homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 24-03-2008, 21:42
Junior Member

Reputatie: in alle rust is op goeie weg
Standaard Pre-Amp

Kan iemand mij vertellen of een Samson C-Valve een geschikte pre amp is? Ik neem op met een Rode-NT-1000 microfoon, en mijn geluidskaart is van M-Audio, de Fasttrack pro. Of kan iemand mij een andere pre amp aanraden? Of kan ik beter voor een buizen mic sparen, de rode NTK bijvoorbeeld?

Het is voor hiphop hoofdzakelijk, eigenlijk elk genre word hier opgenomen..

Bedankt alvast
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 25-03-2008, 00:29
Junior Member

Reputatie: Drift-Kicker is op goeie weg
Standaard Re: Pre-Amp

Het ligt er een beetje aan wat er na de NT1000 komt. Een beetje console (mengtafel) heeft ook dito pre-amps met phantom voeding en dan zou ik de Samson links laten liggen. Het buisje zal dan niet (erg) veel goeds meer doen.

Als je (nu) rechtstreeks je PC ingaat kun je de Samson overwegen, zeker als
je huidige pre-amp niet optimaal is.

Verwacht echter niet de resultaten die je met de NTK zou (kunnen) bereiken, alleen het feit dat je er een buisje "tussen zet" maakt niet dit verschil....
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 25-03-2008, 17:30
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

de buizen in die preamp worden eigenlijk niet in het signaal circuit gebruikt (zoals bij alle goedkope pre's van deze soort). Als je buizen wil, zal je veel geld kwijt zijn want buizen circuits zijn duur om te maken en die pre's zijn altijd 500+, zelfs voor de slechte. (de goedkoopste buizenpre die goed genoeg is volgens mij is de TAB-Funkenwerk V78 van 1250). Niet buizen pre's zijn veel goedkoper en even goed, je kan bvb een FMR RNP dubbele pre kopen voor 500 die veel beter gaat klinken dan bvb de even dure TL Audio Ivory buizen pre. Alternatieven voor de FMR zijn bvb de Grace 101, True Systems P-Solo, Summit Audio 2BA-221, Toft EC-1,... en goedkoper maar nog redelijk ok is bvb de M-audio lambda

Idem dito met buizenmicrofoons. De NTK is een buizenmicrofoon, maar niet geschikt voor rap wegens te bright. Voor rap zou ik eerder een Audio Technica AT4060 nemen, maar eigenlijk wordt rap het beste opgenomen met een grootmembraan dynamische mic zoals de Shure SM7B of een Neumann BCM705. Zang kan je hier ook wel goed mee opnemen btw.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 26-03-2008, 07:29
Junior Member

Reputatie: in alle rust is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waxx Bekijk bericht
de buizen in die preamp worden eigenlijk niet in het signaal circuit gebruikt (zoals bij alle goedkope pre's van deze soort). Als je buizen wil, zal je veel geld kwijt zijn want buizen circuits zijn duur om te maken en die pre's zijn altijd 500+, zelfs voor de slechte. (de goedkoopste buizenpre die goed genoeg is volgens mij is de TAB-Funkenwerk V78 van 1250). Niet buizen pre's zijn veel goedkoper en even goed, je kan bvb een FMR RNP dubbele pre kopen voor 500 die veel beter gaat klinken dan bvb de even dure TL Audio Ivory buizen pre. Alternatieven voor de FMR zijn bvb de Grace 101, True Systems P-Solo, Summit Audio 2BA-221, Toft EC-1,... en goedkoper maar nog redelijk ok is bvb de M-audio lambda

Idem dito met buizenmicrofoons. De NTK is een buizenmicrofoon, maar niet geschikt voor rap wegens te bright. Voor rap zou ik eerder een Audio Technica AT4060 nemen, maar eigenlijk wordt rap het beste opgenomen met een grootmembraan dynamische mic zoals de Shure SM7B of een Neumann BCM705. Zang kan je hier ook wel goed mee opnemen btw.

Oke, als eerste dank U wel voor Uw reactie. Ik begrijp dat de NTK zoiezo niks is en dat een pre amp onder de 500 eu niet geweldig zal zijn. Helaas is mijn budget niet zo hoog, en kan ik maar rond de 250 - 275 besteedden. Kunt U mij dan nog een 'goede' aanraden voor dat geld. Misschien zelfs de Focusrite Trakmaster pro voor 299? Het verminderd hopelijk ook een beetje me ruis wat nu mee komt met de mxl v69.

Groeten
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten