Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, .... |

01-04-2005, 18:30
|
Junior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Cubase Sx 2.2 vertraging
hey,
Ik ben net cubase sx 2.2 gaan gebruiken. Wat me opviel was, dat wanneer je in de key editor een toets in drukte, het even duurde voordat je dit hoorde, ook bij opnames met de mic hoorde je een vertraging.
Is dit normaal in cubase of moet ik iets wijzigen??
thanks,
|

03-04-2005, 22:20
|
Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Re: Cubase Sx 2.2 vertraging
geluidskaart kopen met Asio drivers heb je bijna geen Latentcy
|

05-04-2005, 14:08
|
Junior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Citaat:
ziggy wrote:
geluidskaart kopen met Asio drivers heb je bijna geen Latentcy
|
Hiervoor gebruikte ik ook fruityloops, maar daar had ik totaal geen problemen met latency. Ik hoorde altijd alles meteen.
Hoe kan het dan dat ik dat met cubase wel heb?
|

05-04-2005, 19:16
|
Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Sorry je geeft te weinig informatie over je systeem pc ? snelheid? geluidskaart ? enz....
Asio drivers ?
Wat wil je doen met je systeem ?
Sorry maar zokan ik ook geen tips geven en kunnen we je niet deftig helpen
Dus neem je tijd eens en vermeld beter teveel dan niks . 8-)
|

05-04-2005, 22:35
|
Junior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
oke
Intel Pentium 4 3.4 Ghz
2 x 200 GB hardeschijf
4 GB DDr2 ram
onboard geluidskaart.
Maar dat maakt eigelijk niets uit voor mijn vraag, omdat ik niets aan de setup heb verandert toen ik van fruityloops naar cubase ging.
Het enige verschil was, dat er in fruityloops geen vertraging was en in cubase wel, terwijl ik het op dezelfde computer runde.
Hoe kan dit???
[ Bewerkt door Daniel on 2005/4/5 23:36 ]
|

05-04-2005, 23:54
|
Active Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Het ligt weldegelijk aan uw geluidskaart. Fruityloops heeft alleen een DirectX-supported geluidskaart nodig, dus geen probleem voor uw onboard geluidskaart. Maar cubase raadt een ASIO compatible geluidskaart aan. En raad eens van wie deze technologie is :-D ? ... Steinberg natuurlijk
Ik had hetzelfde probleem en heb mij dus maar een nieuwe geluidskaart gekocht.
|

06-04-2005, 16:22
|
Junior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Citaat:
Wilbur wrote:
Het ligt weldegelijk aan uw geluidskaart. Fruityloops heeft alleen een DirectX-supported geluidskaart nodig, dus geen probleem voor uw onboard geluidskaart. Maar cubase raadt een ASIO compatible geluidskaart aan. En raad eens van wie deze technologie is :-D ? ... Steinberg natuurlijk
Ik had hetzelfde probleem en heb mij dus maar een nieuwe geluidskaart gekocht.
|
oooh zit het zo, oke dan weet ik dat ook weer. Was ook van plan om een betere geluidskaart te kopen, vond het alleen vaag van de latency in cubase. Maar dat heeft dus te maken met de asio drivers.
thanks,
|

06-04-2005, 16:41
|
Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Eerst en vooral heeft je processor hypertreading kan je best afvinken in je Bios van je pc op die manier wordt cubase een stuk stabieler is mijn ervaring .
Voor je geluidskaart moet je de buffersize lager instellen zodat je minder latentcy hebt.
Dit kan je doen door cubase te openen dan ga naar devices /device setup/VST multitrack daar kan je dan je driver kiezen en met control panel kan je de latentcy instellen .
Wat in sommige gevallen ook kan helpen met geluidskaart on board is http://www.asio4all.com/ hier kan je gemakkelijker je latentcy instellen buffersize .
ofwel zoals ik alzei koop een kaart met Asio Drivers
8-)
|
Discussietools |
|
Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten
|