homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 25-03-2008, 00:27
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard ADAM A5 monitor en Sub7 subwoofer

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

ADAM A5 monitor en Sub7 subwoofer

Citaat:
De nieuwe ADAM A5 actieve monitor bouwt voort op de succesvolle A7 reeks. Hij is gebouwd volgens dezelfde principes en met dezelfde technologie als de bestaande ADAM systemen, maar met zijn aantrekkelijke instapprijs ($699 per paar) richt de A5 zich op een nieuw marktsegment.
Om het originele en complete item te lezen ga je naar ADAM A5 monitor en Sub7 subwoofer

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 22-07-2008, 15:17
Junior Member

Reputatie: mobilemate is op goeie weg
Standaard Re: ADAM A5 monitor en Sub7 subwoofer

Deze zijn mij aangeraden... Ik zat eigelijk te kijken naar de alesis m1 active markII, maar ik hoorde dat alesis nog nooit een goeie monitor heeft gemaakt
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 26-09-2008, 14:10
Junior Member

Reputatie: LineSixDude is op goeie weg

Deze hebben ze mij bij key music ook aan geraden boven de HS50M 's van yamaga.

De adam A5's zijn wel een stuk duurder ^^
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 26-09-2008, 22:35
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Hoi,

Ik heb eigenlijk een beetje een hekel aan goed/slecht-debatten.

Goed of slecht is - naar mijn bescheiden oordeel - allemaal behoorlijk relatief. Een monitor dient in eerste instantie als de tool bij uitstek om uw mix te maken en je toonbalans op orde te krijgen, met de bedoeling je finaal product/mix gebalanceerd op elk geluidssysteem te kunnen weergeven, niks meer, niks minder. Leer de gebreken van je studiomonitor kennen, en dan maakt het niet uit of je nu werkt met KRK's, Genelecs, Adams, Alesis, Yamaha of wat dan ook. Ik heb lang op Alesis MkII's gewerkt, en eenmaal je iet of wat de curve van de speaker doorhebt - en er ook rekening mee houdt - is dat een goede monitor voor zijn (weinig) geld. Punt.

Goed/slecht-debatten zijn meestal ook debatten over kunde en/of gebrek aan. Een beetje zoals het bij gitaristen in de vingers moet zitten, en het steeds weer belachelijk voorkomt als iemand een gebrekkige solo op zijn materiaal steekt. Het is niet zozeer wat je ermee "kan" doen, het is wat je ermee doet. Mijn relic strat van 3.000 patatten speelt heus niet beter dan mijn onder-de-toonbank-squier van 100 EUR. Geen enkele gitaar speelt uit zichzelf: het is ikzelf die er iet moet mee doen. En dat geldt zeer zeker ook voor de recording-business. Ik heb fijne dingen gemixt - in alle bescheidenheid - op de Alesissen. Voor hun geld zijn ze zeker de moeite waard. Iemand die een slechte mix op slechte monitors steekt, kent zijn monitors niet.

Even terzijde deze mijmering...

Vriendelijke groet!
alain
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 11-08-2009, 21:42
Junior Member

Reputatie: mobilemate is op goeie weg

Ik ben al enige tijd bezig met het produceren van house in mijn thuis studio. Ik heb een goede pc en geluidskaart, maar moest het tot onlangs doen met de M-Audio AV40's. Ik heb het geluk dat ik een aantal mensen ken met eigen studio en dat ik daar af en toe wat eigen nummers kan horen. Ik ben nog volop aan het leren, maar vooral bij de lage tonen waren mijn tracks 'all over the place' en vaak klonken mijn eigen samples een stuk minder indrukwekkend dan thuis. Onlangs pas had ik het geld bij elkaar om goede monitors te kopen en ben ik naar de musicstore in duitsland gereden om eens alles bij elkaar te zien. Het is zeker aan te raden om zelf te gaan luisteren. Er is toch een groot verschil tussen de verschillende merken. Wat gelijk op viel is dat de instapmodellen van veel merken duidelijk minder presteren dan hun grotere broers. De A5's en A7's hebben hier een stuk minder last van. Wat ik kon horen was dat de duurdere Adams een duidelijker stereo beeld en wat meer diepte hebben (en natuurlijk veel harder kunnen :P). Ik merkte ook dat ik in die prijsklasse van de A7's nog steeds een sub nodig zou hebben. Mijn keuze is daarom gevallen op de A5's met de sub 7. Samen sloegen ze geen slecht figuur tussen setups die velen malen duurder waren. Ik kan nu horen wat ik aan het doen ben vanaf 30Hz voor nog geen 900 euro! Als het nu goed klinkt hier, klinkt het ook goed in de studio. Ik ben echt zeer tevreden
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 11-08-2009, 22:19
Senior Member

Reputatie: Foesters is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DogPants Bekijk bericht
Een beetje zoals het bij gitaristen in de vingers moet zitten, en het steeds weer belachelijk voorkomt als iemand een gebrekkige solo op zijn materiaal steekt. Het is niet zozeer wat je ermee "kan" doen, het is wat je ermee doet. Mijn relic strat van 3.000 patatten speelt heus niet beter dan mijn onder-de-toonbank-squier van 100 EUR.
Howhowhow,

jij gaat me toch niet zeggen dat die relic strat even lekker speelt als een squier strat???

Ik ben een les paul man, maar als ik op een epiphone speel of op een gibson is toch wel een heel verschil: qua speelcomfort, tone,...

????
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 10-12-2009, 21:50
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Hoe zijn de reacties intussen op de A5?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten