homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 23-03-2008, 19:31
Junior Member

Reputatie: Martino da bass is op goeie weg
Standaard Verder uitwerken homestudio...

Hoi ieder,

Ik heb hier een tijdje geleden al het één en ander gepost rond het beginnen van een homestudio, en ik moet jullie bedanken voor de tips and trics... Maar ik zit in een verder stadion, na enige maanden prutsen met cubase en die dingen zit ik met enige vragen.

Ik heb een toneport ux 8 geluidskaart (is mssn geen top maar stelt me momenteel tevree ) werk dus met cubase studio 4, en heb het één en werk daarnaast met de vst plugs van line6.

Kan ik een mengpanneel aansluiten op deze geluidskaart, ik hebt acht xlr/jack in's en 8 jack out's, ik heb dit onlangs gevraagd in een muziekwinkel en deze vriendelijke mens wist me te zeggen dat ik beter af ben met midi panelen aan wie ik mijn virtuele mixer koppel... (en daar is het misgelopen), want als ik met studio mixer hiermee begin ik een hoop kosten zal hebben... kan iemand mij wat meer info geven over (budget in de gaten houden) mixers en hoe ik dit aansluit binnen cubase?

groetjes

Martino
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 23-03-2008, 20:57
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Verder uitwerken homestudio...

Aangezien je bij je UX8 al beschikt over 8 preamps, zie ik het nut van een mixer echt niet in.
Als het je daarentegen gaat over het bedienen van je Cubase mixer met hardware (midi controller) kan ik je, qua prijs kwaliteit, de Behringer BCF2000 absoluut aanraden. Ik gebruik hem al enkele jaren en hij doet alles waar ik hem voor nodig heb.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 08-05-2008, 22:40
Member

Reputatie: paulhartog is op goeie weg

Dus je kan met deze behringer de schuifjes in Cubase bedienen ?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 09-05-2008, 00:00
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie

Dat kan idd jah.
Even terverduidelijking. Wat jij op doelde was een analoge mixer aan een daw(je pc/cubase) koppelen. Hier mee kan je niet de virtuele knoppen/faders besturen van je DAW/Cubase en heb je geen recall oftewel dat na een project te hebben afgesloten en aan een nieuwe tewerken gaan je faders (schuivjes) en EQ knoppen bv terug naar hun plek zoals het in je pc staat opgeslagen. Omdat je immers echte knoppen aanraakt.

Met een midi "mixtable" controller die aangesloten is via midi protocol of usb/firewire bestuur je dus de virtuele knoppen van je DAW/Cubase met echte knoppen op de controller zelf. Zoals de behringer BCF2000.
Naast deze functie heb je nog Total Recall op je Faders en knoppen. Meestal zijn zulke controllers een stuk duurder dan zonder. Reken tussen 600 a 1200euro voor de betere met beeldschermen evt er in en zelf touchscreens. terwijl zonder al beginnen rond 150euro.

Als je dus gewoon je knoppen/faders wilt bedienen van je Cubase dan moet je dus een midi mixtable controller hebben (DAW controller). Aan jou de vraag hoeveel je ervoor kwijt wil en evt Recall optie wilt hebben.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten