goedkoopste manier om iets te doen, maar wel zeer kwalitatief. Schemas heb ik daar zelf niet van, en moest ik ze hebben zou ik ze toch niet mogen vrijgeven natuurlijk
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten