homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 02-03-2008, 15:06
Junior Member

Reputatie: RMCKO is op goeie weg
Standaard Problemen EMU 0202 na firmware update

Dit is mijn eerste post en tevens direct de rede dat ik lid ben geworden van dit forum. Ik zit met het volgende probleem. Anderhalve maand geleden is de harddisk van mijn computer stuk gegaan. Op dat moment draaide ik XP. Er werd een nieuwe harddisk teruggeplaatst met Windows Vista home basic. Bij aanschaf van m'n computer (augustus '07) zat er inderdaad Vista op maar daar heb ik XP op laten zetten vanwege alle nare verhalen over Vista. Afgelopen december heb ik een EMU 0202 aangeschaft omdat ik meer met m'n computer wilde gaan doen en de EMU 0202 leek mij een goede keuze. Alles geinstalleerd (Cubase LE, Wavelab Light en Amplitube) en alles draaide prima. Totdat mijn harddisk stuk ging. Het begon met het opnemen in Cubase. Mijn instrumenten hoorde ik wel maar ik kreeg geen signaal binnen in mijn audiospoor. In- en uitgangen gecontroleerd en het bleek dat bij opnemen en afspelen verschillende drivers geselecteerd waren. In XP heb ik dit probleem nooit gehad en stond alles direct goed. Ik kwam er niet uit en heb de website van EMU geraadpleegd. Daar vond ik updates voor de 0202 voor Vista gebruikers. Deze updates waren een soort firmware updates en via een webinstallatie zou de 0202 opnieuw geinstalleerd worden met de nieuwe drivers. Vanzelfsprekend heb ik dit gedaan. Na de installatie moest ik mijn computer opnieuw opstarten maar dat lukte niet goed. De computer heeft meer dan vijf minuten in de "bezig met afsluiten" stand gestaan. Toen zelf maar uit- en weer aangezet. Na het opstarten verscheen de melding dat de 0202 niet herkend werd en er was geen geluid. Het powerlampje van de 0202 brandde nog wel. Toen ik de 0202 met de volumeknop uit- en weer aanzette, was er wel geluid en kon ik opnemen op de manier zoals het hoort. Voor mekaar, dacht ik. Maar met het uitschakelen van de computer kreeg ik melding dat Windows explorer niet afgesloten was, terwijl ik deze toch had afgesloten. En zo gebeurde dat een paar keer na elkaar. Steeds kreeg ik foutmeldingen over Windows explorer. De computer sloot niet af uit zichzelf dus maar weer met de hand gedaan. Bij opstarten verscheen (uiteraard) de melding dat Windows niet correct was afgesloten en kreeg ik advies de computer in de veilige modus op te starten. Zo gezegd ,zo gedaan. Twee weken terug in de tijd gegaan en daardoor alles van de 0202, inclusief Cubase, Wavelab en Amplitube gedeinstalleerd. De problemen zijn begonnen na de updates van de 0202 en na wat mailwisselingen met de supportafdeling van EMU heb ik te horen gekregen dat ik m'n 0202 moet opsturen voor reparatie/ vervanging. Heeft iemand enig idee hoe dit kan of een soortgelijke ervaring met dergelijke apparatuur in combinatie met Vista. En waarom de 0202 laten repareren? Wie kan mij helpen? Groetjes, RMCKO
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten