homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Introduce yourself

Mededelingen

Introduce yourself Wie ben je, wat doe je? Wat voor muziek kreŽer je? Nieuwe muziek beschikbaar op je website? Wat voor materiaal gebruik je? Wees even niet te bescheiden en vertel het ons in dit forum!

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 29-02-2008, 23:55
Active Member

Reputatie: stefdrum is op goeie weg
Smile vernieuwde studio

Hoi,

effe zeggen da'k hier nieuw ben en dat ik zopas mijn studio vernieuwd heb,
't is te zeggen da'k mijn Roland VSR's 880 heb buitengegooid.

Belangrijkste gear bestaat nu uit:

- Behringer MX 8000
- 2x Presonus FP10 (Firepods geupgrade naar FP10)
- Cakewalk Homestudio 6, met een paar extra plug'ins

Op MySpace.com - ZaaT - BE - Rock / Funk / Powerpop - www.myspace.com/zaatmusic kan je het eerste resultaat beluisteren van mijn nieuwe configuratie. (Let Me Hide is het nummer).

Drums opgenomen met:
- shure PG52, 2x PG56, 1x SM57, 2x PG81.
- prťmix en eq via de MX8000, met inserts van Behringer Noise gates op kick en toms.

Gitaren opgenomen met 2x Shure sm57 rechtstreeks op presonus
Bas via MX8000 naar presonus, met insert van Behringer Compressor MX2000
Keyboards via Behringer DI8000 pro naar presonus
Zang via AKG C-3000B, via MX8000, met insert van Behringer Compressor Composer Pro

Zo, nu kennen jullie ineens mijn configuratie. Oh ja, nog even vermelden dat ik gebruik maak van 2x Behringer patch-bays.

Alle meningen, ideeŽn over deze mix zijn welkom !! Hoe staan jullie tegenover het gebruik van inserts bij opnames? Passen jullie dit eerder toe bij het mixen?

Greetz.

Stef
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 03-03-2008, 18:23
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: vernieuwde studio

Hallo Stef en welkom op het forum.
Je bent blijkbaar geen groentje meer....

Om te antwoorden op je laatste vraag: ikzelf doe alles na de opname (effecten toevoegen en mixen voornamelijk) omdat je zo meer controle hebt over het eindresultaat. Indien je inserts mee gaat opnemen, kan je die achteraf niet meer gaan veranderen in tegenstelling tot wanneer je alles clean opneemt en de effecten later toevoegt (zelfs mijn distortion gitaren neem ik clean op...)
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 03-03-2008, 19:13
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie

He stef, welkom en dat je een goeie aanvulling mag zijn tot dit forum en dat je ook veel mag opdoen kwa extra kennis.
En idd, het lijkt er op en zo te horen ook dat je geen groentje bent .
Wat Pix zegt heeft hij idd een punt. Ik doe het precies het zelfde met gitaar opnemen. Zo ook met zang, synths en dergelijke. Maar goed dat is een manier van werken wat je het liefst wilt.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 03-03-2008, 20:34
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Welkom stefdrum,
familie van stefsax?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 04-03-2008, 08:38
Active Member

Billybear: nee geen familie van stefsax

Mauce & Pixie: bedankt voor de tips en commentaar! Ik gebruik vooral inserts voor compressie en noise-gate doeleinden. Zo heb ik sneller mijn drumklank gebruiksklaar in de software. Maar dat zal nog een kwestie van wat zoeken zijn naar een goeie compressor en gate -plugin neem ik aan...diegene die standaard bij Cakewalk zitten zijn niet slecht, maar ik moet ze nog in mijn "vingers" krijgen om ze correct af te stellen.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 04-03-2008, 09:58
Junior Member

Reputatie: DavidHeylen is op goeie weg

Hallo Stefdrum,

Ik vind de snare goed klinken,mag ik weten of je die telkens hebt vervangen of is het echt de drummer die zo goed op zijn snare slaagt.

Mooie opnames.

Mvg,

David
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 04-03-2008, 12:23
Active Member

Hey David,

de snare is de originele! Als je de gelijkmatigheid van de aanslag bedoelt, is die een beetje geholpen door wat compressie toe te passen (echter heel minimalistisch). Aan mijn nickname kan je opmaken dat de kans groot is dat ik de drums zelf heb ingespeeld, dus bedankt voor het compliment!

'k heb (wat drums betreft) 1 foutje gemaakt, door niet genoeg gain te geven aan de kick, komt die er voor mij niet altijd goed uit. In het nummer waar we nu mee bezig zijn is dat probleem al opgelost.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 04-03-2008, 13:54
Junior Member

Reputatie: DavidHeylen is op goeie weg

Hey,

Welk merk van snare heb je?

Ik neem ook veel op met een lichte compressie.

Ik heb nogal veel drummers die onregelmatig slagen :soms hard dan te stil. En dit veranderd dan weeral veel in de klank. Daarom vroeg ik me af hoe jij dat gedaan hebt.

David
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 04-03-2008, 15:15
Active Member

Een Sonor Force 3005.
Niets spectaculair dus, een goeie middenklasser.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten