homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 15-03-2008, 04:17
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Met Imac 8 sporen opnemen - specs?

externe harde schijven zijn per definitie trager als interne (tenzij je eSata neemt, maar dat bestaat jammer genoeg niet bij apple).
iMacs zijn krachtig genoeg voor 8, 16, 24...32 etc sporen, daarvoor heb je geen straffe processor of harde schijf nodig (toch niet aan 44.1Khz, 24bit).

Waar je een straffe pc/mac voor nodig hebt is voor effecten en virtuele synths te draaien, en da's altijd moeilijk te voorspellen natuurlijk...

Pzz
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 15-03-2008, 07:37
Senior Member

Reputatie: huug92 wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patatje Bekijk bericht
Hallooooo .... Ik neem zonder problemen 18 sporen simultaan op de harde schijf van mijn I-mac zonder verpinken hoor, ik vraag mij af waar je dit haalt dat dit niet kan dan ...
Patrick.
Juist, maar wat ik bedoel is dat je geen tweede harde schijf IN een iMac kan stoppen. Wat dat betreft ook geen PCi e.d., enkel de RAM is uit te breiden.

Hugo
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 15-03-2008, 09:00
Junior Member

Reputatie: Towelpowel is op goeie weg

Waauw wat een respons bedankt.

Verhaal is dat ik een emu 49 heb gekregen. Daar zit proteusx2 bij.

Ik heb een pentium 1.3 mhz, met 736mb intern.

Ik draai ableton. Dit loopt niet zO soepel.

Ik wil 8 sporen opnemen maar niet tegelijk hoor, 1 voor 1 is beter.
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 15-03-2008, 13:08
Vintage Member

Reputatie: Patatje wordt hier goed onthaaldPatatje wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huug92 Bekijk bericht
Juist, maar wat ik bedoel is dat je geen tweede harde schijf IN een iMac kan stoppen. Wat dat betreft ook geen PCi e.d., enkel de RAM is uit te breiden.
Hugo
Aja, maar geen probleem, het is een grote schijf en verdeeld in partities (2) bij mij. Tenslotte, het zijn goede machienes, scherm en computer, alles in ťťn stuk, dus gemakkelijk, geen cpu toren die staat te lawaaiŽn, i-mac is zo goed als geruisloos en had ik nodig omdat die in de opname ruimte staat, mijn pc laptop vroeger maakte meer kabaal. Voor de rest heb ik een uitwendige gewone schijf hangen voor zaken op te slaan, dit moet zelfs geen speciale schijf zijn, gewoon een die zowel op pc als Mac gaat via usb, ze kan natuurlijk wel 7.200 toeren. Ik durf wel van daaruit ook hermixen en ze volgt ook zonder verpinken zelfs met synths en veel effecten etc ... Is een store and save van Packard Bell.
Moet ook rekenen dat je bij een Mac altijd een lichtere machiene moogt hebben dan bij een pc om hetzelfde aan te kunnen.
Ik ben er geen voorstander voor om een windows te gaan draaiŽn op een Mac maar dit zou zelfs ook beter zijn dan op een doorsnee pc, tenware je dus een pc hebt met ook goede componenten samengesteld. Bij Mac wordt steeds goede hardware gebruikt, je hoeft niet meer uit te gaan zoeken. Nadeel is inderdaad dat je er niet insteekt of wisseld wat je wil maar mijn toestel dient voor muziek op te nemen en bewerken in hoofdzaak.
Een pc die men er voor gebruikt zal men ook dienen uit te rusten dan voor die specifieke taak tenslotte.

Patrick.

Laatst gewijzigd door Patatje; 15-03-2008 om 13:12
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 15-03-2008, 13:41
Active Member

Reputatie: GreenTusk is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _-RidDim-_ Bekijk bericht
externe harde schijven zijn per definitie trager als interne (tenzij je eSata neemt, maar dat bestaat jammer genoeg niet bij apple).
Er zijn esata mogelijkheden voor de pro reeks van apple. Zoals onderstaande voor de macbook pro :

Apple Store - BelgiŽ - Sonnet Tempo SATA Express 34 Card
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 16-03-2008, 12:27
Junior Member

Reputatie: Towelpowel is op goeie weg

Oke als ik het goed begrijp kan dus met elke imac worden opgenomen.

Mijn budget 200 tot 300 euro.

wat raden jullie mee aan.

2e hands natuurlijk.

een willekeurige imac met zoveel mogelijk hz en intern geheugen.

zijn er dan nog andere dingen die ik moet bekijken.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten